Jag kanske hade helt fel som startade denna tråden. Fast jag förstår fortfarande inte varför du Åsa sneade ur på mig på NT2K. Nu när du verkar finnas kvar här för debatt, så kan du väl förklara vad jag gjorde fel?
25hp--vet nån detta persons nam o var han bor ?
Jag hade tänkt hålla mig utanför..... Men JA... Alla i VW Sverige vet vem 25hpman är och vart han bör.
Sen undrar jag dom helt opartisk.... Varför skriver du inte en mail eller telnummer i annonserna? Vill du inte sälja? Eller är det bara för att visa att du/ni har mycket grejjor? 
25hpman skrev:Förkortas i dagligt tal "Åsa".
Tack, det inlägget gjorde min dag!
Bussdelar skrev:25hp--vet nån detta persons nam o var han bor ?
Vad ska du göra med informationen tro? Kan du inte ta kritik som en vettig människa eller vad är det frågan om?
Sen med tanke på hur du skriver kan man undra om du verkligen har svenska som modersmål.
Och ja, jag vet att man ska undvika att kommentera andras sätt att skriva, den nya folksjukdomen internetdyslexi har nått enorma vidder, men ändå. Du vet att på internet kommunicerar man medelst text, skriver man som en idiot kommer man tas som en.
Jag skrev ungefär på samma vis till Fröken Åsa, men då var jag "racist"...då skrev jag att i Sverige är rasist ett fult ord. Ger man minsta vink om att man tycker någon beter ser som en invandrare så är man RASIST....ja jösses. 
Låt mig bara göra följande glasklart: Rasism i vilken form det än må vara kommer inte att tolereras på detta forum. Gliringar om huruvida invandrare talar dålig svenska eller ej låter vi passera som ett outbildat uttalande - folk som har bort kortare tid i Sverige än infödda har uppenbart svårare att klara språket.
Vidare tolereras inte att folk publicerar andras kontaktuppgifter utan dennes godkännande. Boxerville.se handlar om och diskuterar luftkylda bilar. Sandlådefasoner och annat - löjligt jävla tjafs - får ni ta upp i era respektive terapigrupper eller via privata PM. Jag börjar bli riktigt matt, och det här var inte anledningen till att vi drog igång Boxerville. / Jonas
Håller med goopher! Ta det lugnt alla inblandade.
Tänk på vad som hände med meanbugsforumet.
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
För en gångs skull har jag makten att radera tråden, något som jag annars oskyldigt råkat ut för flera gånger på MB. Och jag vill verkligen inte ställa till det för Jonas i detta. Rubriken är dåligt vald, men jag ville reda ut vår nyanlände försäljares något skumma handlande, därav denna tråd, inte att smutskasta. Jag tänkte först "om hon inte kunde ta frågorna på NT2K, kommer hon bli bestört här" för jag vet att kommentarerna kan vara väldigt syrliga här. Nu vill jag behålla tråden mest för att se om den omtalade har något svar på min fråga, men det är kanske naivt? Kanske ska den tas bort på en gång?
Nu har denna lilla fjädern blivit rena hönsfarmen.
En paralell o liknelse kan vi dra till skrottråden, där det efter att VwGoran bidragit med några bilder från Gotland hängdes ut som den värsta skurk som går i ett par skor. Michael th menade att hans bilar hade blivit plundrade o han nu hade starka bevis för vad som hänt. Görans bilder....som han tog på en företagsresa på Gotland. Han såg några vw från vägen, stannade till o gick o knacka på...ingen hemma, alltså tar Göran några bilder på skrotet från gården. VE o FASA...vad M th gick igång på detta. Så fick man banne mej inte göra, i å ränna på andras gårdar o dessutom ta bilder...nä fyyyyy! Till saken hör att helgen innan hade jag o VwGoran varit i E-tuna o hämtat vars ett lass med delar, o då hade han visat mej bilderna i telefonen. Så jag kommenterade hans inlägg i skrottråden med "Gotland?"...å då jävlar var det i Michael Th:s värld solklara bevis på att både jag o Göran varit där o plundrat han o hans åldrige fars bilar. Givetvis var det så...not. Har aldrig varit på den förtappade ön i hela mitt liv. Vilken circus som det drogs igång, jag o Göran hängdes ut som bad guys som stjäler andras grejor.
Nu görs det en hönsfarm igen. Jag o fröken Åsa, "konverserar" per PM, det är inte publikt. Fast att jag tror att "hon" vill det. Därför kopierade jag ett PM från "henne", inget är bortklipp eller tillagt. Adressen jag la in var för att Kee ville veta, det kan man läsa i post nr 1. Nu har adressen kopierats, så det tjänar inte mycket till att jag tar bort det inlägget heller. Men jag gör det ändå. Jag la inte ut någon mailadress eller telnummer, de verkar inte vilja ha direkt kontakt ändå.
Som sagt Rubriken är dåligt vald...
En paralell o liknelse kan vi dra till skrottråden, där det efter att VwGoran bidragit med några bilder från Gotland hängdes ut som den värsta skurk som går i ett par skor. Michael th menade att hans bilar hade blivit plundrade o han nu hade starka bevis för vad som hänt. Görans bilder....som han tog på en företagsresa på Gotland. Han såg några vw från vägen, stannade till o gick o knacka på...ingen hemma, alltså tar Göran några bilder på skrotet från gården. VE o FASA...vad M th gick igång på detta. Så fick man banne mej inte göra, i å ränna på andras gårdar o dessutom ta bilder...nä fyyyyy! Till saken hör att helgen innan hade jag o VwGoran varit i E-tuna o hämtat vars ett lass med delar, o då hade han visat mej bilderna i telefonen. Så jag kommenterade hans inlägg i skrottråden med "Gotland?"...å då jävlar var det i Michael Th:s värld solklara bevis på att både jag o Göran varit där o plundrat han o hans åldrige fars bilar. Givetvis var det så...not. Har aldrig varit på den förtappade ön i hela mitt liv. Vilken circus som det drogs igång, jag o Göran hängdes ut som bad guys som stjäler andras grejor.
jag "michaelth" har aldrig sagt att du "25hp" eller "vwgöran" stulit av mina "skrotbilar" men att det har stulits saker är tyvärr sanning !! sen vem eller vilka som så gjort det vet jag tyvärr ej!! men däremot känns det speciellt när man ser sina fordon avbildade på ett forum. sen hur du / ni visste om dom kunde jag ju inte veta från första stund..eller.
sen att du surar pga detta e tråkigt ..
om du tycker att jag är en stor idiot säg det då till mig IRL, vi kan ta det på tex Airmeet om du kommer dit, så kan du se vem jag e, vi har träffats innan, men då var jag förmodligen okey.
ja ja jag hade släppt detta men det gnager tydligen fortfarande .. tråkigt !!! Kan vi gå vidare eller... detta är ett vw forum och inget annat..
eller behöver jag göra avbön för vad något någon annan gjort?? om det är allmänt önskat så suddar jag alla mina inlägg och går till annan ort.
men då känns det som diskreminering. det e ju fritt för "folk" att läsa det dom vill.
/ Michael Thulesius Blekinge
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Jodå, det lät så i början. Först högg du vwGoran o efter mitt inlägg så högg du mej.
Du behöver inte leka martyr, du får skriva det du känner för, o det har du gjort. Att både jag o Göran kommer ihåg dina inlägg får du däremot leva med.
Folk är sällan idioter för att de har en åsikt, de kan däremot bli behandlade som en efter att åsikten kommit ut. Jag vet...
malmen skrev:25hpman skrev:Förkortas i dagligt tal "Åsa".
Tack, det inlägget gjorde min dag!
Bussdelar skrev:25hp--vet nån detta persons nam o var han bor ?
Vad ska du göra med informationen tro? Kan du inte ta kritik som en vettig människa eller vad är det frågan om?
Sen med tanke på hur du skriver kan man undra om du verkligen har svenska som modersmål.
Och ja, jag vet att man ska undvika att kommentera andras sätt att skriva, den nya folksjukdomen internetdyslexi har nått enorma vidder, men ändå. Du vet att på internet kommunicerar man medelst text, skriver man som en idiot kommer man tas som en.Jag skrev ungefär på samma vis till Fröken Åsa, men då var jag "racist"...då skrev jag att i Sverige är rasist ett fult ord. Ger man minsta vink om att man tycker någon beter ser som en invandrare så är man RASIST....ja jösses.
Förklara gärna hur man "beter sig som en invandrare"... Jag vill bara veta eftersom jag är det också och vill undvika att göra fel 
Jodå, det lät så i början. Först högg du vwGoran o efter mitt inlägg så högg du mej.
Du behöver inte leka martyr, du får skriva det du känner för, o det har du gjort. Att både jag o Göran kommer ihåg dina inlägg får du däremot leva med.
Folk är sällan idioter för att de har en åsikt, de kan däremot bli behandlade som en efter att åsikten kommit ut. Jag vet...
hur gör man avbön till dig??
är alla idioter till värdens slut.. i sådant fall, gör du alltid rätt och säger bara korekta saker..
jag vill gå vidare.. vad vill du??
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Snälla Kee, radera tråden. Jag vill inte att detta forum ska gå samma öde till mötes som MeanBugs-forumet........
VW 1300 -66
Jo, jag menade att man av meningsuppbyggnaden kunde gissa sej till att det var en invandrare, .....då skrev hon med stora bokstäver RACIST. Då skrev jag att du beter dej som en sådan också. Dvs att om man ger minsta vinkling till invandrarbakgrund, så skriks det RACIST. Ett solklart fall.
Jag är inte rasist, det har överhuvudtaget inte med detta att göra. Men det vill "hon" få er andra att tro....för rasist är ett fult ord. Det finns andra ord som kan yttras, som alla med sunt förnuft tar avstånd ifrån. Ofta när vanligtvis karlar kallas detta, då har de ingen chans att försvara sej. Sägs ordet, måste någon vara skyldig...det finns inga alternativ.
På 40-talet räckte det att få stämpeln "jude" för att dödas, där var sällan någon som undrade om det var sant eller inte. Har ordet nämts, så måste människan vara skyldig.
25hpman skrev:Jodå, det lät så i början. Först högg du vwGoran o efter mitt inlägg så högg du mej.
Folk är sällan idioter för att de har en åsikt, de kan däremot bli behandlade som en efter att åsikten kommit ut. Jag vet...hur gör man avbön till dig??
är alla idioter till värdens slut.. i sådant fall, gör du alltid rätt och säger bara korekta saker..jag vill gå vidare.. vad vill du??
Jag vill också gå vidare. Läser du inte vad jag skriver? Du får skriva det du känner för, du behöver inte göra avbön...fan vad du älter. (och snart gör Juha ett inlägg)
Jag tror det udda språkbruket beror på att det är Herr Gradin som skriver och inte frun. Herrn är nämligen engelsktalande från början (:
Se där, vi är kanske sanningen på spåren. Så skönt.