1 Senaste redigerad av Banjo (2015-05-25 23:28:45)

Nu har 4ans burk sagt upp sig! Behöver hjälp att identifiera motorn för att få rätt delar.
På sidan av tråget står det 000 101 101D och på generatortornet står det 1272074.

VW T3 1980

2

Ingen bokstav framför numret på generatorfoten?
Vad har hänt på 4:e cylindern?
Kolla du här så har du lite nummer att kolla efter, http://www.vwtyp1.com/teknik/alder/index.htm

3

den gick himla kasst igår så jag ställde in den i garaget igår igen och lät den vara, när jag kom upp igen för att kika hade jag en pöl under bilen och olja har sprutat upp över fläktkåpan med..rev isär allt så långt det gick utan att ta ut motorn och av kylplåten att döma är det vid 4an det sprutar, men exakt vad som har hänt vet jag inte. ska riva ner resten idag.

VW T3 1980

4

Oljekylaren

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Var ett F framför, så en 40hk 1300 ICQ/ab
Tack Svwerker!! Såg nu när du sade det att det ser ut att komma därifrån, är det bara att byta packningar där då? ICQ/ab

VW T3 1980

6

Sitte väl typ o-ringar eller liknande under oljekylaren har jag för mig.
Gör rent kylaren och när den ändå är lös så kyler den bättre sedan, kan tänkas att det behövs.

7

Jättefint! har beställt packningar idag och även en sats till förgasaren. Gjorde rent kylaren med. Nu jävlar blir här snart åka av!

VW T3 1980