Det är skillnad på nya och gamla 26''..
Vet inte riktigt hur dem mäter.. men det skiljer.
Ska du ha däck till Novolett så ska du nog ha 54-584.
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Stora cykeltråden!
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Det är skillnad på nya och gamla 26''..
Vet inte riktigt hur dem mäter.. men det skiljer.
Ska du ha däck till Novolett så ska du nog ha 54-584.
Men skit då.. dyra däck som inte passar.. typiskt! 
Happ jag som vela ha Fat Frank däcken ju.. jaja får kika vidare då 
De är i alla fall 26x2.35

Vad ska man ha för fälg om mina Fat Frank däck ska passa då?

hm okej men då är det ju kassett bak på
mtb hjul ju.. lär man väl byta nav om det ska passa?

finns 2 st olika 26", både 559 och 584mm och de hjulen du har är troligen 584 då det är den "gamla" 26" storleken. Leta efter 27,5" däck då dessa är just 584 mm 
Okej.. det tråkiga är att det finns inga schyssta 584 däck... vill ju ha fläskiga ballongdäck helst gräddvita..
tror jag får leta nyare fälgar istället.. synd då jag tycker Novolettehjulen hade riktigt snygg patina !
Jaja.. man skulle ha sökt först innan man handlade 

Finns gråa 584....
Finns gråa 584....
Okej... men då är dom säkert inte så breda antar jag.. vill helst ha över 2" bred

Kan man använda frikranshjul och slänga på ett drev bara ? Eller blir det helt fel ?
Hitta på Biltema http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/R … 000021379/

Såg en tråd på ratrodbikes där liraren stickerbombade sina mtb fälgar, borde gå att trycka en folie som ser ut som rost
Angående frikranshjul så kan du använda ettdera en bmx krans för single eller en äldre svensk till novo för fixie.
Man får korta axeln och rikta om hjulet så fälgen centrerar
ps
http://pixers.se/klistermarken/somlos-r … cgod1BcAlg
Kan man använda frikranshjul och slänga på ett drev bara ? Eller blir det helt fel ?
Hitta på Biltema http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/R … 000021379/
tjenare de funkar men de är ingen fotbroms på just det hjulet...
två tips köp en biltemacruiser dehar 26" och fotbroms eller ett begangnat mtb hjul för mtb men ej för frikrans dvs ej gängat
men då kan du plocka ur nitarna ur två gamla kasettkransar och sedan använda ett av dreven och fylla upp i bredd med mellanläggen som ligger mellan dreven i de båda... då har du 26" och bara ett drev bak. klassiskt trial och dirt byggar knep från kidsen 
![]()
Såg en tråd på ratrodbikes där liraren stickerbombade sina mtb fälgar, borde gå att trycka en folie som ser ut som rost![]()
Angående frikranshjul så kan du använda ettdera en bmx krans för single eller en äldre svensk till novo för fixie.
Man får korta axeln och rikta om hjulet så fälgen centrerar
Jo såg också den där bajken med stickerbombade fälgarna.. rätt coolt.
Jo man kanske kan köpa klistermärkesarken och montera på fälgarna..
men då lär man ju helst bort med ekrarna... och jag är kass på att ekra hjul kan jag ju lugnt säga ! 

easos skrev:Kan man använda frikranshjul och slänga på ett drev bara ? Eller blir det helt fel ?
Hitta på Biltema http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/R … 000021379/tjenare de funkar men de är ingen fotbroms på just det hjulet...
två tips köp en biltemacruiser dehar 26" och fotbroms eller ett begangnat mtb hjul för mtb men ej för frikrans dvs ej gängat
men då kan du plocka ur nitarna ur två gamla kasettkransar och sedan använda ett av dreven och fylla upp i bredd med mellanläggen som ligger mellan dreven i de båda... då har du 26" och bara ett drev bak. klassiskt trial och dirt byggar knep från kidsen
Låter och känn som att det är lite komplicerat.. men kanske inte är det ?
Skruva ihop ett hjul åt mig du Edström så kan jag köpa det.. !!? 
Får väl spara Novolette hjulen till nått annat roligt bygga då....
kanske Edström har ballongdäck för gamla 26" gamla fälgar ?

Fun in the Sun, 20's Style
Ni som kan gamla cyklar, är detta ett cykelverktyg?
Jag hittade det bland en massa cykeldelar på jobbet.
Det är liksom två hylsor, varav den inre kan snurra och dras in/ut. Storleken på hylsorna är 19 & 16 mm
Ser ut som ett ventiljusteringsverktyg... men större, hmmmm?
Kanske för en Hedemora Diesel från någon gammal ubåt?

Bild norpad från: www.bjorns-story.se
S
Nja, vi har faktiskt Hedemora dieslar på jobbet, men dom fanns inte med när verktyget hittades.
Och dom har större låsmuttrar än 19mm till ventilerna. Jag vill minnas att det är 24mm.
Annars är det en bra gissning, det hade funkat som ventiljusteringsverktyg, även om jag tror att det är lite klent för att tighta låsmuttrar på större maskiner.
Skulle gissa på att de är ett lager justeringsverktyg kort och gott ,
Easos , om du menar bygga enpetare så är de inga problem. Kan göra de gratis som kompensation för öljetterna 
Hur många utav er är det som har hjälm på er när ni cyklar? o har ni några tips på lite snyggare hjälmar som kanske passar med en gubbcykel från 40-talet.
det är så att jag tänkte börja cykla mer nu när det blir lite varmare och det kanske är värt att skydda det man har där uppe.
Varör inte en airbag för cyklister.. Kolla på: http://www.hovding.se/
Hur många utav er är det som har hjälm på er när ni cyklar? o har ni några tips på lite snyggare hjälmar som kanske passar med en gubbcykel från 40-talet.
det är så att jag tänkte börja cykla mer nu när det blir lite varmare och det kanske är värt att skydda det man har där uppe.
Skulle gissa på att de är ett lager justeringsverktyg kort och gott ,
Kort och gott? Så kan man ju inte skriva, det väcker ju frågor 
Vad för lager? Vad justerar man? Hur justerar man?
är det meningen att man ska kombinera den med en hjälm? vet inte hur det är med er men ja skulle nog vara lite rädd för att cykla runt med explosiva saker runt halsen.
Varör inte en airbag för cyklister.. Kolla på: http://www.hovding.se/
tejp1234 skrev:Hur många utav er är det som har hjälm på er när ni cyklar? o har ni några tips på lite snyggare hjälmar som kanske passar med en gubbcykel från 40-talet.
Sonen behövde en ny cykel. En dirtbike skulle det vara! Eftersom pappa (jag) hade ett par gamla cyklar stod så tyckte vi (jag) att vi kunde bygga en av alla delar. Inspiration söktes och hittades. Så till den milda grad att vi köpte en färdig cykel till honom istället. Så då står man här med alla dessa cykeldelar. Sen är det farligt att äga en svets, man får så många idéer då och har möjlighet att förverkliga dom. Nu är det väl så att i dessa Boxerville kretsar är svets inte så ovanligt men ute hos gemene man är det nog lite annan fördelning. Själv får jag inte nog av att svetsa bara bubbla-cab... Jaja sagt och gjort jag startade ett nytt projekt, men det är väl bäst att lägga det under övriga projekt. Ber att få återkomma med det:-)
Blev med tre cykel lik för ett tag sen:
Hermes Örnlund (?) och milo.
Hermes gick otroligt nog att skruva isär Ö-lund hade rosthål i ramen och milo'n fick 559 hjul med 7 växlar
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Stora cykeltråden!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.