Typ 2 baywindow riktigt bra skick
250:- + frakt
1 2011-06-27 20:32:22 Senaste redigerad av lowang (2011-06-28 09:32:51)
Tjena! är den till 70:a så vill jag ha den!
68-79 så det ska va lugnt 
Köper gärna om den är kvar.
/Hans
Det finns två olika Haynes till bay, en för de senare typ4-motorerna (vinröd* tror jag) och en för bussar med typ1-motor (grön* vill jag minnas). Bäst är såklart att skaffa den som motsvarar den motor man själv mekar med.
*Jag kan ha blandat ihop färgerna.
Här har vi dom http://www.motorboken.se/product_list2. … on3_id=107
oops!
sorry för röran, hade jag tagit en bild från början hade vi sluppit missförstånd 
Är tidigare intresserade fortfarande intresserade?
Bentley är väl tom bättre än haynes 
Ja nu blev jag intresserad, men jag kan vänta några år till, är ju i princip bara elschemat man behöver dem till. 
Bentley är väl tom bättre än haynes
Lite bättre är ett understatement. Bentley är VWoA's officiella manual, Haynes är något som liknar en manual men där slutar likheterna. 
Ali G
Ja, det är därför jag blir förvånad att ingen är intresserad längre.
Jag kniper den då! Maila kontouppgifter samt summa när du tagit reda på vad du vill ha för frakten så får du min adress som svar? [email protected]
Såld till kee!
Jag PMade dig när jag såg svaret om den andra boken. Kanske blev lite dubbelt nu. Pröjsar hursom imorgon om jag har kontouppgifterna då.
Det är väl på sommaren man ska läsa! 
Du har pm!
Skickade böckerna idag !
65:- i frakt
Ha det!
17 2011-07-01 18:46:56 Senaste redigerad av kee (2011-07-01 18:47:12)
Faen vad du är fin! Vi får träffas ngn gång!
Stålet kommer nog i nästa vecka, bankerna ska sova i två dar nu och jag hann inte med detta igår...
Du anar inte!
Har bussfest redan varit i år, vart ska/var den nånstans?
Hade varit ballt att få åka splitt på träff.
Nejrå, den har inte varit än, den 15-17 juli i Jkp-trakten. Se klubbens hemsida för mer info, du borde komma dit, trevlig stämning och de flesta blir bitna. Och splittbussar behövs på denna träff, de flesta splittar tar hem fina priser och jag är säker på att din kommer göra det. De ansvariga i klubben är duktiga på att jaga bra spons, därmed fina priser.
Har du fler frågor, kör på ba'. Styrelsen har frågat mig om jag inte kan jaga fler besökare, fast det bukar greja sig självt (och jag är dålig på det). 120 bussar förra året!
Hämtade boken ikväll och vilken härlig lunta! Jag tar tillbaka det där om att man bara behöver dem för elschemats skull, det finns inte något på bussen den här boken inte avhandlar. Mysig sängbordslitteratur (åtminstone till en början). Nu kan jag plugga på växellådsutväxlingar och ventilsätesvinklar tills jag blir vimmelkantig. Kommer rekommendera denna för alla i min omgivning, Haynes ter sig som en kalle-anka-tidning i jämförelse! 
Hämtade boken ikväll och vilken härlig lunta! Jag tar tillbaka det där om att man bara behöver dem för elschemats skull, det finns inte något på bussen den här boken inte avhandlar. Mysig sängbordslitteratur (åtminstone till en början). Nu kan jag plugga på växellådsutväxlingar och ventilsätesvinklar tills jag blir vimmelkantig. Kommer rekommendera denna för alla i min omgivning, Haynes ter sig som en kalle-anka-tidning i jämförelse!
Nu vet du varför jag alltid tjatar om Bentley och sänker Haynes. 
Ali G
Har en bentley till Splitbuss på 1100 sidor, den omfattar en hel del den med.
Köpt på bokus för en 5-hundring.
Custom i hyllinge ville ha en krona per sida, nej tack.
23 2011-07-14 11:39:49 Senaste redigerad av kee (2011-07-14 11:46:06)
Ja det ska inhandlas en till splitten också. Fast det fordonet är enklare och där är det lättare att förstå hur det hänger ihop, dessutom är ju min så ombyggd att mycket är "inaktuellt", men det ska läggas till samlingen, den saken är klar!
Försökte hitta den på Bokus, men gick bet, har du ngt ISBN eller möjligtvis en direktlänk?
Svwerker: Jag har aldrig tvivlat på det du skrivit om Bentley, det har bara inte varit ett skriande behov tidigare för min del. Men det passade ju att passa på nu när den kom ut till "reducerat pris". Haynes-boken jag har inhandlades innan jag kände till alternativen. Mången bay-bussägare vill nog dessutom snåla så gott det går och vet man inte skillnaden blir det nog väldigt lätt så att man köper det billigare alternativet.
Jag köpte min för typ 3 år sen så det är möjligt de inte har den längre men jag ska kolla upp nåt ISBN.
Jag köpte min för typ 3 år sen så det är möjligt de inte har den längre men jag ska kolla upp nåt ISBN.
vill du sedan hitta den billigaste så rekommenderar jag att ni tar fatt i just ISBN och sedan går till www.bokfynd.nu , den sidan sparade många sköna slantar åt mig när jag pluggade...
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad