Nu närmar det sig färgläggning iaf, får motorfixet vänta lite.
Sista tiden har arbetet inkräktat för mycket på fritiden, hoppas man får lite mera tid nu så man kommer ut på vägarna nån gång.
Ohh nära nu 
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Epoxi primer lagd på allt plåtrent, lite spackling sen....
Cruising i Sandviken ikväll, men här hemma hällregnar det så det blir en tur in i målarlådan istället 
Tjuvtränade lite med att måla motorluckan svart medan sista spackelsvängen härdar, kanske hinns det med att lägga på slipgrund ikväll.
Du missa inte så mycket i Sandviken ändå
jäkla massa bilar för å vara regn men kommer fler gånger 
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Fick på lite slipgrund, bara att ta fram slipdynorna och klossarna 
Spännande, gneta på snart BRC 
Bra jobbat.. skönt när man får på en enhetlig färg... även fast det är slipgrund !:)

Till sist lite blå färg 
Efter 2-3 lager började man bli kompis med sprutan, å får in ganska rätt lufttryck, sprutbild och färgmängd.
Det blev väl en typisk garagelack, lite rinningar (rätt många faktiskt), lite torrsprut å lite ojämnt men nu är det samma färg på hela bilen och det var väl målsättningen.
Det är för långt mellan gångerna man håller på med sånt här, man ska nog överlåta detta till proffsen 
Ser ju riktigt najs ut ! Bra jobbat...
Du får vattenslipa ner rinningar och polera 

Nice... som ovan..låt härds, sickla ner rinningar med rakblad. finslipa, polera sen blir det göörbra!! eller njut av en enhetlig lack..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Härlig färg på denna Fastback. Kul o se ett typ3 projekt bland allt annat här på forumet. Fastbacks är verkligen fina bilar.
/Fred
Riktigt snygg färg det där. Bra jobbat.
Och visst kan man lämna bort till proffsen men det är roligt att göra själv. 
117 2015-06-08 09:33:55 Senaste redigerad av MrIcka (2015-06-08 09:34:29)
Ser ju bra ut på bild
å den ska ju bara användas sedan!!! Grymt jobbat!
Och som sagt snygg färg detta, såg en typ3 med samma i Sundsvall
Ja det är ju kul att måla själv även om det inte blir proffsbra, åsså är man ju lite snål också
Hursomhelst var ju tanken att sänka den nåt hack i fram, men bärarmen sitter som berget. Finns det nåt knep för att få loss den ?
jag lossade torsionstaven och kuggade om den ett hack. Nedre då.
Snyggt
jag lossade torsionstaven och kuggade om den ett hack. Nedre då.
det är på splinesen på staven som jag inte får loss bärarmen från
När jag sänkte 73:an lossa det utan problem men här är det tvärstumt, får väl köra gasserstuk å sänka i bak bara 
Ja var lika för mig därför jag kuggade om staven istället.
Då förstår jag, du lossade på motstående sida alltså, testar det ok ikväll
det var ju busenkelt nu, att jag inte tänkte på det, tack Blom !!
Har för övrigt provat att ta bort lite rinningar nedtill på en framskärm. Sickla med rakblad, våt slip med 400 papper, sen med 2000 och det ju ser lovande ut.
Ska polera imorrn, köpte polermedel hos billackering.eu tidigare som jag tycker funkar bra, Presta Strata Ultra Cutting Créme sedan Presta Chroma Swirl Remover tills sist vax ovanpå det