1

Har nyligen köpt en vw 1990 magnum pickup dubbelhytt med lite problem att få växlarna 1 och back i läge.samt lite diffus med övriga växlar.
Lådan fungerar bra annars utan missljud.
Min fråga är om det är någon som haft liknande problem,haft några som nämnt växellänkage.

2 Senaste redigerad av svenne duva (2015-05-22 21:45:53)

Byt bussningar, kulan bak och justera länkaget. Standard, liksom.

3

Är det som syncrolänkaget så har du en delning typ halvvägs under bilen, där är det klämring med 14mm mutter? kommer inte ihåg exakt, lossa det och vrid en spline åt taget, till vänster och spänn och prova om det blev bättre. Fortsätt så tills det är bra, så gjorde jag. Från att det var omöjligt att få i backen till att det går utan problem efter en spline vridning.

Om det är som syncro dvs, har inte koll på vanliga...

4

Ska ta en titt på det under veckan,tack för tipsen

5

Vrid lite i taget om det är samma. Vrider du för mycket så blir du utan växlar helt ICQ/ae

6 Senaste redigerad av Thomas Å (2015-05-26 16:21:59)

Jag hade liknande problem på min Gipsy och när jag skruvade loss växelspaken så var plastkulan sprucken så att fjädern lyfte upp spaken vilket gjorde att växellägena funkade kasst, främst back och etta. Byte av spak och nu växlar den som ny. Lätt att kolla om du skruvar loss spaken. Lycka till! ICQ/ab

Edit: Minnet är inte det allra bästa när det gäller att beskriva något man gjorde för 8 år sedan. Har ändrat lite. ICQ/ab

"Pimped by Nature"