101 Senaste redigerad av easos (2011-06-22 13:50:25)

Olzzon skrev:
easos skrev:
Olzzon skrev:

Gillar man inte att skruva är det här fel hobby, tro mig jag har fått smaka på det en hel del den här våren/sommaren ICQ/ad

Jodå jag gillar att meka.. Men till en måttlig nivå ICQ/ab
Det är roligt att lära sig lite när Fidde visar å grejar.
... Sen var det ju så att...
Bilen skulle typ gå utan problem när jag bytte åt mig den sa snubben, så då blir man
Ju lite trött när inget funkar Default/hmm

Jo då blir man ju extra lack när man tar för givet att pryttlarna ska lira, har också fått smaka på det men det är bara kämpa vidare för slutresultatet är något utöver det vanliga! ICQ/ag

Jo det är väl så.... sen när man fått fart på grejorna.. så glömmer man blodet, svettet & tårarna.
Hoppas jag får köra någon månad denna sommar i alla fall ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

102

easos skrev:
Olzzon skrev:
easos skrev:

Jodå jag gillar att meka.. Men till en måttlig nivå ICQ/ab
Det är roligt att lära sig lite när Fidde visar å grejar.
... Sen var det ju så att...
Bilen skulle typ gå utan problem när jag bytte åt mig den sa snubben, så då blir man
Ju lite trött när inget funkar Default/hmm

Jo då blir man ju extra lack när man tar för givet att pryttlarna ska lira, har också fått smaka på det men det är bara kämpa vidare för slutresultatet är något utöver det vanliga! ICQ/ag

Jo det är väl så.... sen när man fått fart på grejorna.. så glömmer man blodet, svettet & tårarna.
Hoppas jag får köra någon månad denna sommar i alla fall ICQ/ab

Jadå till slut löser det sig, jag håller fortfarande och kämpar med mina oljedroppar som inte vill stanna kvar i motorn, frustrerande värre...

103

Nu har jag nog bestämt mig.... Det bli nog att
Ta ur little leroy å sätta den i bänk. Blir lite enklare att meka.
Slänger i en 1200:a så länge.
Så förhoppningsvis kan jag få åka lite i sommar i alla fall ICQ/ae

104

Kan du köra den i bänken så kan du lösa alla problem innan den monteras i bil igen.
Lycka till!

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

105

Svwerker skrev:

Kan du köra den i bänken så kan du lösa alla problem innan den monteras i bil igen.
Lycka till!

Tack du... jo kom överens med Fidde att det var nog det bästa... & om jag vill köra nått så
är det lika bra att kasta i sen 1200:a just i dagsläget.
Men får hoppas vi får allt att lira på little leroy nån dag framöver...  tänker inte ge upp ! ICQ/af

106

easos skrev:
Svwerker skrev:

Lycka till!

Tack du... jo kom överens med Fidde att det var nog det bästa... & om jag vill köra nått så
Men får hoppas vi får allt att lira på little leroy nån dag framöver...  tänker inte ge upp ! ICQ/af

Nej för fan,ge inte upp.Bysjön är redan full med kastade yxor. ICQ/ag

107

stickan skrev:
easos skrev:
Svwerker skrev:

Lycka till!

Nej för fan,ge inte upp.Bysjön är redan full med kastade yxor. ICQ/ag

Haha det har du rätt i... ligger säkert en & annan bubbla i den sjön ! ICQ/ae
Nä får hoppas de i Gävle hjälper mig med motorn.. Fidde tar ner den till chic-garaget...
Ska väl skruva ur motorn nån gång under nästa vecka..
Sen fixa till en 1200:a den låter väl & känns *plutt plutt* mot för Leroy ICQ/ae

108

Ska du inte prova byta soppapump först? Det tar ju bara 10 minuter. Det är ju bara att låna en och prova. Det verkar ju vara den som ger för högt tryck.

109 Senaste redigerad av easos (2011-06-23 20:03:29)

Demian skrev:

Ska du inte prova byta soppapump först? Det tar ju bara 10 minuter. Det är ju bara att låna en och prova. Det verkar ju vara den som ger för högt tryck.

Testade ju som nån skrev att lägga packningar emellan så man får mindre tryck.. men det var lika dant... flödade över.
Sen så lag ja dit en packning emellan nålventilen & locket till förgasarn så slutade det flöda....
Har en till pump.. men den axeln i den pumpen är längre in så den passar väl inte... !?
Försökta att ta bort tjock-brickan under soppapumpen som satt men den vela inte släppa.. kanske inte ska gå att ta bort !?

Mja ja vet inte.... Fidde funderade på om vi skulle testa hans elektriska soppapump.. men tror dock inte det som är felet...
Den går kakigt som fan.... avgassmällar & grejor... försökt ställt in tändningen men det slutade inte smälla.

110

Vi ska dra runt motorn och dubbel kolla att ventilerna verkligen stänger,ta min el pump
från Zwittern  som ligger på max 3.Den går bra på alla fyra när vi provkörde den
men på tomgång går den kall på höger sida på tom gång.Kanske inte är så
konstigt som dom förgasarna såg ut.

111

Fidde skrev:

Vi ska dra runt motorn och dubbel kolla att ventilerna verkligen stänger,ta min el pump
från Zwittern  som ligger på max 3.Den går bra på alla fyra när vi provkörde den
men på tomgång går den kall på höger sida på tom gång.Kanske inte är så
konstigt som dom förgasarna såg ut.

Ska vi kolla när motorn sitter i eller ska jag plocka ur den !? ICQ/ab

112

Du vill ju åka nu och här!vi fixar den andra motorn från T,den andra får vi fixa när tid finns ICQ/ab

113

Annars skulle ni ha lånat ett par andra 48:or. Det ligger väl säkert några 48:or och skräpar i chicgaraget.....

Då kan ni ju utesluta förgasarna om den fortfarande går dåligt då.

114

Demian skrev:

Annars skulle ni ha lånat ett par andra 48:or. Det ligger väl säkert några 48:or och skräpar i chicgaraget.....

Då kan ni ju utesluta förgasarna om den fortfarande går dåligt då.

Jo det e ju sant.. behöver inte vara 48:or heller ju egentligen... hmm..

115

Mina 40:or till 1915 ligger fortfarande lösa med insug på,kanske ska prova dom.
Tänkte inte så långt ICQ/ab  ICQ/ab

116

Fidde skrev:

Mina 40:or till 1915 ligger fortfarande lösa med insug på,kanske ska prova dom.
Tänkte inte så långt ICQ/ab  ICQ/ab

Ja de kanske vi ska göra innan vi sliter bort motorn igen !? ICQ/ab
Men när ska vi hinna med det !? ICQ/ae

117

Bytte olja igen då det kommit för mycket soppa ner i oljan....
Startade motorn idag igen.... gick lite bättre nör vi justerade in ventilspelet lite gran...
men avgasknallar ger den fortfarande lite smått.... den går absolut inte rent på två av cylindrarna.. så imorgon
ska ja ur med tändstiften & kika....
I vilket fall... så fick jag chansen att köra bilen lite.. ganska impad av vilket drag den har.... ICQ/ab
Den nästan flyger iväg.. men som sagt.. går dåligt fortfarande... & jag tro inte det är så stora fel på förgasarna längre...
men man vet ju aldrig.........

118

easos skrev:

Startade motorn idag igen.... gick lite bättre nör vi justerade in ventilspelet lite gran...
men avgasknallar ger den fortfarande lite smått.... den går absolut inte rent på två av cylindrarna.. så imorgon
I vilket fall... så fick jag chansen att köra bilen lite.. ganska impad av vilket drag den har.... ICQ/ab
Den nästan flyger iväg.. men som sagt.. går dåligt fortfarande... & jag tro inte det är så stora fel på förgasarna längre...

Hur ser stiften ut?

119

stickan skrev:
easos skrev:

Hur ser stiften ut?

Jo ska kolla dom ikväll... Dom var ny.. Men eftersom
Det flödade över så funderar vi om det kan vara så att
Stiften har ballat ur.
Tråkigt att det är så jävulskt trångt att komma åt dom bara. Default/hmm

120

såg ut att gå bra med, vi bara skrattade haha.. stenhårt!

Panel -53, 911 -71

121

Har man inte kört någon trimmad folka förut så är steget till en den här effekten gigantiskt, och hur roligt som helst. Grattis!

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

122

Behöver en startmotor då min har troligen lagt av... 12v typ-1 68 & uppåt...

123

Testkörd 1 mil..... inte dåligt.. ICQ/ag
Går skapligt bra nu faktiskt... snart fattas bara besiktningen.... *gulp* ICQ/ac

124

Fick finbesök av Fidde som fått igång Swittern ICQ/ab Roligt roligt....
& Leroy går ganska bra nu... så får se va besiktningsgubben säger då... testar besikta med trimmotorn.

här e några bilder på Fiddes & min.

http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/vw%20Bug%201959/P1060369.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/vw%20Bug%201959/P1060371.jpg

åsså en bild på Little Leroy.
http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/vw%20Bug%201959/P1060372.jpg

ses hej !

125

mycket trevlig tråd detta, trvlig bil, trvlig motor och historia ...men: när du har lurat upp besiktningsmannen med takräcket och navkapslarna så tar du väl av dom? det här är ingen oskyldig och söt folkabubbla, detta är en arg och farlig folka som bör ha attityd! se på fiddes vagn:arg och farlig, barn och tanter på stan gråter... bara vad jag tycker ...