Hejsan!
Nyligen införskaffat ett projekt att pyssla med under våren. Letat länge efter en bubbla och till slut var jag snabb nog och fick tummen ur röven och köpte en. Tack koed här på forumet för en smidig affär.
Är helt ny här på forumet och detta är min första vw så har mycket att lära om dessa bilar. Men det får helt enkelt ta den tid det tar. Var först inne på att få den klar till sommaren men ju mer idéer jag får så ser den tidsplanen mer och mer orealistisk ut. men drömma går ju alltid.
Jag är då en kille som är helt ny inom vw kretsar. Är 22 år gammal och bor i Ulricehamn i västra götaland. Har tidigare hållt på en del med BMW men framförallt Imprezor så har iallafall sett en boxermotor tidigare (dock sitter den i andra änden mot vad jag är van vid?!) Men förhoppningsvis ska jag lära mig massor på vägen och detta bli en trevlig sommarbil att glida runt i så småningom.
Kommer uppdatera här så fort det finns något intressant att berätta, förhoppningsvis kan någon finna någon sorts glädje i att läsa detta men är även kul att gå tillbaka och titta vad man har åstadkommit när väl projektet är klart. Jaja, börjar med några bilder på hur den såg ut när jag fått hem den. Och som ni ser har jag även ett garage som jag och far ska färdigställa innan det går börja fokusera på bubblan på heltid.
Är mycket taggad och inspirerad på detta projekt så hoppas ni också vill följa med på resan!

På släp påväg hem ifrån Vetlanda

Ny stolt ägare!

Hemma i nya garaget, där kommer den få tillbringa en hel del tid!

Soltaket som måste passas in, går rejält trögt för stunden.

Fin inredning, får dock se om den får bli kvar eller ej.
Det var en liten update det, lite kort men hoppas ni har överseende med det. Ska ut till garaget snart igen. Provstartade igår men har ingen tomgång, om man "mjölkar" gasen går den men håller man jämn gas eller släpper ner den på tomgång så dör den. Ska plocka isär förgasaren och se om jag hittar nåt. Mer bilder på det kommer om jag hittar något intressant.
Ha de gött sålänge!
// A