26

Varför har du plockat av skärmar och ur med motorn?
Såg ju inte ut att behövas menar jag
P-I

27

folkamannen skrev:

P-I

För mycket fritid tror jag det beror på.  ICQ/ag

28

Mohawk skrev:
folkamannen skrev:

P-I

Så kan det vara ICQ/ab
Fick du mitt sms Jonas?

29

Härligt, ska skrika mig hes när jag ser dig på cruisingen i sommar på CCW ICQ/ab

MVH
/ MrSpock

VW typ 1 - 68

30

Gött me 16" hazet, riktigt ovanligt! Kul!

Men, som Demian är inne på, gör "61an" (63an) till thermos, och bevara spliten i den höjd du har nu, då är du ju hemma!!!!  Default/lol

Som replik på Demian, så rullar det ju inte såå himla många bordeaux splitar i swedala....

Lyssna på både Stefan och Magnus mfl, behåll original! Kanske vi tuffar våra båda bordeux splitar till sundsvall till våren!??!!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

31

Low is the way to go !!!

West Coast Volks
Attitude is everything !

32

Den måste ner!KCW bilen som Demian nämnde är nog en av dom
finaste "blanka" bilar som gjorts i det struket.
PunBB bbcode test

33

snyggt, blir till att skrapa bort underredsmassan jag nyss lagt på ICQ/ag

34

Kuus skrev:

snyggt, blir till att skrapa bort underredsmassan jag nyss lagt på ICQ/ag

Ja den är grymt snygg,så ska det se ut!så vill jag ha min 51a.........

35

Kuus skrev:
Mohawk skrev:
folkamannen skrev:

P-I

Så kan det vara ICQ/ab
Fick du mitt sms Jonas?

Jo jag fick det. Jag vet imorgon om jag kommer kunna ta med några skor hem. Alla väskor är fulla och jag har inte köpt en pryl ännu till ungarna hemma ICQ/ab

36

folkamannen skrev:

P-I

Det vet nog knappt Kuus själv ICQ/ab

En av landets finaste orörda??? Synd att dom lackade om den engång i tiden, men det går ju inte få allt.

Du får faktiskt inte slamma den i backen som KCWs soltakare och din 63:a , nått splines räcker ICQ/ad

37

Demian skrev:
folkamannen skrev:

P-I

Det vet nog knappt Kuus själv ICQ/ab

En av landets finaste orörda??? Synd att dom lackade om den engång i tiden, men det går ju inte få allt.

Du får faktiskt inte slamma den i backen som KCWs soltakare och din 63:a , nått splines räcker ICQ/ad

Nej ingen fara det kommer inte att ske, lutar åt att det blir lite som Ljunggren har på sin 49a ICQ/ab

38

Sålänge allt går att återställa tycker jag att det är ok att busa till det även på "unika" objekt, men vad jag förstår är splitramhuvudena rätt känsliga så risken om man kör för lågt är väl både att man bular bilen under men även slår sönder ramhuvudet.

De olika stilarna kan man nog vara säker på ändras, så om 20 år kanske en bil som den sänka ovan är lika "ute" som en mintgrön callooker. Synd då om man slagit sönder ramhuvud, bucklat balja mm, samt kapat ur i karossen för en smalnad framvagn. Men ligger originalframvagnen i garaget och sänkningen var "moderat" så är det ju bara att skruva tillbaka alltihopa och plocka fram termos och filtar... Original funkar alltid... Och stucker nästan ut mera nuförtiden än en toksänkt bil... det har ju redan gjorts ett antal gånger så...

Förresten så fick "termos" full pott i ett test av termosar jag just läste... ICQ/ad

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

39

Blir det sänkning så blir det endast framvagn på bilen, men som det ser ut nu blir det thermos och picknikfilt, det är ju få som åker med huvudet högt,  ICQ/ad

40

Kuus skrev:

Blir det sänkning så blir det endast framvagn på bilen, men som det ser ut nu blir det thermos och picknikfilt, det är ju få som åker med huvudet högt,  ICQ/ad

Jag gör det också , fast Buss men ibland blir det "återfall" och då finns ju 56an eller Ghian att ta till  ICQ/ae

41

Igår åkte fram vagnen på, gissa vad det blev ICQ/ad

42

Kuus skrev:

Original original original...... ICQ/ag

43

Bengt H skrev:
Kuus skrev:

Original original original...... ICQ/ag

Höjt och breddat Default/hmm ?
http://www.blindchickenracing.com/How_to/widenedkingpinbeam/frontbeam007.JPG

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

44

Stackars den kanin som åker in mellan de bladen.  Default/yikes

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

45

25hpman skrev:

Stackars den kanin som åker in mellan de bladen.  Default/yikes

Default/lol

46

Framvagn på plats ICQ/ab

http://i56.tinypic.com/2edrt3r.jpg

47 Senaste redigerad av johan_l (2011-02-09 20:40:39)

Måste bara fråga av nyfikenhet - inte för att vara negativ, är det underedsmassa? Eller body?

Behövs det i dagens läge på bilar som oftast bara kör asfaltvägar på sommarn? Själv hatar jag den kladdiga massan som när den stelnar gömmer rost och är ett helvete att ta bort... Men kör man grusväg så gör den ju nytta så...

edit: och på ghian la jag faktiskt ett tunnt lager body på plattan - helt onödigt, och precis i sprutet i hjulhusen - vilken nog är vettigt?, men lackade sen över med lack... rätt eller fel vet jag inte...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

48

Kan hålla med dig, har funderat fram o tillbaka om det o pratat med olika personer, alla hade olika åsikter Default/hmm
Det är underredssmassa på bilder du ser på bilden, men det blir troligen body på resten, förutom hjulhusen,
tror personligen att underredsmassan funkar som ljuddämpning och sten skotsskydd, vi har lite grusvägar här.

49

Händer det nått i garaget, Kuus?

Per Luthman, Falun
http://perlut.com

50

Rykten gör gällande att kuus parkerat hästen i garaget, å ställt 50an i stallet istället....    Default/lol

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden