1

Hej!

För cirka en vecka sen fick jag hem 2 nya värmekamrar, jag beställde då också TVÅ värmevajrar.
Jag får hem 2 olika plastpåsar med egentligen 2 vajrar i varje påse. Eller ja, de sitter ihop i ena änden och inte i den andra. Det finns 2 spakar, en vid var sida om handbromsen så jag antar att det är en till varje spak!

Nu till problemet / frågan: Vajern/arna i den ena påsen är längre än den i den andra, men den korta vajern är "tjockare" i slutet på vajern. När jag tog bort de gamla värmekamrarna noterade jag att de vajrarna också var av detta slag, alltså "tjockare" i slutet där de fäste i själva spjället till värmekammaren.

Det jag inte får ihop är att när vajern är fast i spaken och så långt bak som möjligt så är den ändå 3-4 cm för kort!? alltså kan jag inte fästa den i värmekammaren....

Den andra vajern räcker gott o väl, men den är till den andra spaken?

Någon som kan hjälpa mig?

Bilen ifråga är en 1302S -72. En tanke slog mig nu att den kanske är inreggad fel så jag har beställt en för kort vajer?

All hjälp o kritik mottages tacksamt!  ICQ/ab 

Med vänlig hälsning, Jakob Göransson

2

Det är ett vajerpaket per bil allså vajern går ju från 1 till 2 allså en vajer i vardera kanal till värmekammarna

3

Du ska bara använda ena paketet du köpte. Det andra kan du lägga på hyllan. Den högra spaken går till båda värmekammrarna. Den vänstra spaken går till spjällen under baksätet. Det är olika längd på vajrarna eftersom värmekammrarna inte sitter på samma avstånd från spaken. Har du för kort på ena sidan får du dra ur vajern och skifta rör som du stoppar i vajern i. Jag har för mig att vänstra sidan är kortare.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

4

Ja det vänstra cylinderparet sitter längre fram och därmed värmekammaren.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G