Vad är det för diameter på kopparpackningen som sitter mellan insuget och toppen?
behöver ett par och vill inte vänta på posten...
Är en 1500 enkelport.
det är en rund packning som blir platt när du drar ihop insug o topp
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
jo det vet jag, men vad är det för diameter på den? tänkte slippa åka till garaget och mäta innan jag handlar 
38 mm
tack!! 
32 mm var det till mitt förtret.. Har susat runt halva länet efter såna 38packningar
Hur tar man lämpligast ut de gamla packningarna? De verkar sitta rätt hårt
Om packningen är 32 mm så har du en 1200-motor!
och sådan finns i kungälv om du behöver
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
32 mm var det till mitt förtret.. Har susat runt halva länet efter såna 38packningar
![]()
Hur tar man lämpligast ut de gamla packningarna? De verkar sitta rätt hårt
Ta en radiomejsel och knacka in i kopparringen och bryt loss den men akta så du inte skadar aluminumytorna.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Gick på innerdiametern
var 38 ytter jag skulle ha
Jag har ett konstigt knackande ljud i motorn nu, hur laddar man upp filmklipp?
Kan det vara fläkten som tar emot nånstans? Med tanke på att det försvinner när jag varvar och sen sätter igång när han går ner på tomgång igen?
Tog fläktkåpan från 1200an
Körde igång motorn innan jag köpte den, då satt ingen fläktkåpa på och heller inga oljud. Eller kan det vara lite för kasst slipad sprängkåpa? Den går iaf fritt när jag drar i remskivan.
Hoppas att det inte är något skadligt..
Lägg av fläktremmen så märker du om det har med fläkt/generator att göra.
Jag varvade upp den utav helvete så försvann det tillslut. Säkert nåt som låg emot i fläktkåpan. 
Jag tycker det låter som en lyftare som fastnat/kärvar.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Bytte olja och ventlikåpspackningar igår, är det något som löser sig självt om det är lyftare eller behöver jag göra nåt ingrepp?
tänkte om det släpper med tiden.. fast låter ju iof inte så längre, lät den stå en timme efter att det slutade och startade igen, fortfarande inget oväsen då heller.
19 2015-05-12 23:05:48 Senaste redigerad av Torpa (2015-05-12 23:06:42)
Det beror på hur noga du är, nånting i ventilmekanismen lyftare, vippa eller ventil tror jag det var som lät iaf.
Men för att kolla de grejerna behöver du ta bort topparna innan du gör det lossa vipparmsbryggan och känn att vipparmarna inte kärvar sen kan du gå på att ta bort topparna och ventilfjädrarna o känna så att ventilerna går lätt, för att kolla lyftarna kan du använda en pennmagnet att dra dem ut o in med en bit.
Eller också kör du vidare och hoppas på det bästa, dock så har ju nån skada redan skett.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
