Nej den andra anslutningen skall du jorda, det är återledningen.
Om du kopplar fel så händer bara det att tempmätaren visar maxtemp.
Men kopplat INTE plus dit!!!
Det är visserligen någon slags halvledarkonstruktion, men som jag och du redan skrivit G till instrumentet och den andra (omärkta) till jord på något bra ställe i motorrummet.
Sedan kanske du upptäcker att denna mätsond är väldigt lång (vissa är det) men den går att förkorta. Det går att pilla isär den blåa plastgrejen, den är inte limmad, sedan får man löda loss själva röret, och försiktigt kapa det där man finner det lämpligt, var försiktig med den klena kabeln inuti, om du skadar den isoleringen får du problem. Möjligen kan du trä på tunnaste modellen av krympslang och skona därmed kabeln vid rörets mynning. Sedan är det bara att löda ihop prylarna igen och snäppa på plastgrejen.
Ett uppånedvänt "T" på mätaren är anslutningen till jorden, minus.
Med en syl rispar du in min och maxnivån med original oljesticka som förebild, så kan du kolla oljenivån med denna också, om kablarna är tillräckligt långa.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."