Vet inte hur jag ska börja med första inlägget, känns som svårt att starta en projekttråd när jag är mitt uppe i projektet!
Tanken är att jag ska göra en bubbla i bra skick och som jag tänkte sänka och försöka få till ett skönt stuk på 
Men vi börjar väl med lite bakgrunds historia hur det blev en Typ 1 från 1970.
Jo det började som så att jag alltid varit intresserad av bilar, allra helst VW (såklart)... Jag höll på att ta motorcykelkörkort och skulle övningsköra med farsan. Så vi satte oss på hojarna och drog till Mosjö camping för där hade ju Öviks bugfans 25års jubileum, sagt och gjort!
När vi väl kom fram blev jag HELT såld.. Hade dock INGEN kunskap om dessa typ 1,2,3 osv.. Ingen aning om vad det fanns för motortyper eller något! Och buggys har man ju sett, men att det var en omgjord Bubbla hade man ingen koll på.
Efter att jag kom hem var det bara att sätta sig ner vid blocket, en bubbla SKA jag ha.
Mailade på en utan bild, var rätt så billig.. Kom inte ihåg vad han begärde men det var nog ett par tusingar.
Jag fick svar att han bara ville bli av med den så släng ett bud, sa han! 500 riksdalen erbjöd jag herren.. 500kr plus en karta öl, så 700kr blev slutpriset!
Bubblan stod bara ett par mil ifrån mig så bara det var ju kanon! Hyrde en biltrailer med vinsh för han sa att det kunde behövs.. och JA det behövdes!
Han hade bytt åt sig Bubblan för att han ville bara ha en sådan, han var någon typ av samlare/hobbymekare/skrotnisse.. Men intresset hade svalnat så han styrde ut den i ett skogsbryn och där fick den stå i 3år innan jag köpte den.
Efter en hel kväll med slitande och släpande så fick vi den upp på vagnen och sen bar det iväg hemmåt.
Med mig fick jag en, som han sa, komplett Bubbla i delar! Förutom framskärmar då.. Och med mig fick jag någon typ av motor och lite annat jox som såg ut som någon slags växellåda
Bilen stod utan sidorutor bak och bakruta, den var FULL med löv och skrot.. För bakom baksätet, där låg iprincip hela bilen.. stötfångare, sänkningssatser osvosv.
Väl hemma och jag dammat, tvättat och polerat upp den lite snabbt.. Lacken är i kanonskick! Knappt någon rost! Enda rosten är längst bak i ett bakskärmsfäste, och under massa löv hittade jag en sprillans ny ekonomiplåt som passar rakt av. Dom har även tennspacklat huven där det förmodligen varit rost, seriöst 
Till motorn, det var en 1,7L bussmotor som troligtvis var nyrenoverad då hela blocket var lackat och man kunde se nya packningar överallt! Även ny tändstift och så vidare! Dock gick inte motorn helt runt, kändes som det stöp exakt då kolven skulle gå tillbaka, ramlat ner något?
Var en herre från Stockholm som bilade upp till Örnsköldsvik och hämtade den! Undra om han läser detta? Isåfall vill jag ha en uppdatering hur det går 
Köpte mig en AD motor ifrån en herre nere vid Sundsvall och den håller jag på att renovera för fullt nu.
Växellådan som jag fick med och ska använda var troligtvis också genomgången då den kändes som ny nu efter att jag bytt lite packningar och monterat den.
Håller på tillfället att få den på hjul så jag kan flytta runt den i garaget, jag laddar upp lite bilder från resan som hittills varit så får ni se.
Hann inte ta kort på hur den såg ut innan, lite trist så här i efterhand..
Hur sportigt är det inte med matchande pedelställ?
Det om det, kommer med mer uppdateringar eftersom
Den ska ju vara klar till sommarn! Hoppas jag!