1 Senaste redigerad av Martin A (2015-05-07 19:27:15)

Jag har konstant ström till instrumentbelysningen!
Lilla lösa kabeln ni ser på bilden tror jag ska sitta på lilla stiftet på ljusknappen men då lyser det hela tiden, oavsett om knappen är på eller av. Ska den sitta där?
Undrar om det är fel på knappen/rheostaten?
Bilen är en bay 2,0 insp -77.
Martin A

Post's attachments

image.jpg, 84.43 kb, 640 x 480
image.jpg 84.43 kb, 168 downloads since 2015-05-07 

2

Ingen som vet hur det ska va?

Martin A

3

http://www.thesamba.com/vw/archives/inf … _77-78.jpg

Ser ut som att den ska sitta där ja (58b). E1 är omkopplaren på schemat.

4

Då får man väl tro att det är fel på knappen helt enkelt.
Inga andra idéer?

Martin A

5

Kopplade kabeln på ett stift där det är spänning när ljuset är på. Får klara mig utan rheostaten.

Martin A

6

Det är inte så att strömmatningen sitter på fel stift på omkopplaren då? ICQ/ab

7

Vet inte. Vart ska den sitta?

Martin A

8

Instrumentbelysningens anslutning 58d.
Om reostaten inte funkar kan man spruta in litet elektronikspray i strömställaren.

Här är föresten de andra siffrorna som du hittar på strömställarens anslutningar (och några till).

56 Huvudstrålkastare (ledning från ljusströmställare till avbländningsomkopplare)
56a Helljus
56b Halvljus
56c Separat helljusglödlampa
56d Ljustuta
57 Parkeringsljus, endast motorcyklar
57a Ingång ljusströmställare parkeringsljus
57L Parkeringsljus, vänster
57R Parkeringsljus, höger
58 Baklyktor, skyltlyktor, instrumentbelysning och positionsljus
58b Bakljus, för enaxlad traktor
58c Bakljus, släpvagn (över separat säkring)
58d Reglerbar instrumentbelysning
58L Baklykta, vänster
58R Baklykta, höger

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."