1

Har en bubbla 66a som jag köpte färdig sänkt å klar. Bilen har haft kass framvagnsinställning och slitit framdäcken blanka på 200mil, idag lämnade jag in den för framvagnsinställning, nu står hjulen rakt men det går att styra 1,5 varv åt vänster och 3,5 varv åt höger, vad beror det på och hur löser jag det?

MVH Markus

2

Man får justera så att stången som går ut från styrsnäckan hamnar i centrum. Den står nog för långt åt vänster. Man justerar på styrstagen så att hjulen och stången hamnar i centrum

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

3

Jag skulle ta ett allvarligt samtal med förra ägaren om det där.  ICQ/an

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Jag skulle ta ett allvarligt samtal med de där du lämnade in den för framvagnsinställning.  Default/hmm

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

5

Handy skrev:

Jag skulle ta ett allvarligt samtal med de där du lämnade in den för framvagnsinställning.  Default/hmm

X2 att dom missade det är lite lustigt, åk tillbaka så fixar dom det nog gratis Default/hmm

Kolla så att den inte behöver flippa styrlederna med, men det kan inte dom göra ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

6

Vet man inte att framvagnen är kortad och det är ett fast styrstag så är det nog många verkstäder som skulle missa det. Inte ens den som kortat den hade koll på det vilket jag kan tycka är största felet här.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7 Senaste redigerad av Handy (2015-05-09 15:26:30)

Det är sant som Svwerker säger. Den som gav sig in på att korta av en framvagn borde ha tillräckligt med kunskap att göra allt rätt (om det nu är rätt att korta) i det ingreppet, detta innebär även att ställa ratten rakt och i mittläget, åtminstone ganska nära lika många rattvarv åt båda håll, men 1,5 vs 3,5 är ju galet. De som ställer framvagnen brukar vara väldigt noga att ratten står rakt men de kanske missar just rattvarven, det är väl ur deras synvinkel nästan lite svårt att tänka sig att det kan ha "ändrat sig" flera varv  Default/hmm   om de bara ska göra rutinmässig framvagnsinställning.

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

8

Iof om man kortat den och har ett gammalt stag och bara kortat det långa så har han misslyckats rätt bra men han kan ha missat varven på den med och dragit ihop en och minskat den andra (det var så på min polo när jag köpte den och jag har fått in en på en verkstad oxo) så borde verkstan märkt att gängorna är olika långa kan jag tycka men det är klart att man kan missa det med Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage