1

Hej, köpt mig en 59a. Stått länge men förra ägaren startade med lite startgas. Startar inte nu när jag vrider på nyckeln. Men går runt p startmotorn tänder.
Vad tycker ni jag ska göra å gå igenom för att försöka få den p starta.

Post's attachments

mms_20150507_220323.jpg, 195.17 kb, 432 x 766
mms_20150507_220323.jpg 195.17 kb, 224 downloads since 2015-05-07 

2

Grattis den ser riktigt fin ut. En bra början är ju att byta alla tänddelar ställa in brytarspetsen,ventilspelet. Byta olja och hälla i ny bensin. Så borde den allt hoppa igång sen. Lycka till.

3 Senaste redigerad av SakLetare (2015-05-08 06:35:28)

Startade den så du såg det? isåfall kan de ju inte va nått svårt fel. Kanske loppa på brytarn. Fila rent å testa igen.
För soppa har du bytt/fyllt på va? testa om de kommer soppa ur pumpen annars när du vrider på nyckeln. Kanske lika bra att göra rent förgasaren om den stått också.
Ser ut som en fin bil, grattis till köpet.

Bubbla -62
Buss -60

4

Hjälpe pumpen att få lite soppa så de blev lite flöde. Så nu går den superfint. Bara bromsarna nudå:)

5

Den verkar orörd och i fint skick...
Grattis ICQ/ad

6

Är 3e ägaren:) har kollat igenom nu och är helt orörd, bara se över bromsarna sen mot besiktning;) såg den när dom rensade ur en lada från en gubbe som gått bort. Bjöd han 20 för den så fick jag hämta den direkt. Tyckte de var ett rimligt bud? Kunde säker fått den billigare men gillar när båda parterna är nöjda å glada.

7

Är den lika fin som den ser ut på bilden så har du gjort en bra affär.

Bubbla -62
Buss -60

8

dämpningen fram känns seg å frädrar inte som den ska, vad är lättaste sättet att smörja upp? ta loss allt?

9

Tryck i nytt fett i framvagnen/spindlarna, är 6st nipplar.

Bubbla -62
Buss -60

10

Grattis till fyndet, det låter som att du varit i Borlänge o handlat.
Jag fick tips om loppisen men då hade redan du o Ljunggren varit där o köpt godbitarna ICQ/ab

11

Hehe ja det var i uvberget, jobbar precis i närheten så jag var typ först på plats:) så ville få hem den så fort som möjligt innan fler fick nys om det;)

12

visste om den 3 dagar innan själva loppisen. men kunde inte åka och kolla på dom förrän på fredagen.  ICQ/ac

13

Det gäller att ha ögon o öron öppna och agera snabbt ICQ/ab
Bara att slamma och matta ner lacken efter genomgång av bromsar o motorn då Default/lol

14

Haha nej denna blir orginal;) lite coolt är att jag är 3e ägaren och den har gått i torsång sen 59,så den förblir en torsångsbubbla;)

15

Haha nej denna blir orginal;) lite coolt är att jag är 3e ägaren och den har gått i torsång sen 59,så den förblir en torsångsbubbla;)

16

Jisses va fin! Rätt att spara den i original tycker jag!

17

Jaa, original börjar bli originellt, kör så!

Gubbjävel; dvs originalfantast