1

"Sveriges sydligaste VW-träff" - 9:e Maj på Volkswagen i Trelleborg.
Marknad, Rally, Utställning m.m Från kl. 09.00
Träffen anordnas av Svenska VW-Veteranerna på VW i Trelleborg, Tommarps vägen.

www.svwv.se

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

2

e re på 'Tommarps vägen' man ska ställa in gps'en? har hunnit glömma sen förra året.

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

3

Helt rätt Claes!
Att tilläggas bör att rally och att sälja på marknaden är gratis.
Hade varit kul om det kom många luftkylda! ICQ/ag

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

4

Tack, Christoffer, då ses vi... om jag lyckas få in växlarna...  ICQ/ad  haha! får skruva hörlurarna på högsta volym så man slipper höra rasslet...

Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)

5

Behöver du inte i lyxen! Jag rekommenderar inte att slå i växlarna utan koppling i bdn!!!

6

i den ena har packningarna på stötstångsrören fått halv "meltdown", den andra, jaa.... rasslar det inte i växellådan så rasslar det i skallen på föraren..

jag känner lite som flickan som hade näsblod... "är det inte det ena, så är det det andra"...  Default/lol

lite överfilosofiskt kan man mena att en dag på stranden och en cykeltur kan vara lika skönt...  ICQ/ad

7

Hoppas många kommer till "Metropolen"Trelleborg på lördag,hoppas den blåe från ...!

8

...Trelleborg!!

Nog bättre du fyller på olja än misshandlar lådan skulle jag säga, jag hade ett h*lvete och få min oljepump tät på 61a bussen, då föddes idén med en hink under motorn med en eldriven pump i som pumpar upp oljan till oljepåfyllningen igen...kanske någon för dig? ICQ/ae

9

Där var en hel del (hel)-danskar  ICQ/ad  på Höörs-veteranmarknad i helgen och handla av mig.
Jag tipsa dem om Träffen/Marknaden/Rallyt och en hel del var positiva - och skulle i alla fall försöka ta sig dit.
PS. Jag tipsa även en del halv-danskar och svenskar

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|

10

lite sugen på att åka till denna träff någon som kör från malmö? hade varit kul och köra ihop Default/big_smile

11

På lördag är det ju mopperally i Kävlinge, nu blev det en intressekonflikt ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

12

Kör "skånska veteran moped loppet" på Söndag den 10:e Maj i stället - de é mycket större.
Utgår från Puch-verkstan i Billesholm. Mer info på: http://sml.puchverkstan.se/?p=1

lasslo skrev:

På lördag är det ju mopperally i Kävlinge, nu blev det en intressekonflikt ICQ/ab

13

Vill bara tillägga en sak - Om det inte sluter upp tillräckligt många deltagare
(hur många vet jag inte?) så har jag hört att VW i Trelleborg inte är så sugna på att vara med mer. ICQ/ac

14

Nu närmar det sig! Många bilar hoppas vi på! ICQ/ag iom höstträffen inte blir av så har vi satsat mer på detta arrangemang.
Det har kommit in en hel del anmälningar till rallyt som är en mycket fin runda i och omkring Trelleborg.
Lasslo: måste ju vara mycket roligare att köra buss än moppe!?

15

Hoppas kunna komma, har lite mekaniska bekymmer som jag hoppas kunna lösa. time will tell

16

VA?? Varför blir det ingen höstträff??
Är det strul med dinbil/Scania? Tänk på alternativplatsen jag föreslog för nått år sen isåfall.

Jag kommer eventuellt, jag måste hinna fixa lite med bussen innan isf.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

17

Nästan inga pengar från vw så det går helt enkelt inte, det blir nya tag nästa år, det har pratats om dig på mötet så planer finns på höstträffen nästa år antingen i Trelleborg eller Tomelilla. Säger som bdClaes time will tell...

En glad nyhet är att bdClaes kommer att kunna beskådas på lördag i underbara trelleholl...Ehh menar Trelleborg! ICQ/ag

18

Efter ett effektivt besök från vw insatsstyrkan i staffanstorp i mitt garage har chanserna att deltaga på lördag ökat avsevärt.

jag tackar och bugar. glädjen är stort som ett hus (litet hus). ses på lördag, Christoffer!

19

gött! kommer oxå Default/big_smile

20

21

Trelleholla!!! Denna tångluktande lilla håla…. Om jag hinner få ner råttan mot marken kommer jag, kanske. Går ju inte o köra den med besiktnings-höjd. Ser ju inte klokt ut…. ICQ/ae

Panelbuss -75, Bubbla -62, små råttig soltakare

22

haha! "besiktnings-höjd" där fick du till den! nä, såklart, hur skulle det se ut?! kan bli dryga böter och en helsida i Aftonbladet!  Default/lol

kul att få se 'råttan'!  ICQ/af

23

calle83 skrev:

lite sugen på att åka till denna träff någon som kör från malmö? hade varit kul och köra ihop Default/big_smile

jag kör från Malmö men ska en sväng via Lund innan Trelleholl... jag menar Trelleborg.

24

mannenibadet skrev:

Trelleholla!!! Denna tångluktande lilla håla…. Om jag hinner få ner råttan mot marken kommer jag, kanske. Går ju inte o köra den med besiktnings-höjd. Ser ju inte klokt ut…. ICQ/ae

Bussen då??

calle83 skrev:

Kanon! ICQ/ag

25

Bussen har inte kommit hem till Malmö än, står kvar i Mörarp, ska köras ner inom kort. I värsta fall så får jag ta på skämsglasögonen o köra den som den är….besiktnings-höjd i framvagnen…. hu jeda mig….

Panelbuss -75, Bubbla -62, små råttig soltakare