1

Idag vart man i Höganäs och hämtade sin efterlängtade bubbla en röd 64 ragtop ! Skicket på utsidan är helt suveränt inte en rostfläck någonstans ett par ställen där man skulle behöva fylla i efter ett par stenskott men det kan jag leva med ICQ/ab

Insidan däremot behöver fixas till lite taket mattor och förarstolen skall göras iordning.

Där är även en plåt som man har satt dit precis under bakrutan som inte är speciellt tät som kommer plockas bort och tanken är att svetsa dit en ny bit så där är tätt. Ljudnivån i kupén är ganska hög pga denna plåt så det är nog prio ett att ta tag i.

Har inte allt för mycket tid över till att pilla med den just nu men när man får tillfälle så får man pula lite ICQ/ab

Bilder får jag återkomma med har tyvärr inte så många just nu...

2 Senaste redigerad av calle83 (2014-06-07 06:02:18)

http://forumbilder.se/DD32F/3.jpg

3

Riktigt läcker bil du fått itag på!

Glücklich, aber pleite!

4

Har inte den varit med i någon tidning?

5

Ingen aning men jag tror det är cozmos här på forumet som har byggt det mesta tror jag i alla fall. Undrar om det är han som har lackat den oxå skulle vara bra om man kunde få reda på färgkod ICQ/ag

6

Tuff

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

7

calle83 skrev:

Ingen aning men jag tror det är cozmos här på forumet som har byggt det mesta tror jag i alla fall. Undrar om det är han som har lackat den oxå skulle vara bra om man kunde få reda på färgkod ICQ/ag

Den här bilen är lackad på 90-talet. Jag såg den i Rättvik första gången runt -06 när Tommy Bränd ägde den. Vill minnas att han hittat den som ett lackat men avsomnat projekt. Jag var själv spekulant men en kompis till mig här på Hammarö köpte den och tror han fick den i trafik innan den såldes vidare.

8

C.Frisk skrev:
calle83 skrev:

Den här bilen är lackad på 90-talet. Jag såg den i Rättvik första gången runt -06 när Tommy Bränd ägde den. Vill minnas att han hittat den som ett lackat men avsomnat projekt. Jag var själv spekulant men en kompis till mig här på Hammarö köpte den och tror han fick den i trafik innan den såldes vidare.

där ser man Default/big_smile det är ju sånt här som är så roligt med dessa bilar där finns så mycket historik som man får reda på när man har köpt en bil riktigt kul att man är så många samlade på detta forum ICQ/ag

9

Kul att se att du är med bubbla igen, den ser riktigt trevlig ut ICQ/ab

10

Fäldt skrev:

Kul att se att du är med bubbla igen, den ser riktigt trevlig ut ICQ/ab

TACK! Jo jag trodde det skulle dröja minst ett eller två år till innan man köpte sig en ny bubbla men suget/saknaden  blev för stort både för mig och sambon så det fick bli en ICQ/ab men det lär inte hände speciellt mycket med den detta året tiden räcker inte riktigt..men lite träffar skall man allt hinna till ICQ/ag

11

lite nya bilder Default/smile

http://i61.tinypic.com/ouvb0l.jpg

http://i61.tinypic.com/2ltssr9.jpg
http://i62.tinypic.com/14jm4vb.jpg

12

åkte till besiktningen idag för att kolla om där är något som behövs fixas Default/smile luset behövs justeras och lite höga halter annars var allt ok... på vägen hem drog jag in till en polare som har verkstad för att snacka lite och när han skulle ut och titta på bilen var höger bakhjul tomt på luft

ett hål på insidan var orsaken byta ut däcken till 195/60/15 och man var igång igen  ICQ/ab  men en sak jag märkte med de nya däcken är att när jag bromsar så vibrerar bromsen vilket den inte gjorde innan kan detta vara obalans i hjulen bak?

har även problem med en slapp växelspak som skall fixas inom det närmsta

13

Ja sjysst att se den igång igen har saknat den faktiskt.. näe jag har som sagt inte lackat den..
kul att se att förra ägaren inte förändrat den så mycket sen jag hade den..

lite anektot: stolarna var i grymt skick, men sen fick jag för mej att dom skulle tvättas till Bug Run
så en firma i Enköping skulle åta sej jobbet! .. men när jag skulle hämta bilen var dom helt förstörda !!!
ägaren påstod att det var fel på säterna, ingen annan bil hade haft samma problem.. Default/yikes

Jag åker aldrig dit igen!

Sen killen jag köpte den av, han hade två bubblor och råkade skicka in fel ägarbevis papper, jag märkte ingenting
utan beställde nya skyltar & körde omkring i ca ett år till jag såg en blå bubbla med samma reg nr till försäljning ...
först då gick det upp ett ljus... undrar vad som hade hänt om polisen gjort en flygande eller om dom hade kollat nogrannare
på chassinr vid besiktningen .. haha hade nog blivit riktigt förvånad! 

Jaså läcker plåten bak .. hmm tråkigt, den satts dit pga att jag hade riktiga problem med startmotorn, och när bilen var så
pass låg som den var så slapp man ligga under den, man var lite bekväm haha

lycka till med köpet, den drar till sej blickarna

Patrik CoSmoZ Strömberg  // Shit-Low Kustoms //
[ VW Typ1-64  2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]

14

Galet skön bil du har  ICQ/ae

15

CoSmoZ skrev:

Ja sjysst att se den igång igen har saknat den faktiskt.. näe jag har som sagt inte lackat den..
kul att se att förra ägaren inte förändrat den så mycket sen jag hade den..

lite anektot: stolarna var i grymt skick, men sen fick jag för mej att dom skulle tvättas till Bug Run
så en firma i Enköping skulle åta sej jobbet! .. men när jag skulle hämta bilen var dom helt förstörda !!!
ägaren påstod att det var fel på säterna, ingen annan bil hade haft samma problem.. Default/yikes

Jag åker aldrig dit igen!

Sen killen jag köpte den av, han hade två bubblor och råkade skicka in fel ägarbevis papper, jag märkte ingenting
utan beställde nya skyltar & körde omkring i ca ett år till jag såg en blå bubbla med samma reg nr till försäljning ...
först då gick det upp ett ljus... undrar vad som hade hänt om polisen gjort en flygande eller om dom hade kollat nogrannare
på chassinr vid besiktningen .. haha hade nog blivit riktigt förvånad! 

Jaså läcker plåten bak .. hmm tråkigt, den satts dit pga att jag hade riktiga problem med startmotorn, och när bilen var så
pass låg som den var så slapp man ligga under den, man var lite bekväm haha

lycka till med köpet, den drar till sej blickarna

Ja du skall nog vara glad att de aldrig kolla hahahaha vilken grej ICQ/ab

Satan va drygt med inredningen ICQ/ac har faktiskt undrat hur först stolen kunde vara så dålig om man sen tittar på resten som är i kanon skick! Tanken är ändå att sy ny inredning till den men vi får se har lite idéer ICQ/ab

Jepp plåten är ju kanon om man skall komma åt något så den vill jag absolut inte ta bort men man behöver helt klart sätta någon tätning runt och ljudisolera lite ICQ/ab även om det är galet härligt ljud från det blåser! Var det du som byggde ihop det?

Ja den dra till sig en hel del blickar får jag säga har lite problem med lacken tyvärr på ett par ställen höger bakskärm har det börjat spricka lite vid kanten så jag måste jaga rätt på färgkoden får se om de kan få fram det hos lackeraren. Det är ju en så jäkla snygg röd så man måste ha exakt samma !

16

Jeppe skrev:

Galet skön bil du har  ICQ/ae

TACK!

17

Vintern gjorde man tyvärr inte speciellt mycket med bilen har haft en del strul med annat så den har tyvärr bara fått stå...

Men nu är man igång lite igen kommer plocka av alla små kromdelar och testa att spray dem med matt svart plastidip mest för att se hur det bli och även testa plastidip för första gången. Bilder kommer när jag har några ICQ/ae

Har även handlat en "ny" växelspak som jag tycker är bra mycket snyggare

18

så då har man tejpat upp så att det som är rosa kommer bli mattsvart istället. kommer även måla fälgar och de kromade locken mattsvarta + en del till. jag hoppas att jag får gjort lite imorgon

http://i59.tinypic.com/2jfdb8w.jpg

19

Nice! Modernisera färgsättningen lite alltså ICQ/ab
Tycker gott den kan få komma ut och rulla lite i helgen! Tex söderut kanske?! ICQ/ag  ICQ/ad

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

20

Herbie63 skrev:

Nice! Modernisera färgsättningen lite alltså ICQ/ab
Tycker gott den kan få komma ut och rulla lite i helgen! Tex söderut kanske?! ICQ/ag  ICQ/ad

jepp jag gillar faktiskt det rosa Default/big_smile men om där är en hel del andra detaljer i mattsvart så blir det nog snyggare men vi får se

YES den rullar lite söderut på lördag undrar bara vilken tid man skall vara där ??

21

Det börjar vid 9 tiden så där omkring blir säkert bra ICQ/ab

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

22

ok idag tänkte jag se om jag kunde fixa min växelspak. problemet jag har haft sen jag köpte den är att den känns VÄLDIGT slapp svårt att hitta växlarna i den och ja det har helt enkelt inte varit bra.

börja med att ta av växelspaken och insåg att plattan som skall sitta mellan spaken och tunneln var borta!  och bussningen fram fanns bara metallringen kvar hahahah

bussningen bak var mjuk som tuggat tuggummi så ja man kan väll konstatera att det var dax att byta dessa delar

VILKEN SKILLNAD det blev ja jäklar va fint den växlar nu galet va nöjd jag är hahahaha

23

Så du har man rivit ut en del inne i bilen för att städa lite.

Tejpade för rören för värmen som ändå var borta för att jag trodde en del av avgaserna kommer därifrån

Men sen tog jag bort baksätet och luckan som finns där under var inte helt stängd så det är troligen där det mesta kom ifrån så nu borde det vara avgas fritt i bilen ICQ/ab

Har även satt på stänklappar kommer lite bilder nästa gång jag tar ut den blir så tråkigt med bara text hela tiden

24

då har man varit och tittat på tyg till dörrsidorna tycker detta var ett riktigt snyggt tyg
http://forumbilder.se/F8V8S/bubbla-tyg-do-rrar.jpg

kommer även bygga så jag får plat med högtalare i dörrarna tänkte jag..

25

en grabb som blir sjuk varje vecka på förskolan....en som är på gång att komma ut från mammas mage vilken dag som helst....satan vad allt tar tid att göra när man bara har en halvtimma timma åt gången.....

men jag måste bättra mig med bilder  ICQ/ag  Default/lol