1

Har konverterat min 1200 6v till 12v och tagit generator,laddrelä ,förgasare och hela fördelaren och tändspolen från en 1300 12v. och har sen tidigare slipat upp växellådan för att 1300an skulle få plats. Men nu när 1200an sitter där, så vill den inte hoppa igång.

Kan det ha att göra med att jag har kvar 12v startmotorn som passade till 1300a motorn? Som även har större svänghjul. Fick ju även göra en adapter för att förgasaren ska få plats med den lite större generatorn. Kan det ha något med att den inte startar.

Hoppas ni förstår hur jag menar. Tacksam för svar.

Mvh Sebastian

2

Troligtvis har väl 1200:an 109 kuggars svänghjul, 1300:an har 130 kuggars.... om det är så, så har du inte rätt startmotor.

3

Det jag misstänker också. Men kan det då ha med att den inte vill starta? Men hur blir det då? Att starmotorn inte drar runt motorn tillräckligt snabbt? Eller blir det för långsamt?

4

Startmotordrevet passar inte alls, startmotorn går väl förmodligen inte in...    eller går motorn runt så är det inte svänghjulsproblemet Default/hmm

5

Ja motorn går runt. Har ställt ventilerna som det ska va. Men kan det ha med adaptern att göra så förgasaren kommer lite högre upp? För annars så tar den i generatorn.

6

Jaha går den runt så är det ju inget med svänghjul o startmotor....  har nog inte med adaptern att göra heller.

7

Börja med att kolla gnista på stiften och om den får soppa ICQ/ae

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

8

Soppa får den. Alla tänddelar kommer från 1300 motorn som satt i innan och som startade på en gång. Så vet inte riktigt vad det kan va för problem.