1

Hej,
är det nån av er experter som vet om denna kombination fungerar?
Generatorn har beteckningen 160/6/2500 men borde väl till 25hk ha beteckningen 130/6/2600 enligt listorna.

Jag förmodar att generatorn jag har är 'nyare'? Men skulle det trots allt fungera med mitt original laddningsrelä utan att jag bränner det??  ICQ/ad

Post's attachments

image.jpg, 532.38 kb, 1280 x 1280
image.jpg 532.38 kb, 178 downloads since 2015-04-22 

image.jpg, 503.58 kb, 1280 x 1280
image.jpg 503.58 kb, 206 downloads since 2015-04-22 

Typ 1 Split Nov 1950 under renovering, Feb 1954 oval, Dec 1956 oval standard
Typ 2 11 fönster Apr 1961 under renovering

2

...det känns dumt att chansa när man har ett så fint relä... Det fanns nog en anledning till att VW bytte relä när 160W introducerades.

3

Det tänkte jag också..
Då kommer följdfrågan; är det någon därute som har en 130W generator till salu??  ICQ/ag

Typ 1 Split Nov 1950 under renovering, Feb 1954 oval, Dec 1956 oval standard
Typ 2 11 fönster Apr 1961 under renovering

4

Andreitas68 skrev:

Det tänkte jag också..
Då kommer följdfrågan; är det någon därute som har en 130W generator till salu??  ICQ/ag

Jag har en 51:a generator du kan få köpa....
Ser bra ut men inte provat den då jag saknat rätt relä....

5

PM

Typ 1 Split Nov 1950 under renovering, Feb 1954 oval, Dec 1956 oval standard
Typ 2 11 fönster Apr 1961 under renovering

6

Avdelningen nördvetenskap ICQ/ad  Dom sista månaderna med 25hk, från 9 okt -53 satt det 160W generatorer i en del bilar. 21 dec -53 kom 30 hästaren och då blev det 160wattare i alla bilar.

Generatorn på bilden ovan är stämplad 5L dvs maj -55  ICQ/ab

7

Tack för infon!  ICQ/ab
Jag söker en generator till en 1950'a -motorn är från mars -51' (KDS)
Nån som har??

Typ 1 Split Nov 1950 under renovering, Feb 1954 oval, Dec 1956 oval standard
Typ 2 11 fönster Apr 1961 under renovering