http://photobygrizz.blogg.se/2015/may/v … 05-02.html
Mycket fint att titta på:)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73
Trevliga bilder!
Insta: @tob_356
Befriande skönt att få se lite fräscha och ambitiöst fixade folkabussar/pickisar istället för alla rostburkar som latmaskar tycker är coool.
Känns som man tröttnat på det. Det var kul avbräck då det bröt av billet trenden då den fösta, andra kom....men nu - Näää...

Befriande skönt att få se lite fräscha och ambitiöst fixade folkabussar/pickisar istället för alla rostburkar som latmaskar tycker är coool.
Känns som man tröttnat på det. Det var kul avbräck då det bröt av billet trenden då den fösta, andra kom....men nu - Näää...
Rostburkar och latmaskar? Dålig stil att hacka på andras smak och intresse! Det kan i vissa fall vara väldigt mycket mer jobb att reparera och försöka behålla patina och själ än att spackla och damma på lite ny lack
diskussionen har varit uppe förut. Jag tycker det finns plats för alla i vw-hobbyn. Patina/ratlook kommer inte försvinna än på många år 
Alla har rätt till en åsikt! Men att kasta skit på andra går inte hem hos mej heller
En av dom stora fördelarna med våra folkvagnar är ju att det finns så många olika stilar.
Jag har en "fin" bil och håller nu på (med vissa kortare uppehåll
) att renovera en med patinan kvar. Det ska bli så fantastiskt skönt att kunna använda och parkera bilen utan att hela tiden va orolig för att det ska bli ett märke 
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar
7 2015-05-03 14:11:05 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-05-03 14:12:21)
Jag får först be om ursäkt till alla som tog illa vid sig- och understryka att det vara min högst personliga åsikt jag gav uttryck.
Självklart ska det vara trevlig stämning på ett forum så jag tar tillbaks det- även om åsikten finns kvar så behåller jag den för mig själv.
Det var faktiskt menat som beröm åt de som orkat kliva över tröskeln och göra det "rätt"
Hemma hos "Svensson" tror gemene man idag att en hotrod lr en Callook/bubbla är en rostig bil då det är dem man ser ute på vägar.
Patina är en helt annan sak.
Kul att någon bryter trenden och visar hur dessa bilar kan se ut då "någon kastat på lite spackel och färg på bilen".....
Även om jag tycker det ser ut som bussarna jag reagerade på (framför allt den blåvita och den rödsvarta) ser ut som ägarna gjort betydligt mer än så.
Bara den som löpt lina ut vet hur mkt jobb det ligger bakom en riktigt fin bil....Sen ska det självklart finnas utrymme för alla typer inom hobbyn.
Jag vet sedan tidigare att detta är en känslig het potatis och lägger locket på nu
Trevlig Helg!
Kul att huvfudstaden fick uppleva en Fridolin...och min gamla trash soltaks -50a. 
9 2015-05-03 17:17:08 Senaste redigerad av Mr 56 (2015-05-03 17:17:17)
Jag får först be om ursäkt till alla som tog illa vid sig- och understryka att det vara min högst personliga åsikt jag gav uttryck.
Självklart ska det vara trevlig stämning på ett forum så jag tar tillbaks det- även om åsikten finns kvar så behåller jag den för mig själv.
Det var faktiskt menat som beröm åt de som orkat kliva över tröskeln och göra det "rätt"Hemma hos "Svensson" tror gemene man idag att en hotrod lr en Callook/bubbla är en rostig bil då det är dem man ser ute på vägar.
Patina är en helt annan sak.
Kul att någon bryter trenden och visar hur dessa bilar kan se ut då "någon kastat på lite spackel och färg på bilen".....
Även om jag tycker det ser ut som bussarna jag reagerade på (framför allt den blåvita och den rödsvarta) ser ut som ägarna gjort betydligt mer än så.
Bara den som löpt lina ut vet hur mkt jobb det ligger bakom en riktigt fin bil....Sen ska det självklart finnas utrymme för alla typer inom hobbyn.
Jag vet sedan tidigare att detta är en känslig het potatis och lägger locket på nu
Trevlig Helg!
vad är det här för djävla ursäkt????
Kan till viss del hålla med om att det börjar bli lite tjatigt med alla "skrotlookers" men var och en får hålla på med det dom vill.
Många verkar dock inte förstå skillnaden mellan patina och rena "vrak" som knappt håller ihop och där funktionen är minst sagt bristfällig.
Vill man ha en bil som ser ut som den legat på havets botten så helt ok, men gör åtminstående i ordning det mekaniska.
Jag uppskattar de flesta stilar men jag har ingen lust att få flygande fotsteg, delar av skärmar , hjul eller skrot på mig.....
Patina innebär INTE per automatik rostigt skit. 
Jag jobbar med trafiksäkerhet åtta timmar om dagen, så jag vet att folk som slarvar med säkerheten sitter i både fina och råttiga bilar. Självklart försvarar jag inget fordon som inte är säkert!
Men jag tycker inte det är ok att kasta skit på dom som ägnar tusentals timmar och kronor på att få sin bil som dom vill ha den.
Hoppa över dom tråkiga kommentarerna så fortsätter det här att vara världens bästa forum 
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar
12 2015-05-03 21:40:08 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-05-03 21:40:36)
Vi har alla gått vidare låt nu denna tråd handla om det trådskaparen ville- dvs trevliga bilar på grönbete.
Bevara oss från svordommar- Det tyder på dålig skolning och föder bara dålig stämning