1

Hej!

Är det någon här som vet om en empi förstärkt tryckplatta är tjockare än vad en original tryckplatta är jag tänker i första hand på -70 alltså med centrumringen.

Mvh Jesper

2

Nä det skall vara STD mått  om den är ok
Ps mät upp lamellen så du får rätt inspänings tryck
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Jag mätte den till 50mm upp till solfjädrarna eller 59mm med centrumringen. Jag ska ha detta i min v4 och som det ser ut med den här tryckplattan blir det för tjockt men det finns andra som kör med bubbla tryckplatta så det ska gå. Någon som har några olika tryckplattor och kan mäta lite?

4

Det är svårt att mäta. Höjden blir ju helt annorlunda när den är fastbultad tillsammans med lamellen!

5

Tänkte att man ändå såg någon höjdskillnad på den.

6

Med en ny tjockare lamell så blir den monterade tryckplattan lägre! Kan kolla lite eftersom jag har massor av tryckplattor...

7

Min lamell är 8mm tjock. Funderar på om ringarna kan vara lite olika tjocka. Prata med en som fått det att funka med en tryckplatta som det stod "Sachs typ m 200" på är det en original? Sen var det en som hette 142 311... Ez. Men jag hittar bara en som slutar på EU vad är skillnaden på sista Bokstäverna? Mitt svänghjul är 17.6 djupt plus att jag shimsat 3mm. Om du orkar får du gärna mäta några. ICQ/ab

8

Tyvärr så hittade jag bara 180 mm tryckplattor med ring! Om du svarvar ner ytan som tryckplattan bultas mot på svänghjulet 1 mm så får du nog ner ringen tillräckligt för att du ska kunna använda den koppling du har.

9

Tack ändå. Får test labbar lite med shimsen.  ICQ/ab