1 2015-04-30 08:17:04 Senaste redigerad av owennermark (2015-04-30 08:23:27)
Ser väl rätt frisk ut? gratulerar till fynd 
Tackar
det står 56 på gamla reg papperna 
Såld-Lowlight ghia-56
5 2015-04-30 08:47:30 Senaste redigerad av owennermark (2015-04-30 08:48:11)
Den är i rätt bra skick
"ny" renoverad botten platta med framvangn bromsar, målad växellåda. Bilen ställdes av 66 för renovering. Lite plåtjobb kvar 
Såld-Lowlight ghia-56
Härligt, potential den där 
Den ser ju ut att vara i originalkulör också!!! Vilket fynd. Grattis!
Behåller du den i originallacken eller vad är planen? Alla gör så klart som de vill men det är svårt att hitta ghior som inte är omlackade
L376 Gazelle Beige:
Inredningen heter brown / copper red.
Oj, vilket fynd.... En fantastisk bil.
Ghia 56or växer inte på träd.
Det ska bli kul att se den komma till liv igen. Så jag hoppas på en projekttråd.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Jo det verkar vara Org lack
tanken är att göra så lite som möjligt. Men sänka blir det nog 
Har lovat sambon att göra klart 181:an först
så den här får vänta en liten stund.
Såld-Lowlight ghia-56
Grattis! 

Typ1-58:a Vert, å en 62:a sommar bruksis!
Grattis..börjar bli trångt..? 
late,
in love,
and a little drunk..
Haha aa det kan man säga 
Såld-Lowlight ghia-56
Grattis till en fin bil den ser riktigt frisk ut.
Hade själv en tidig -56a och vet hur svårt det kan vara att hitta unika 55-56 delar, så var rädd om allt som finns till den.
Jag o Farsan hittade en oval 57a mitt i centrala Malmö 2008 ( parkeringshus ) , via en blocket annons på Delar.
så går nog göra fynd överallt ! 
Grattis till en fin bil den ser riktigt frisk ut.
Hade själv en tidig -56a och vet hur svårt det kan vara att hitta unika 55-56 delar, så var rädd om allt som finns till den.
Jonas, du får gärna lista vilka delar du kommer på som är unika. Jag har en tidig 57:a och jag har sett att bl.a. friskluftsreglagen är lite annorlunda. Vad är det mer som är unikt 55-56?
Blinkerskåpor i plåt med litet runt dräneringshål ,sen trekantigt, (senare gjutna blinkershus)
Lamphållare bak i pressad plåt 3 fästskruvar och med speciell gummipackning(skumplast) glas och kromsarg (med rundare kanter) separata.
Bakskärmarna har inget fäste/stag för lamphållare. (rätt på bilen)
Högtalargaller i plåt (senare i bakelit/plast)
Bakre sidorutans kromlist i ett stycke (senare 2 delad) endast 55-och ruskigt tidiga -56or.
Skyltbelysningshus i plåt och släta "glas" (senare gjutet hus med kupade glas). (rätt på bilen)
Motorlucka med hål för att kunna byta lampor till skyltbelysning. (förmodligen rätt på bilen)
Tvådelat Vw emblem i nosen krom+ emaljerat märke (kan finnas på -57or)
Runda knoppar/vred för friskluft (senare 2 spakar)
Kort tätningslist till motorlucka i skumplast (men den ersattes redan sent -55 mot en något högre list pga avgasinsläpp-första Ghiaändringen)
Ändarna på karosserilister "solida" ändstycken och egen profil. Lister till Ghia är för övrigt en riktig djungel.
Typ 1 ratt (även på tidiga -57or) senare "egen" Ghiaratt
Ingen bensinmätare (även tidiga -57or)
Sen ska ju alla -50 talare ha Ghiamärket på skärmen med "hundöron"
Mer kommer jag inte på utan att fuskläsa (i servicemdl) 
17 2015-04-30 19:00:26 Senaste redigerad av owennermark (2015-04-30 19:02:19)
Vilken tur att allt finns till min bil
på min är kromlisten hel på bakruterna 
Såld-Lowlight ghia-56
Ok...kul.
Jag menar den C-formade listen runt de bakre sidorutorna.
Är den i en del så är din bil riktigt tidig.
Jaha den. Ska kolla 
Såld-Lowlight ghia-56
Dom var delade. 
Såld-Lowlight ghia-56
21 2015-05-01 10:28:05 Senaste redigerad av EskiL 109 (2015-05-01 10:28:29)
Fantastiskt bra fynd.
Grattis!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Tack för titten nyss,kul att få se den live..ett riktigt bra fynd! 
late,
in love,
and a little drunk..
Grymt! Vilket parkeringshus hittade du den i?
Blinkerskåpor i plåt med litet runt dräneringshål ,sen trekantigt, (senare gjutna blinkershus)
Lamphållare bak i pressad plåt 3 fästskruvar och med speciell gummipackning(skumplast) glas och kromsarg (med rundare kanter) separata.
Bakskärmarna har inget fäste/stag för lamphållare. (rätt på bilen)
Högtalargaller i plåt (senare i bakelit/plast)
Bakre sidorutans kromlist i ett stycke (senare 2 delad) endast 55-och ruskigt tidiga -56or.![]()
Skyltbelysningshus i plåt och släta "glas" (senare gjutet hus med kupade glas). (rätt på bilen)
Motorlucka med hål för att kunna byta lampor till skyltbelysning. (förmodligen rätt på bilen)
Tvådelat Vw emblem i nosen krom+ emaljerat märke (kan finnas på -57or)
Runda knoppar/vred för friskluft (senare 2 spakar)
Kort tätningslist till motorlucka i skumplast (men den ersattes redan sent -55 mot en något högre list pga avgasinsläpp-första Ghiaändringen)
Ändarna på karosserilister "solida" ändstycken och egen profil. Lister till Ghia är för övrigt en riktig djungel.
Typ 1 ratt (även på tidiga -57or) senare "egen" Ghiaratt
Ingen bensinmätare (även tidiga -57or)
Sen ska ju alla -50 talare ha Ghiamärket på skärmen med "hundöron"Mer kommer jag inte på utan att fuskläsa (i servicemdl)
Såna inlägg blir man imponerad av. Vilka kunskaper det finns.
själv har jag svårt för mitt personnummer ibland. 




