51

Sist jag var där var den fortfarande röd, inklämnd mellan någon gammal barndoor och dubbelhytt. Men fälgarna satt på.
Men vore ju väldigt kul om den rullade i sommar, är ju inte många Demian timmar bort!  ICQ/af

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

52 Senaste redigerad av Demian (2015-03-02 00:43:19)

Ja, den står fortfarande inklämd.

Det stör mig lite att den bara står. Jag borde klämma in lite timmar på den.

Jag fick tag på ett set fälgar efter ca 1,5års intensivt letande på tyska ebay. Även Macke hittade en fälg åt mig på Bildelsbasen. Det tackar jag för.

Fälgarna fanns som reservhjul på bla 993 runt 1994. Jag har för mig att det fanns ca 6000 tillverkade bilar med sådana reservhjul. Nån Porsche nörd vet säkert exakta antalet  ICQ/ab

Så för att få ihop ett set måste det skrotas fyra bilar, så det tar tid...

Sen var det bara nöta för att få bort den röda färgen.

http://i58.tinypic.com/301lrpi.jpg

Undrar just vad det är för ränder under färgen. Kan det vara svarvade fälgar??

http://i57.tinypic.com/34g3w39.jpg

http://i58.tinypic.com/24zvghk.jpg

Bra 50split att du hittade en bild på en 911/912 med sådana fälgar ICQ/ab  Jag har letat, men endast hittat 356or som använder dom.

Här är min.

http://i59.tinypic.com/9h4bk0.jpg

53

Jag var och kollade de på den bilen runt 08 och ångrat mej många gånger att jag inte köpte den då ,men förstår nu att den kom i rätta händer , ska bli kul följa tråden  ICQ/ab faan va coola fälgar  ICQ/ag

54

Ja nu är det verkligen dags att damma av den där va !?  ICQ/af

You´ll never know...

55

Nää låt den stå! Porsche är på utdöende.... Inget sug på dom.... Fördelen med att du låter den stå är att "alla andra" hinner åka med 16" reserver innan du får ut kärran!  ICQ/ag

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

56

Petter skrev:

Jag var och kollade de på den bilen runt 08 och ångrat mej många gånger att jag inte köpte den då ,men förstår nu att den kom i rätta händer , ska bli kul följa tråden  ICQ/ab faan va coola fälgar  ICQ/ag

Jaså, du var och kollade på den. Den bytte ägare några gånger under dess första år i Sverige, så den var på blocket mer än en gång.

Vettefan om den kom i rätt händer, jag har ju inte fått ut den än...

-Helsing, ja det borde vara dags nu.

Jag ska i med 2332:an i barndooren dom närmaste veckorna och efter det tänkte jag ta tag i Westfalian eller 912:an.

Hmmm, Westfalia eller 912:an...

-Danne, jag borde kanske skippa reshjulen. Det skulle vara extremt schysst att köra plåt 356 fälgar med 205/5 bultcirkel.

Men det är kanske lite onödigt med jobb och cash. Man kan ju inte köra addapters, de skulle synas för bra, då man måste köra 356 fälgar utan kapslar.

Alternativet är köpa ett dyrt 205/5 bromskit av CSP och sedan modda det för 912 spindeln.

Så det blir nog reservhjul ändå.

57

Jag säger 912 före westfalian.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

58

Kalle skrev:

Jag säger 912 före westfalian.

Shut up, den Westfalian borde vart på vägen för läääänge sen... släng ihop den nu Demian  ICQ/ae

59

"Jag ska i med 2332:an i barndooren dom närmaste veckorna och efter det tänkte jag ta tag i Westfalian eller 912:an."

Eller varför inte plussa ihop alla siffror i meningen ovan, rullar en 12a med storkubikare här stan, ska visst vara väldigt kul ICQ/ab

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

60

Rickard är på rätt spår... Åka på bremacka med bd:är inte hälften så kul som att slira med niotolvan..

61

Din stackare, jag fixar widefive åt dig så slipper du köra runt med reservhjul ICQ/ad

62

Jag har  en  Porsche på  väg hem från Californien- Jag tror det var ett sånt reservhjul i den  som jag  slängde ur  för att få plats med lite mer V8-delar i skuffen...
Jag ska kolla nästa gång jag  åker över om reserven ligger kvar- ifall Du vill ha en  till??

mv  h R

63 Senaste redigerad av Demian (2015-04-27 08:58:41)

Ja, klart du måste ta hem reservhjulet  Default/yikes

Det är ju bra att ha ett reservhjul till reservhjulen  ICQ/ab  Annars hugger nog också Franke på det...

-GB, Kalle, jag måste nog ta tag i Westfalian. Har lite dåligt samvete över att den inte är på vägen än. Sen tjatar ju smågrabbarna över att få sova på taket, så bara för det, så ligger Westfalian lite före i kön.

-Masen, Rickard, att ha en vwbuss sleeper  har varit en dröm jag haft alltför länge, för att kunna släppa. Men jag har en turbo typ4 motor som i framtiden ska ner i Porschen.

-Franke, jag misstänkte det  ICQ/ab

64

OK
Finns det  kvar får Du det.
Problemet ligger nog mer i att det ligger på västkusten och det hör till ovanligheten att vi tar containers därifrån då de är mycket dyrare än östkusten  där vi tar en  conta varje månad ifrån.
Hjulet  är Ditt( om det ligger kvar) antingen får det ligga tills vi har en västkustconta på G - lr så  får Du bekosta frakt över till Virginia ( vilket är dyrt om man  inte har ett fraktavtal)
Jag har mailat till min  kompis där jag slängde det  så han kan kolla om det finns kvar

mv h R

65

Schysst!!

Ingen panik för min del.

Fast nog ska du ha nått för det. Dom är ju värda en slant. Annars får jag väl skaffa fram nått som du behöver.

66

Jag vill minnas att detta reservhjul även finns i 944. Tror att det vara sådana som satt i de som jag ägt. De kanske har en annan offset.

Turbo Town "Home of overboost addicts"

67

Dom är ganska lik. Men 944 är 15tum och har fler runda hål.

Dom är också schysst.

68

Hur gåre här ? ICQ/ab