-
1 2015-04-23 14:44:39 Senaste redigerad av Lars Arse (2016-01-30 20:39:26)
Skriv gärna hur det löste sig 
Du är helt rätt ute, Lars! 
Jag har själv renoverat mitt ställ till min 1303. Och med lite nya delar och shimsning, så blev pedalstället som nytt.
Och du bör byta ut den där axeln för kopplingswiren. Gissa hur många gånger den har fått arbeta sen den var ny;)
Dalhems har den axeln: http://www.dalhems.com/sv/p/43b9c6ac70a … dalstallet
... liksom att du även passar på att byta returfjädern till bromspedalen: http://www.dalhems.com/sv/p/16ffd40484f … BROMSPEDAL
Sen måla upp allt efter en noggrann rengöring. Och i med nytt smörjfett vid monteringen, nya gummin, så kommer även ditt ställ bli som nytt.
Här är en bild på mitt innan monteringen:
Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983
Nä, det där med ekonomin har jag också släppt för ett X antal år sedan, trots att jag spar alla kvitton (sedan starten -94) i en pärm. Och den törs jag inte börja räkna i... 
Men det är ju en annan femma då man renoverar en bil ordentligt som man sedan kommer att få åka och njuta av i många år och mil framöver, än att snikrenovera och sen sälja vidare efter något år. För då kan en renovering kännas enormt dyr istället... för en gammal bubbla.
Då jag haft min 1303:a sen -94, så än idag så känns den inte riktigt färdig. Allt kan bli bättre och saker och ting kan justeras och ändras på allt eftersom.
Nu i dagsläget är den en helt ny motor under uppbyggnad från noll. Och det tar ju sin tid det med, även pengamässigt... om det ska bli bra i slutänden 
Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

