Kompisen kör sin 240 på E85, på vintern är den svårstartad, men på sommaren går det bra.
Så han byte munstycken vår och höst...
Kompisen kör sin 240 på E85, på vintern är den svårstartad, men på sommaren går det bra.
Så han byte munstycken vår och höst...
Ja det är ungefär så jag tänker göra också med munstycket 
Annars har jag beställt ett konverteringskit som enligt tillverkaren ska klara starter ned till -30 grader till min 2002:a panelbuss. Ska monteras och testas omedelbums 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Nu är Domänbussen framme för resten av säsongen
Sen kvällsleverans av plotterutskrifter till en fotograf, varför inte fotografera lite käckt
med mobben 
Besiktning av den sker på fredag så man kan lika gärna mjuka upp bromsar och kolla lampor mm i god tid innan.
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Shit bajs bubba crap!!!! När jag skulle ut efter lunchen och köra ut till Opus bilprovning så startade inte bussen, det poffade och small och lukta bensin men tände inte. Inte ens bogsering hjälpte. Troligen förgasarfailure för det sipprade lite soppa kring den....

1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Segt, men tur att det inte tog eld 
Segt, men tur att det inte tog eld
so true my friend 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Då var vi igång igen, bytte några packningar i förgasaren och blåste rent överallt, inget läckage och motorn igång. Dock finns ingen ledig tid på Opus, jag kollade fram till augusti och ingen tid.... Jag får söka i andra orter helt enkelt.... 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
108 2015-04-24 19:33:18 Senaste redigerad av Reine (2015-04-24 19:34:21)
Är bara att ligga på och titta så ofta du hinner, men minst varje morgon, lunch och kväll på nät bokningen.
För det brukar ALLTID komma återbudstider.
Vårat Opus har drop-in tider. Lite dyrare och man måste vänta på plats när man anmält sig, men värt det om man vill besiktiga. 
De har extra öppet i morgon så jag ska åka dit och se om de har möjlighet att klämma in den
Annars blir det att kolla på morgokvisten framöver 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Så då, vilka schysta grabbar på Opus i Boden
Jag fick visa upp den idag och komma ut i andra ändan med blankt papper, jiiiihuuuu!
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Grattis!!

Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Oslagbar känsla,eller hur...grattis! 
late,
in love,
and a little drunk..
Tackar fålks! Jo det känns jäkligt bra, one for the road, två till ska besiktigas denna vår 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
I väntan på "ny motor" till Scooby-doo bussen, någon som kan hjälpa mig med rostlagning på Ambulansen och bättre väder har jag byggd ny köksdel i denna. Jag har sagt det länge nu att jag ska bygga färdigt eftersom den som varit där egentligen byggdes som en prototyp för att se om det fungerade. Och den gjorde den så nu är den byggd i limmad furu och klarlackat för att tåla lite användning. Man ser inte så stor skillnad men det känns mycket bättre med riktigt bygge än ett slaktat Ikeabord.
Sen ska jag bygga på med lite förvaring på sidorna, men det blir inte än... -måste tänka lite
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Och så lite camping i helgen med trevliga vänner. Storforsen utanför Älvsbyn levererar som vanlig!
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Härligt med nya utmaningar.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Jag funderar allvarligt på att sälja denna underbara kärra, inte för att jag måste ekonomisk eller platsbrist utan jag känner att jag har för många fordon och för dålig energi efter ett par hälso-issues.
Så om någon läser här och vill lägga ett marknadsmässigt bud tar jag vemodigt emot de.
Jag lägger nog inte ut någon annons än för det är ett heltidsgöra att sortera
och svara.
Den kan säljas komplett som den står, fix färdig för äventyr eller så kan jag plocka av utrustning för att justera eventuell prisbild.
Den har:
- Stort takräcke
- Dragkrok
- LM-fälgar med mycket bra 185/14 C-däck (helårsdäck) Har en hög med plåtfälgar 14 tums fälgar utan däck 
- Praktsikt kök med gasol, separat 12V el och vatten
- Stor kylbox med Super Cooler aggregat drivs från köksbatteriet
- Bäddbar soffa bak med riktig kvalitetsskumgummi
- Retro sound stereo med slutsteg och baslåda + 4 högtalare
Allt ovan kan "förhandlas" med
Om bussen annars
- Walk Through
- 1600 ccm single port utbytesmotor från Kronan med lågt milantal, justerad och bytt alla packningar i våras
- Allt i bromsväg bytt för ca 3-4 år sedan och underhållet varje vår
- Rostlagades och lackerades. (tennspacklades på långsida bla)
- Växellådan "hänger med" men kanske bör ses över inom de närmste åren. Har kvar reduktionsboxarna 
- Några små märken i lacken finns efter ett antal år där jag och familjen har campat och kört med den sommartid. Förvaras torrt i kallförråd vintertid.
I det stora en mycket bra buss för dig som vill ha en buss klar att använda eller som ett kanonbra utgångsläge att sänka och tuffa till 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Nu är bussen SÅLD! Ett för mig bra bud kom snabbt från en trevlig person avgjorde mitt beslut
Vemodigt? JAA
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Får man fråga vad budet blev?
Vill du inte skriva det här,så skicka pm
Får man fråga vad budet blev?
Vill du inte skriva det här,så skicka pm
Egentligen vill jag inte delge det om inte det är i statistiksyfte, killen som köper kan i så fall ge sig till känna om han vill. Han läser också här ibland 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Hansson skrev:Får man fråga vad budet blev?
Vill du inte skriva det här,så skicka pmEgentligen vill jag inte delge det om inte det är i statistiksyfte, killen som köper kan i så fall ge sig till känna om han vill. Han läser också här ibland
Ok. Nä,inte till statistik, vart mest nyfiken.
På facebokken skrev jag i säljesinlägget; Prisbilden bör vara en bra bit över 200000 svenske kr iallafall
och som det står i foruminlägget beroende på utrustning som följer med.
Det stämmer ganska väl med avtalat pris i nivå med utrustningsnivån 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Här slutar historien om Domänbussen i min ägo, en trevlig landsmann i Trondheim köpte den och jag överlämnade den i mellandagarna.
Gott slut! 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
