76

..

Post's attachments

image.jpg, 151.41 kb, 1024 x 768
image.jpg 151.41 kb, 175 downloads since 2015-04-23 

77

Köpte lite delar också.
Framprygeln är i trä och kommer från Paruzzi.
Plastdelarna köpte jag från Dalhems. Är riktigt nöjd med kvalitén. Verkar vara riktigt bra passform på delarna.

Post's attachments

image.jpg, 354.8 kb, 1024 x 1365
image.jpg 354.8 kb, 173 downloads since 2015-04-23 

78

..

Post's attachments

image.jpg, 194.24 kb, 1024 x 768
image.jpg 194.24 kb, 172 downloads since 2015-04-23 

79

..

Post's attachments

image.jpg, 496.81 kb, 1024 x 1365
image.jpg 496.81 kb, 167 downloads since 2015-04-23 

80

..

Post's attachments

image.jpg, 187.41 kb, 1024 x 768
image.jpg 187.41 kb, 178 downloads since 2015-04-23 

81

..

Post's attachments

image.jpg, 182.82 kb, 1024 x 768
image.jpg 182.82 kb, 176 downloads since 2015-04-23 

82

Vilken progress! Stora steg framåt! Håller utkik efter du skrev att du letar efter ICQ/ab

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

83

Främre trädelen är väldigt lik original. Hur är passformen mot vindruteramen?

84

Karmann67 skrev:

Vilken progress! Stora steg framåt! Håller utkik efter du skrev att du letar efter ICQ/ab

Jodå. Det har gått ganska fort hittills. Hoppas jag kan hålla ångan uppe.
Perfekt att du hjälper mig leta delar!

85

Flat four boxer skrev:

Främre trädelen är väldigt lik original. Hur är passformen mot vindruteramen?

Väldigt bra passform måste jag säga. Den glipar några millimeter mot rutramen ute mot ändarna men går att trycka ner med handkraft. Kommer nog sitta riktigt tight när den spänns fast.

86

Liten uppdatering
Har fått ner bilen på hjulen.
Förhoppningsvis behöver jag inte skruva loss den igen, men man vet ju aldrig.

Post's attachments

image.jpg, 223.32 kb, 1024 x 768
image.jpg 223.32 kb, 146 downloads since 2015-04-27 

87

Fick justera infästningarna till cabställningen, lite. Vänstra satt märkligt nog ca.1cm lägre än den högra.

Post's attachments

image.jpg, 200.34 kb, 1024 x 768
image.jpg 200.34 kb, 170 downloads since 2015-04-27 

88

Tänkte jag skulle sänka bilen någon centimeter och undrar om någon vet hur jag gör det på bästa sätt?
Måste jag ha "droppade spindlar", eller finns det något annat sätt?

89

Ska du sänka runt om?
I så fall är väl en justerbar framvagn bäst men vill du bara ha ner den fram är dropspindlar överlägset då du behåller komforten.

Mera känd som jb...

90

vill du kunna åka i bilen så är det sänkspindlar du ska ha. värt varenda krona.  ICQ/ad

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

91

Själv håller jag på med sänkningen med en ny framvagn (okortad, med kortad blir det nog hårdare) med färdiga sänksatser. Var inne på sänkspindlar för komfortens skull, men 2,5 tum blir för mycket för min bil, så det blev en ny framvagn istället. Jag kommer inte att sänka så sy mycket bara 3-4 centimeter, och med den lilla sänkningen så kanske det inte blir alltför hårt att åka. Vill dessutom inte gå ner på smala eller gummisnoddstjocka däck framtill, utan behålla mina 155:or på plåtfälg. Jag här mätt och räknat och i samma veva så byter jag till nya delar i hela framvagnen, förutom styrboxen. som trots allt verkar vara i god kondition. Sedan kan man tycka att det blir dyra centimetrar när man räknar ihop det hela, men det är det värt. Nästa bil blir kanske däremot lite mer "slammad", men inte cabben, den ska bara ner lite grann. Återkommer med mer "fakta" om sedan, om du vill. Tänkte jag skulle lägga upp det  i min projekttråd.

Christer

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

92

Tackar för svaren.
Vill sänka bilen lite lagom(3-4cm kanske) och får ta mig en funderare på om det blir droppade spindlar eller inte.

Har börjat kika lite på cabställningen och stötte genast på problem.
Framändan är så pass rostskadad att jag köpt nya infästningsplåtar till brädan. Skruvade fast plåtarna på brädan lite provisoriskt och tycker inte det stämmer något vidare. När styrpinnarna sitter i hålen på rutramen hamnar brädan ca: 1cm bakom framkanten på ramen(ute i kanterna. På mitten av ramen ligger brädan i linje med ramen). Svårt att beskriva och skall ladda upp några bilder så fort jag får möjlighet. Är den någon som vet hur det skall se ut? Nog skall väl brädan följa rutramen hela vägen, eller ligger den lite bakom i ytterkanterna för att få plats med suffletten?
Tacksam för tips.

93

Bilder på detta så kan vi nog hjälpas åt att lösa detta:-)

Mvh Mikael

94

Kan den här vara till hjälp?

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=389729

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

95

Eller möjligen den här sidan som har lite cab-innehåll

http://home.comcast.net/~clublava/1970VW%20Restore.htm

Christer

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

96 Senaste redigerad av Baston (2015-04-28 14:19:05)

Jättebra med tips. Kikade på sidorna och det ser ut som om brädan skall gå ända ut.
Visar några bilder på mitt problem.

97

Så här ser det ut när jag bara lägger brädan mot ramen. Ser ut att passa perfekt.

Post's attachments

image.jpg, 300.85 kb, 1024 x 1365
image.jpg 300.85 kb, 168 downloads since 2015-04-28 

98

...och så här ser det ut när styrpinnarna sitter i hålen.

Post's attachments

image.jpg, 202.6 kb, 1024 x 768
image.jpg 202.6 kb, 162 downloads since 2015-04-28 

99

..

Post's attachments

image.jpg, 212.67 kb, 1024 x 768
image.jpg 212.67 kb, 158 downloads since 2015-04-28 

100

..

Post's attachments

image.jpg, 201.54 kb, 1024 x 768
image.jpg 201.54 kb, 156 downloads since 2015-04-28