1 Senaste redigerad av Lars Arse (2016-01-30 20:31:22)

.

2

Ingående axeln lagras ju i veven senare, så att den e lite "glapp" är naturligt.. men packboxar e ju alltid bra att byta ut där man kan.....

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

Packboxar är bra att byta, men sällan problemet till läckage. Ytan som packboxarna  tätar mot brukar vara det största problemet: korrosionsskador är värst. Att montera och försöka få en packbox att täta mot en yta som är full av rostporer nyttar inte mycket till. Ibland har tätytan ett dike, vilket i säg inte behöver betyda läckage, men monteras in ny packbox är sannolikhet att den "hamnar rätt" liten(?).
Kort sagt: byter du packbox, förvissa dig om att axeln/tätningsytan är nyslipad/polerad.
Lars, om du nu "totalrenoverar chassi/kaross", varför lämna motor och vxl. utan den omsorgen?

4

Oljeläckage i en nyrenoverad bil är ju inte så kul.
Om vxl. skulle vara tät, så är det säkert inte är mycket av förspänningar på de olika lagren efter >40 års användning/åldrande.
2 mil är ju inget avstånd............  //M.