Förra hösten hittade min far rätt på en -53as oval ute i skogen inte långt ifrån hemmet, den låg på sidan så den hade klarat sig riktigt bra rostmässigt (eller ja rostig är den men mest patinerat). Markägaren kontaktades och det var bara att ta hem, bubblan hade blivit undangömd i skogen efter ett husbilsbygge på tidigt -60tal så det var därför det endast var karossen kvar.. vad som hände med husbilen visste han inte då det var svågern till honom som höll i det projektet.
iallafall den drogs hem och bli ståendes ute tills jag en helg bara "provade" rikta bynglor och dörrar i brist på annat att göra när jag hälsade på hemma hos föräldrarna. Då väcktes en tanke i mitt huvud som inte gick att medicinera bort tyvärr, DEN SKULLE UT PÅ VÄG! det enda som snurrade i mitt huvud den helgen.
letade en platta med identitet med hyfsat nära årtal, hittade inget så jag släppte på gränsen.
Nu hade jag en "fräsch" bra? -65a ståendes som blev avställd -95 så jag beslutade att "låna" plattan
sagt och gjort
Här kommer lite bilder från den helgen idén väcktes och två helger efter.
Nu har jag varit lite dålig på att ta bilder men allt det mekaniska är klart och plattan är nu bultad i karossen efter lite tid med släggan då det krävdes.
bilderna är tagna dom tre senaste helgerna, första helgen riktade jag bynglor på den då den stod utomhus, andra helgen delade jag -65an och lagade upp plattan och svetsade lite på ovalkarossen och tredje helgen har jag gjort resten.
Det som är kvar är elen, inredning och få in rutorna.
Behöver också en 6v tändspole för att starta motorn.
Då detta projekt står hemma hos min far 11 mil bort så hinner jag bara skruva på helger... gissar att jag behöver två helger till.
behöver lite hejjarop så jag håller glöden och färdigställer detta innan den 16 maj då det är ett litet mål jag satt på mig själv!
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"
Ac Volks.

Tack för en smidig affär i fredags förresten!
,sedan återstår bara att hålla den i schack med flera inköp..
får vi se. Har ju snart klar ambulansen "BayLinda" och den blir ganska cool också.