Kul att det går bra. Tänker du lacka själv eller lämnar du det till lackfirman?
Vi kommer lacka själva, men köper färdigblandad färg av en firma i stan!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Vw 1303s -73 rullande projekt!
Sidor Föregående 1 … 7 8 9 10 11 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kul att det går bra. Tänker du lacka själv eller lämnar du det till lackfirman?
Vi kommer lacka själva, men köper färdigblandad färg av en firma i stan!
Jag har lärt mig att karosserikitt inte är särskilt drygt! Eller så har vi bara svetsat för mycket..nu är stora delar av allt tätt o "fint" iallafall!
Nya delar till tankmätaren är inhandlade av en kille i stan som hade grejer över från sin, trevligt att träffa lite vw folk då och då med 
Imorgon anländer allt för att slipgrunda bilen med så snaaaaaaaaart!
Missar en meckhelg då jag drar till Sthlm 1-3e maj men är jag inte för död på lördagen kanske vi tar oss till Gärdet och hälsar på bugrun picnicen
Har också fått meddelat att Abdullah här på forumet har skickat ett par bromssköldar till mig, stooort tack för det! 
Slipa slipa slipa! håller på att matta ner lacken nu, jag är grön från topp till tå men så jäkla glad att det snart blir första lagret grund 
Ja, det känns riktigt bra när det hela vänder åt rätt håll, och att man börjar se resultat åt det positiva hållet! 
Ja, det känns riktigt bra när det hela vänder åt rätt håll, och att man börjar se resultat åt det positiva hållet!
Absolut men manbser också hur extremt naiv man var i början, både pengar och tid är något som försvinner utan att man märker det!
bra jobbat
Jag är oxå där nu men jag är både röd blå och så org färgen brun efter varje pass 
bra jobbat
![]()
Jag är oxå där nu men jag är både röd blå och så org färgen brun efter varje pass
Haha snacka om färgskiftningar!
Haha ja...och det ironiska är att jag nu är pank och kan inte lacka min efter all slip o spackel o skit 
Haha ja...och det ironiska är att jag nu är pank och kan inte lacka min efter all slip o spackel o skit
Där är jag med typ...
Först ska ni få en dammig bild att njuta av!
Och idag blev det lite provmontering som motivationshöjare! Grejerna ser ut att lira hyfsat med varandra, det är bara mellanplåten som är besvärlig, den vill inte vara där jag vill att den ska..måste masera in spetsarna lite..dem har nog hamnat lite fel när jag svetsade dit dem nya

Här ser man kanske lite dåligt men mellanplåten sticker ut lite då spetsarna är lite för brett isär så den liksom trycks uppåt eller vad man ska säga, men vem har sagt att det skulle bli problemfritt?
Får nog bli slipgrund på karossen imorn kväll iallafall så tar vi det vidare därifrån sen 

Fan va ihärdig du är....själv går det trögt. Lycka till med fortsättningen!
Fan va ihärdig du är....själv går det trögt. Lycka till med fortsättningen!
Jag börjar få brådis, innan semestern är det tänkt att den ska vara istortsett klar!
Och sen har jag en hel del hjälp av farsan som är lite bättre på det mesta..så då går det lite fortare men du kommer igång du med, mitt gick inge fort i början heller 
Bilen är avslipad med 320 papper nu, och vi har lagt på ett lager till på dem bitarna det behövdes, så nu ska det slipas ner igen och sen ska det finputsas med 400 o 600, blir det inte bra sen så får det vara så tills jag orkar göra om det
Man förstår aldrig detdär med hur lång tid det tar innan man faktiskt står där o slipar själv! Men det är fortfarande roligt och jag är taggad till 1000 att få igång bilen! 
Snart där 
Snyggt...följer ditt projekt med spänning.
Första halvlitern färg är beställd, bagagehuven blir först ut för "test" av färgen, så att det inte blir helt annat än i mitt huvud!
Myyyycket slip men slipgrunden är väldigt tacksam att slipa, man ser precis vad som behöver fixas!
Nu sitter man som på nålar! Har dammsugit hela garaget (inklusive väggarna) och grovstädat, lite våtstädning imorn för att binda det sista också
Nu får ni hålla tummarna för att det blir en bra testlackering..jag vill inte slipa ner en nylagd lack.. 
Lycka till och hoppas att det går bra!
tack det kan jag/vi behöva 
Det går alltid att polera..om man bara tilräckligt med färg. Blir säkert bra!!
Klart det blir bra 
Lycka till....en vacker dag är jag oxå där
.
Lycka till....en vacker dag är jag oxå där
.
Jadå varje dag är ju en dag närmare
fick tyvärr höra att dem höll på att göra om något i datasystemet eller nått så han kunde inte få dem rätta blandningsförhållandena idag..sååå jag väntar tålmodigt 
Funderar över vad man ska lägga på under plattan, tänkte göra det nu när man har den så att jag kan ha den liggandes uppochner för att slippa litta under o kladda sen..är tänkt att göra någonting i skärmarna med men vad ska man använda?
Börjar bli tunt på projektkontot så överväger biltemas grejer eller annat lite billigare.. 
Ja tydligen ska man ha sorten massa som inte stelnar och håller sig kladdig o så 
Sidor Föregående 1 … 7 8 9 10 11 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Vw 1303s -73 rullande projekt!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.