1

Hej!
Undrar hur karossen sitter fastskruvad vid Napoleonhattens yttre "hål", två på varje sida. Högra är sönderrostad och på vänstra sitter det muttrar fastsvetsade. Ska det vara nån mer förstärkning mellan muttrar och översidan på plåten som jag gjort? Hur är karossen fästad där...borde inte muttrarna sitta i karossen så man drar fast den med bultar under Napoleonshattens fästen och upp i karossen?

Crockett

Post's attachments

1.jpg, 120.68 kb, 576 x 384
1.jpg 120.68 kb, 196 downloads since 2015-04-16 

2

Ingen som vet nåt?

3

Default/hmm Beror på hur du menar på bilden är det ju rör som hindrar att man pressar ihop den, sen är det gänga i karossen och ska man byta där får man nog kapa upp en del Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

4

På min bottenplatta sitter det muttrar fastsvetsade..två på varje sida. Tänkte borra hål i mina nytillverkade plåtar och svetsa järnrör mellan plattan och ovansidan av nya plåtarna. Undrar para om det ska vara muttrar där...eller sitter det muttrar uppe i karossen med? Fattar inte hur karossen ska dras ihop med plattan annars.

5

Varför siter det muttrar där Default/hmm

Ta en bult och skruva in i karossen och ta reda på om det finns gängor för det har det gjort på dom jag kollat på iaf ICQ/ae

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

6

I karossen ska det sitta mutterstycken, ett per sida. De ska inte vara fastsvetsade och är i princip ett plattjärn med två gängade hål.

Undrar vad  herr kan själv har tänkt för funktion med att svetsa fast fast muttern i platten. Det ända den gör är att hålla skruven på plats. Bra tänkt där.  Default/lol

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Fattar inte...det ska alltså inte vara några muttrar fastsvetsade i plattan, utan mutterplatta i karossen? Kollade på min kaross som står uppallad, och de verkar isåfall ha rostat bort. Ja ja....får väl fundera ut hur jag löser detta sen då.

8

Crockett skrev:

Fattar inte...det ska alltså inte vara några muttrar fastsvetsade i plattan, utan mutterplatta i karossen? Kollade på min kaross som står uppallad, och de verkar isåfall ha rostat bort. Ja ja....får väl fundera ut hur jag löser detta sen då.

Du fattar inte men ändå repeterar du exakt hur det ska vara? Vad är det i ditt resonemang som du inte förstår?  ICQ/ad

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

9

Det sitter ett "halvlöst" mutterstycke med två skruvhål i tröskellådan.

http://www.brandow.eu/vw/04/016.jpg

På bottenplattan är det ett par rörförstärkningar som förhindrar att det kläms ihop.
http://www.brandow.eu/Bug/Upd2/IMG_7414.jpg

http://www.brandow.eu/Bug/Upd2/IMG_7419.jpg

"ljushuvud"

10

Tackar för bra svar! Svwerker....förstod nog i det stora hela men ville bara få bekräftat att det var rätt ICQ/ab . Dock undrar jag lite om mutterstycket som inte ska vara fastsvetsat...hur ska det sitta fast? På mina nya värmekanaler har jag två skruvhål fram men inga muttrar på de.

11

Ja, ta gärna en bild så jag ser, Tack! Nej inga gängor i värmekanalerna bara hål.

12

Tack för det!