1 Senaste redigerad av V-Dub (2015-04-06 10:57:02)

Hej Alla!
Ska montera nya bussningar mm på hjälpstyrarmen på min 66a buss.

Någon som kan ge mig lite tips om hur man enklast får ut bussningarna som sitter i framvagnen. Syftar alltså på mässingshylsorna på bilden.

Tar också gärna tips om hur jag lättast får i de nya. Tilläggas ska att framvagnen sitter på bussen.

Tacksam för all input.

Vänligen,
Jörgen

Post's attachments

100214.200605.jpg, 79.91 kb, 400 x 400
100214.200605.jpg 79.91 kb, 169 downloads since 2015-04-06 

2

Brukar inte vara några problem att få ut eller i bussningarna med dorn i rätt storlek även om framvagnen sitter i bussen. Men tänk på att dessa bussningar kräver brotchning efter att de är ipressade.
Behöver du låna ställbar brotch för detta så hör av dig.
MVH/ Jocke

3

Tack för svar Jocke!
Om jag driver ut den övre först, kan jag sedan driva ut den undre samma väg? (alltså knacka den hela vägen underifrån)

Sedan har jag aldrig brotchat något förut så jag lånar gärna verktyg och en instruktion.

Vänligen,
Jörgen

4

Har precis fått jobbet gjort. Det kan finnas ett alternativt sätt. Läs om det på baytrådarna.
Hälsn Micke L

5

Vilken diameter på brotchen?

Martin A

6

Jag har kommit en bit på väg. Knackade ut de gamla bussningarna underifrån. Sedan har jag fått låna en ställbar brotch. Ska knacka in nya bussnngar och sedan brotcha. Ska nog gå bra... Default/yikes

//Jörgen

7

Med risk för att jag inte dokumenterade tillräckligt bra när jag plockade isär...

Vilken ordning ska brickor och o-ringar på axeln? Och är det något på undersidan?

Tack på förhand,
Jörgen

8

Nu är hjälpstyrarmen på plats! Nu vet jag hur man gör. Nu kan ni fråga mig!  ICQ/ad

//Jörgen