Något jag länge undrat över. Som dålig postare av bilder, men som mångsidig tyckare av åsikter
, skriver jag gärna ett svar på en postad bild i allehanda sammanhang, men jag har fått känslan av att en syrlig kommentar kring kommentarerna snart gör sig gällande. Detta gäller framförallt i "dagens vw-bild" men även i andra liknande "rena" bildtrådar.
Så jag undrar således? Hur mycket, eller hur länge får man diskutera bilderna i denna bildtråd, utan att själv posta en bild? Dvs hur många bildlösa poster på rad i denna tråd får finnas? Noll, en eller tio?
Jag kan tycka att dravlet kring en bild är minst lika intressant som bilden själv. Ungefär som själva bildtexten, en bildpost utan text är bara hälften så intressant, som en post där bilden beskrivs. Aversionen mot diskussionerna i tråden, har jag snarast tolkat som en frustration hos de som inte kan eller vill vara med i dessa. Själv är jag bara hämmad, såpass att jag inte ens besöker forumkategorin när jag loggar in på forumet numer.
Denna "obildade" tråd
lägger jag här i bildkategorin, för att den handlar om denna avdelnings "netikett" och jag böjer mig vördnadsfullt inför eventuella forummoderatorers ogillande av kategorival. Flytt om så behövs.
Allt i detta forum handlar om att få lära sig och att bli underhållen, så "don't kill the messenger"!
Peace!