1

Något jag länge undrat över. Som dålig postare av bilder, men som mångsidig tyckare av åsikter  ICQ/ad , skriver jag gärna ett svar på en postad bild i allehanda sammanhang, men jag har fått känslan av att en syrlig kommentar kring kommentarerna snart gör sig gällande. Detta gäller framförallt i "dagens vw-bild" men även i andra liknande "rena" bildtrådar.

Så jag undrar således? Hur mycket, eller hur länge får man diskutera bilderna i denna bildtråd, utan att själv posta en bild? Dvs hur många bildlösa poster på rad i denna tråd får finnas? Noll, en eller tio?

Jag kan tycka att dravlet kring en bild är minst lika intressant som bilden själv. Ungefär som själva bildtexten, en bildpost utan text är bara hälften så intressant, som en post där bilden beskrivs. Aversionen mot diskussionerna i tråden, har jag snarast tolkat som en frustration hos de som inte kan eller vill vara med i dessa. Själv är jag bara hämmad, såpass att jag inte ens besöker forumkategorin när jag loggar in på forumet numer.

Denna "obildade" tråd  ICQ/ad  lägger jag här i bildkategorin, för att den handlar om denna avdelnings "netikett" och jag böjer mig vördnadsfullt inför eventuella forummoderatorers ogillande av kategorival. Flytt om så behövs.

Allt i detta forum handlar om att få lära sig och att bli underhållen, så "don't kill the messenger"!  ICQ/ab  Peace!

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

2

kee skrev:

Något jag länge undrat över. Som dålig postare av bilder, men som mångsidig tyckare av åsikter  ICQ/ad , skriver jag gärna ett svar på en postad bild i allehanda sammanhang, men jag har fått känslan av att en syrlig kommentar kring kommentarerna snart gör sig gällande. Detta gäller framförallt i "dagens vw-bild" men även i andra liknande "rena" bildtrådar.

Så jag undrar således? Hur mycket, eller hur länge får man diskutera bilderna i denna bildtråd, utan att själv posta en bild? Dvs hur många bildlösa poster på rad i denna tråd får finnas? Noll, en eller tio?

Jag kan tycka att dravlet kring en bild är minst lika intressant som bilden själv. Ungefär som själva bildtexten, en bildpost utan text är bara hälften så intressant, som en post där bilden beskrivs. Aversionen mot diskussionerna i tråden, har jag snarast tolkat som en frustration hos de som inte kan eller vill vara med i dessa. Själv är jag bara hämmad, såpass att jag inte ens besöker forumkategorin när jag loggar in på forumet numer.

Denna "obildade" tråd  ICQ/ad  lägger jag här i bildkategorin, för att den handlar om denna avdelnings "netikett" och jag böjer mig vördnadsfullt inför eventuella forummoderatorers ogillande av kategorival. Flytt om så behövs.

Allt i detta forum handlar om att få lära sig och att bli underhållen, så "don't kill the messenger"!  ICQ/ab  Peace!

Jag säger skriv på..:D

3

Det enda jag hänger upp mig på, dvs "onödigt störigt", är när någon kommenteraren en bild(inlägg) med "citera" utan att radera bildlänken.

När man som läsare scrollar neråt syns ju då samma bildinlägg, och det kan vara många bilder, med två rader kommentar nedanför !

Tänk på att redigera även när ni "citerar" eller svarar så onödig upprepning av bilder undviks ? -Blir mer lättläst ?

4

Ja att man redigerar bort "citatet" så att den del av diskussionen man svarar på bara syns, ser jag som en självklarhet. Lika mycket som att det är självklart att man inte behöver citera om man svarar på den senaste posten i tråden (som jag gör nu).

Men jag inväntar svar från personer med avvikande åsikt för att ta del av vad de tänker.

5

Ta bort bildlänken när man citerar tycker jag man bör göra, blir så jädra mycket bilder...annars så vill vi ha ett levande forum så självklart ska man kommentera och skriva men å andra sidan är det inte så kul att gå in i en bildtråd och inte se en enda bild utan bara massa kommentarer... lagom är bäst, kör på  ICQ/af

6

Det är väl bara kul med lite feedback om någon tex vet något om bilden..det här är ju ett fritt forum i övrigt och varför ska vi strypa glädjen med ett kommentarförbud..men bra att du tar upp det..citat med medföljande bildrad kan vara onödigt,men våra nya medlemmar kanske inte tänkte på det.. Default/hmm

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

7

Intressant fråga Kee!

Tyvärr är det lite så på de flesta Internetforum att om Du tillhör den inre kretsen( de som dunkar varandra i ryggen) får/kan skriva hur mycket och vad de vill- och om det sen kommer in en "utomstående" snoppas de av bryskt.
Detta är ett faktum jag sett på många forum.
Just Boxerville tycker jag tillhör  ett av de bättre och mer lyhörda/mångfaciterande/toleranta med en  härlig stämning så jag vart hängande här fast jag bara har en ( fästmöns) vW.
Värst är nog Corvetteklubben ( där jag  inte vill vara trots att jag har  ett 10-tal)  tätt följt av hotrodklubben SSRA.
Det komiska är dock att de  som är tongivande på forumen ofta  är de som har de sunkigaste bilarna och har minst att tillföra för den som söker kunskap....men det är  väl de som har tid att hänga på forumen.

Skriv på Du Kee. Har Du lite god smak märker Du själv om Du skriver för mkt

mv h R

8

Klart som faan man får kommentera i bildtråden och som sagt här över, ta bort bildlänken när man citerar.
Skulle det va så att det uppstår en 7-jävla diskussion om ett eller annat så kan man väl bara lyfta ut den och skapa en egen tråd om det i babb'let.

ICQ/ab

Buy the ticket, take the ride... - HST

9

Jag håller helt med det som skrivs här, väldigt tråkigt med en bildtråd fylld med dravel sida upp och ner, men å andra sidan tråkigt med ett evigt länkande av bilder utan någon information eller substans. Jag har inte kommenterat så mycket i någon tråd på sistone, främst för att jag inte är lika aktiv här (och i folkakretsar i stort) längre. Vissa gånger går jag inte ens in i bilddelen av forumet. Men förr tyckte jag det var kul att skriva någon rad om en bild som postats, och då såklart ännu roligare få respons på det man skrivit. Ibland fick man svaret, "det var ju en bildtråd" och sedan en postad bild, eller liknande antydan och idag tycker jag mig inte se en lika levande bildtråd som för ett par år sen, men det kan ju vara inbillning också.

63 Highlight: Kul kuriosa det där om Corvetteklubben, har en kollega som äger en Corvette tillsammans med sin gubbe och det är kul att få lite insiderinfo i ämnet. Märkligt ändå när det är en så stor klubb (var det 9000 medlemmar?). Själv är jag van vid detta forums och NT2K:s goa gemenskap och öppenhet och blev snart överraskad över hur trångsynta en del "forumprofiler" på andra ställen är.

10

ICQ/ad  ICQ/ad
KLubben vet jag inget om....Har aldrig vart med  i någon klubb.(inte någon av alla de  fordon jag har)
Det är inte riktigt min grej
Noterat mer hur forumen styrs ICQ/ad

11

instämmer helt med 63 highlight ang ssra. där kan man snacka om klubben med inbördes beundran. det roligaste där är att jag upplevde det som att jag som byggde på bilen varenda dag i princip, inte får nåt gratis för man byggde inte på ford. kul med roddar men ska alla bygga en ford så vettefan.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

12

Jag korrigerar Dig lite på den punkten.
Enl det forumet  måste en hot rod var  Ford- rostig( akt röd) och alla ska i princip se ut som "någon" fått för sig att roddar såg ut 1947 - Annars  är man helt borta  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag
Att bygga efter eget huvud, med de delar man har tillhands är helt förkastligt ICQ/ad
Ha en trevlig Helg