1

Hur gör ni när dessa träffar är samma helg?

2

Vi åker helt enkelt till Bad Camber i Dalarna!  ICQ/ag

Mot Hessisch 2017!

3

Robert K skrev:

Word  ICQ/af

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

4

Bussfest vad är det  ICQ/ad  om man jämför med ett party i Varberg  ICQ/ag

5

Robert K skrev:

Koolman , du åker väl bara med, som en svans på en blyg hund Default/lol

6

Fulla skitiga raggare med stora bilar eller trevligt folk i bussar, då är valet enkelt ICQ/ab

Jag åker till Jönköping....

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

7

lasslo skrev:

Fulla skitiga raggare med stora bilar eller trevligt folk i bussar, då är valet enkelt ICQ/ab

Jag åker till Jönköping....

Lätt val! Jag vill ha långbord och grillning med bussfolk i Jönköping!

Alte Liebe rostet nicht!

8

Vill man hellre sitta i Jönköping och be böner kan man ju göra det  Default/yikes Tror att det är mindre fulla på W&W än vad det är på BR i vilket fall. Raggarna är mer fridfulla idag än vad Tyskstuk kryparna någonsin varit  Default/lol

9

Bad Camber it is  ICQ/ab
Flyr det dåliga vädret i söder ICQ/ad

10

Finns bara ett alternativ och det är Bugs Funny i Danmark ICQ/ab vi blir mellan 25-30 bilar som åker ICQ/ab

www.Bugmeet.se

the lower to the ground the closer to hell, thats where were all goin anyway.

11

Jag tror några här i tråden inte läst trådrubriken, med anledning av svaren som ges. Default/hmm

Min uppfattning att det på "blandträffar" (de flesta jänketräffar är väl blandträffar), så har man varken känsla eller förståelse för folkakulten. Det gör att jag personligen inte tycker det är lika kul att besöka dessa.

Jag ska göra mitt bästa för att närvara på bussfest. Har en del mekande framför mig "bara"...  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

12

kee skrev:

Min uppfattning att det på "blandträffar" (de flesta jänketräffar är väl blandträffar), så har man varken känsla eller förståelse för folkakulten. Det gör att jag personligen inte tycker det är lika kul att besöka dessa.

Jag tycker verkligen det är tråkigt med alla som pinkar in revir och inte kan uppskatta olika sidor av bilhobbyn Default/hmm ... Tvärtom värdesätter jag just "blandning" ICQ/ad .

W & W är en verklig folkfest - Sveriges näst största, alla kategorier! ICQ/ag

W & W blir absolut mitt val ICQ/af !

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

13

Oj då, eftersom jag bara är en besökare, utan bil och bor knappt 4 mil från vart årets Bussfest skall hålla till blir det svårt...
Jag som älskar W & W.
Fan också.

Men...Varberg är ju Varberg så det lutar nog åt det ändå ICQ/ab

MVH
/ MrSpock

VW typ 1 - 68

14

kee skrev:

Jag tror några här i tråden inte läst trådrubriken, med anledning av svaren som ges. Default/hmm

Jag ska göra mitt bästa för att närvara på bussfest. Har en del mekande framför mig "bara"...  ICQ/ab

Nu är du ute och flyger helt, W&W har under de senaste 3 åren ringt och frågat hur många platser vi vill ha. Av alla 1000-tals jänkebilar och även andra bilar så har VW tagit priser både som peoples choise och outstanding car of the day. Dessutom finns det ingen VW träff där man får så mycket uppmärksamhet som man i närheten får på alla sorters blandträffar.

P-I, det blir ingen frukost i framtiden om du åker till Jönköping och blir frireligös istället för att komma ner till Varberg och dricka öl.

15

Jag skall definitivt till varberg.

Mitt stora bekymmer är vilken bil jag ska ta  ICQ/ag

Jan Jacobsson Borås

16

Alla som kommer till Varberg i VW är välkommna på grillparty hos mig på fredag eller lördagkvällen. Ej bestämmt ännu.

17

W & W blir det för min del, tar nog även med mig en del folk.

18

Wait......grillparty hos Jonas i Varberg med W&W som side show eller........Jönköping var det visst.

No brainer  ICQ/ae

W&W

19 Senaste redigerad av Bajen (2011-06-21 19:30:22)

Mohawk skrev:

Dessutom finns det ingen VW träff där man får så mycket uppmärksamhet som man i närheten får på alla sorters blandträffar.

Håller med där.
Visst har man en tok fin puts bubbla så kanske man "syns" på en vw träff.
Kommer man i bubbla på en blandträff så får man mer komentarer.
Å höra fler storys osv osv.
Så altså på en blandträff "syns" man mer än på en vw träff.

Hoppas ni fattar vad jag menar ICQ/ae

20

Mohawk skrev:

Alla som kommer till Varberg i VW är välkommna på grillparty hos mig på fredag eller lördagkvällen. Ej bestämmt ännu.

Missade denna trevliga inbjudan förra året, så nu hoppas jag på fint väder och att bilen håller ICQ/ad

21

Mohawk skrev:
kee skrev:

Nu är du ute och flyger helt, W&W har under de senaste 3 åren ringt och frågat hur många platser vi vill ha. Av alla 1000-tals jänkebilar och även andra bilar så har VW tagit priser både som peoples choise och outstanding car of the day. Dessutom finns det ingen VW träff där man får så mycket uppmärksamhet som man i närheten får på alla sorters blandträffar.

Antingen kan man säga "nä du har fel" eller så kan man säga "min erfarenhet är en annan". Jag står fast vid vad jag upplevt, det går liksom inte att o-uppleva.  ICQ/ad  Gubbarna på blandträffarna börjar minnas dagarna då bilarna var i dagligdags bruk, precis som gubbarna man snackar med på macken. Det ingendera förstår att det nu har gått och blivit en kult att meka med dessa bilar, eller åtminstone vidden av kulten. Man får kommentarer som "du är väl rädd om den här?" eller med bussen på besiktningen "ska du åka på festival?". Att man lagt ner fyra år på att skruva med aset verkar inte folk "se". Det var vad jag var ute efter. Om folkvagnar sedan plockat hem otaliga priser på träffar söderöver, kan jag bara glädjas åt en vändande trend. Men jag har ju själv inte upplevt det ännu.

22

Bad Camber. välkomnar er alla ICQ/ab

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

23

Jag har aldrig varit på W & W, konstigt egentligen då jag inte hållt på med vw hela mitt liv. Jag har ägt 50% av det svenska beståndet av Buckel-Taunusar o jag har kört Kapitän-57 ett flertal år. Kapitänen hade jag för att inse att en folka från samma år är otroligt spartansk o obekväm. Ute bland gemene man som håller på med jänkare o liknande bilar, de undrar hur man bara kan köra vw. Jag förstår dom.
Men har man fått luftbubblor i blodet en gång så blir det som en drog, svårt att komma ifrån liksom.
Körde en gång med bussen till Nordenmötet för Opel i Sjöbo (körde ju Kapitänen med), o satan vilken respons frugan fick när hon o sonen rullade in på träffområdet, där det bara fanns Opel. Många positiva kommentarer, ingen revirkänsla här, utan bara -kom in, för tusan!

W & W är vad jag hört o sett senare i tidningar såsom Wheels o Power, en kanonfin träff. På vägen upp brukar man besöka veteranmarknaden i Falkenberg...o västkusten är ju bästkusten.
Bussträff har jag besökt ett antal gånger, och det är som på Vwänerträffen. Som prärievagnar ställer man bussarna, o de som inte tillhör "klanen" får stå längre bort bland husvagnar o "vanligt" folk. Bussträff är trevlig för familjen o för att man kan kolla på andra bussar, men revirkampen är inte trevlig.

För min del lär det bli W & W om jag är hemma o inte jobbar....det kan behövas ett skåp med normalhöjd som kan dra loss alla hängrövsbilar ur leran.  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

24

blir W & W för mig

25

25hpman skrev:

Bussträff är trevlig för familjen o för att man kan kolla på andra bussar, men revirkampen är inte trevlig.

Vi diskuterade detta just och undrar vad du menar, revir jämtemot andra folkafolk man inte känner eller revir jämtemot husvagnsägare, eller något annat?