1

Hej ICQ/ab

Jag är hyfsat ny har som medläm och jag behöver hjälp med några svar. Jag är ursprungligen från Stockholm och är nu bosatt i Skåne i ca 1 månad. Min bil blev i helgen sprayad med graffiti under naten då jag var ute på krogen i ett par timmar, När jag kom tillbaks till parkeringen dog jag lite vad ful den såg ut. Jag behöver hjälp med detta. Min bil är en Audi A6 och jag kan inte lackera om den precis överallt. Jag behöver en seriös firma som hjälper mig med detta..

Jar har letat på nätet på morgonen överallt, men alla företag kan skriva så gott om de själva. Någon som har haft samma problem och fått hjälp med detta och vilket företag rekommenderar ni Malmöbor som jag kan besöka.

2

Jag skulle prova klotterbort eller förtunning och gno på en liten yta i taget och snabbt skölja med vatten Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Anmäl skadegörelse till försäkringsbolaget så ska du se att det löser sig.
Har du inte helförsäkring så sitter du med skägget i brevlådan och får gnugga med trasa och thinner.

Bubbla -65, Porsche 911 3.2 Carrera -84, Porsche 911 Carrera S -06

4

Johan W skrev:

Jag skulle prova klotterbort eller förtunning och gno på en liten yta i taget och snabbt skölja med vatten Default/hmm

jag har använt klotterbort men det gick inte bort, det blev bara värre  ICQ/ac . Jag måste lackera om bilen.

5

Hej Diana21

Jag bor i Malmö också. Jag har inte råkat ut för just klotterskador själv, men jag vet att min granna har haft samma problem en gång i tiden med hans arbetsbil. Han fick inte bort grafittin från hans skåpbil som han körde runt med, och det stod ganska hemska texter också. Helt fördärvligt egentlgen! Eftersom att det var jobbets bil så var han helförsäkrad och han betalade ingenting själv. Jag tror inte att det kostar så där värst mycket pengar heller. Jag vet att han var inne på House of paint. Han var nöjd med sitt resultat och fordonet såg som nytt ut. Eftersom att du endå har en ganska dyr bil rekomenderar jag att du besöker dem för att vara på den säkra sidan. Färgen kan faktist bli rostig och värre om man går just överallt...
Jag hittade en link till deras hemsida http://www.houseofpaint.se/

6

Man kan kanske våtslipa bort det med typ 2000 papper
och sedan polera upp glansen igen. Är det på rutorna tar man ett rakblad.

Gammal kärlek rostar aldrig........eller?
Typ1-65           soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet

7

Cellulosathinner, skarp kemikalie så använd med förstånd.
Tar rutorna utan tvekan, förmodligen på lacken också men där får man vara väldigt försiktig.

Ät gul snö, det kan vara öl.

8

Fick min sprayad för många år sen men fick bort det med cellulosa thinner.
Ta thinner på mjuk trasa och torka bort färgen, gnugga inte på samma ställe för länge utan byt ofta.
Känns det som att det kletar kan det vara  originalfärgen som börjar lösa sig.
Testa dig fram försiktigt.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

9

Tack för hjälpen, jag har tat till mig råden

Jag har försökt igår att våtslippa igår. men det blev inte bra då min  bil är vit och graffitin hade röd, svart, brun färg. Jag tror jag måste lackera om den ICQ/an

10

Nu har det nästan gått 2 månader, jag har fortfarande inte gjort något med min bil. Åkte till stället men dem sa att jag måste polera bilen endast och dem rekomenderde ett företag SONAX i Malmö. Har någon någon sorts erfarenhet av dem? Är dem bra? Min bil är i garaget fortfarande och jag kör min andra bil ICQ/ac ICQ/ac

11

Har lackat hos Sandhs billackering för 6 månader sedan. Änsålänge sitter färgen kvar. Däremot satte de inte tillbaka alla detaljer rätt och förstörde ett par saker. Billiga dock.

12

diana21 skrev:

Nu har det nästan gått 2 månader, jag har fortfarande inte gjort något med min bil. Åkte till stället men dem sa att jag måste polera bilen endast och dem rekomenderde ett företag SONAX i Malmö. Har någon någon sorts erfarenhet av dem? Är dem bra? Min bil är i garaget fortfarande och jag kör min andra bil ICQ/ac ICQ/ac

Jeg har vært på SONAX og polert min bil nylig og er veldig fornøyd med servicen jeg fikk hos dem. Så jeg anbefaler at du drar dit altså  ICQ/ad
Du kan lese mer om dem her: http://www.sonax-malmo.se/

13

Finns en kille som heter mats på mercedes benz lackverkstad i helsingborg. Har supit bort hanses nummer men han e bra som fan att ha o göra med.
Får du fatt i honom så passa gärna över hans nummer =P