Mina vinterdäck börjar bli ganska slutkörda efter förra vintern, jag har haft dem ganska länge och jag ar aldrigt behövt köpa däck tidigare. Så jag skulle behöva tips var jag kan hitta billiga däck. Jag tänkte nämligen investera i nya sommardäck på samma gång. Gärna online, så jag bara kan klicka hem dem. Jag vill ändå ha däck med god kvalitet, som håller och som är BRA. Berätta gärna av egen erfarenhet om ni själva har beställt, eller om ni vet någon annan som har beställt.
www.dackonline.se
Skickas från tyskland. Finns både bra och billiga däck att välja på!!
Jag köpte Nankang till pickupen och Hankook till bruksvolvon. 8st 17" däck för 5300kr.
Prisjakt
Sommardäck
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1106
Vinterdäck
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1107
/foppa
Hej
Jag själv beställer mina däck från http://www.dackonline.se/
Det fungerar utmärkt och dem har ett ganska brett utbud av många olika däckmodeller 
Beställde här senast, funkade fint! 
Tack för tipsen ! Jag ska se efter om jag hittar passliga däck från något av dessa ställen. Lite annat ämne men jag har även funderat på plasti dip! Någon som provat? Skulle gärna vilja veta om det är så enkelt som det ser ut och om färgen håller utan att börja typ flaga. Berätta gärna om ni har erfarenhet 
Kolla infosite.se de brukar ha bra priser, leverans burkar funka bra och de har brett sortiment från riktigt lågpris china däck till premium däck.
Jag har köpt däck här några gånger..bra priser o inte alltför dyr frakt heller http://www.camskill.co.uk/
S
plasti dip funkar väldigt bra på fälgar och små detaljer. inget för stora ytor dock.
Hej
Jag lägger märke till att ni verkar veta mkt om däck och jag undrar om vart kan jag köpa mcdäck till bra priser?
Tack på förhand!
plasti dip funkar väldigt bra på fälgar och små detaljer. inget för stora ytor dock.
Okej jag har förstått att den kan användas till hela bilen. Så man skulle slippa förstöra originalfärgen. Nyfiken frågar: Varför fungerar den inte på större ytor? Är den svårt att avlägsna efter eller hålls den inte ordentligt, eller kanske är det nåt annat fel med den 
helt enkelt för att sprayburkarna har för dåliga munstycken. sett några som försökt men inte sett nån som fått till det snyggt hittills.
blir randigt efter.
Hej
![]()
Jag lägger märke till att ni verkar veta mkt om däck och jag undrar om vart kan jag köpa mcdäck till bra priser?
Tack på förhand!
Prova mcdackonline, jag har själv ingen erfarenhet av dem. Men min granne kör en chopper Yamaha Overige XV 1900och han beställer alltid härifrån. Vad kör du för MC?
14 2015-04-14 20:20:06 Senaste redigerad av kee (2015-04-14 20:21:52)
helt enkelt för att sprayburkarna har för dåliga munstycken. sett några som försökt men inte sett nån som fått till det snyggt hittills.
blir randigt efter.
Det beror på vad du menar med "stora ytor". Jag har, på grund av många stenskott, fallit till föga för trenden att måla huven svart på min transporter och använt motsvarande färg som nämns (men inte det fabrikatet) och jag måste säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet. Både täckningen av färgen, och själva finishen. Efter en vinters brukande av fordonet har färgen släppt på ett par ställen, men det är jag inte så förvånad eller missnöjd med, huven såg ändå värre ut innan.
Sen beror det ju såklart på vad man har för ambitionsnivå, på en vinterbruksis kanske inte kraven är lika stora som på en utställningsbil man hoppas på att släpa hem pokaler på släpet med. 
Dessutom finns färgen på "vanlig burk" för utspädning och applicering med spruta om man så önskar. Det är väl det "pråffsen" gör?
jn skrev:helt enkelt för att sprayburkarna har för dåliga munstycken. sett några som försökt men inte sett nån som fått till det snyggt hittills.
blir randigt efter.Det beror på vad du menar med "stora ytor". Jag har, på grund av många stenskott, fallit till föga för trenden att måla huven svart på min transporter och använt motsvarande färg som nämns (men inte det fabrikatet) och jag måste säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet. Både täckningen av färgen, och själva finishen. Efter en vinters brukande av fordonet har färgen släppt på ett par ställen, men det är jag inte så förvånad eller missnöjd med, huven såg ändå värre ut innan.
Sen beror det ju såklart på vad man har för ambitionsnivå, på en vinterbruksis kanske inte kraven är lika stora som på en utställningsbil man hoppas på att släpa hem pokaler på släpet med.
Dessutom finns färgen på "vanlig burk" för utspädning och applicering med spruta om man så önskar. Det är väl det "pråffsen" gör?
Jag menade i alla fall just motorhuven t.ex... Ja det är ju verkligen en trend, men det ser riktigt snyggt ut så keep going 
Ska man dra över en hel bil med PlastiDip så använder man spruta. 
såg igår att det fanns på burk till lackspruta. hade bara sett på sprayburk innan och precis som kee skrev är det ju ambitionsnivån som avgör.