Hejsan!
Nu närmar sig sommaren med stormfart och med detta kommer snart resorna med bussen att dra igång! En klassiker är ju att dra ut på kusten och sitta med nära och kära, lyssna på lite musik och hinka lite öl 
För att inte riskera att behöva putta igång bussen efter en trevlig afton har jag dels införskaffat ett rejält förbrukningsbatteri från en på många Ah (tror 175), sedan har jag kopplat in ett skiljerelä från biltema för att inte dra batteri från startbatteriet vid avstängd buss. Nu är det ju så att med åren har hörseln blivit sämre och nu är det en del ljud som åker in i bussen som drar en del kräm.
Till frågorna:
När generatorn hela tiden behöver ladda batteriet finns det någon risk att generatorn då slits eller är det lugnt så länge generatorn inte behöver "pumpa"
Genom att koppla in ett sådant "stort" batteri, kan detta också påverka generatorn?
jag kan inte mycket om generatorer osv förutom att jag vet att de laddar vid viss spänning och inte vid viss spänning så snälla upplys mig hur detta fungerar innan jag har sönder något dyrbart 
tack på förhand!
Nybörjare men suger information som en svamp