1

Hej på er. Nu ska väl min 72:a med 1800 typ4 motor få ge sig ut var det tänkt men värmekamrarna läcker och nya är jag inte i behov av eftersom det ju är en sommarbil. Min fråga är om det går att frambringa ersättningsrör likt sådana som finns till typ1-motorer? Tanken ar ju slagit en att kröka till något själv men finns det snygga att handla så är ju det att föredra. ICQ/ab

Projekt ska man ha, många och stora.

2

Visst finns det, http://www.vwcustomspeed.com/prodlist.a … p;kat3=477

Mera känd som jb...

3

Tackar! Det måste ha kommit till sedan sist jag  letade för ett tag sedan. ICQ/ab

4

Har hört att man kan få anmärkning på besiktningen om man inte har värmekammare=ingen defrosterfunktion. Nån som vet om det är så?

5

Det låter långsökt. Fläkt och värme är ju inget som kollas och under 2003-2009 då jag jobbade på Bilprovningen så hörde jag aldrig om något sånt. Men det vore kul att se hur dom skrivit på protokollet. Det finns ju lite speciella besiktningsgubbar.

6 Senaste redigerad av JBlom (2015-04-07 09:20:15)

BussTomas skrev:

Tackar! Det måste ha kommit till sedan sist jag  letade för ett tag sedan. ICQ/ab

Tyska CSP har haft dom länge och det mesta brukar komma till Sverige till slut har jag märkt. ICQ/ab

Mera känd som jb...

7

Rent tekniskt ska det finnas defroster på bilar med kupé men jag känner ingen som fått anmärkning på det.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G