901

Fälgarna e mycket snygga.. grattis till bra utfört jobb med maskinen!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

902

Riktigt snyggt !  ICQ/ab

You´ll never know...

903

Tackar tackar! Sen finns det såklart vissa saker man är mindre nöjd med.. exempelvis är fronten lite tilltryckt (inget som ses direkt, utom lite glipa på huven). Sen är lacken under all kritik.. mellanplåten bak som jag burklackat med 2k från Lackman är bättre än resten av bilen (och då har jag knappt gjort nåt underarbete). Men men, i övrigt börjar jag tycka att bilen känns rätt hårig och det är ju ett bra betyg.

904

Äntligen sitter fälgarna på, snyggt  ICQ/af

905

Maskinen låter arg, fränt ICQ/ab Hur är kamdrevet ställt nu?

906

Tack GB och Fidde, ja fälgarna blev bra! Dock lite för tight mot skärmarna.. det tar i vid minsta gupp.. (28mm tosionsstänger någon?). Får korta framvagnen och montera sänkspindlar.. sen kanske 205/65 bak istället för 225/60 som sitter nu.

Motorn ryter fint :-) kamdrev är ställde i mitten, går alltså att både retardera och avancera den.

907

Har inte uppdaterat här och har väl inte gjort så jättemycket heller :-)

Fick iaf köpt 2 bakdäck 205/65 istället för 225/60, så får jag lite mer frigång mot skärmarna.. det kommer nog att bli perfekt! Rullomkretsen blir densamma med med skillnad på ett par milimeter. Ska jag åka fort rakt fram kan jag alltid slänga på mindre sulor. Det blir dock inget sånt nu iaf, motorn ska köras in ett tag.. blev 6-7mil i lördags då jag tog en tur till Jula i Borås.

Lådan ska väl vara ihop snart och det ska bli kul att känna skillnaden med annan utväxling etc.

Rövfen, gött att luckan går att stänga utan distanser.. bra ifall det kommer väta när man står dumt till.. slipper man att det regnar rakt ner i trattarna.
http://www1.garaget.org/archive/142/141742/308300/308300-3559091.jpg

908

Ser ju riktigt fet ut nu med dom fälgarna! Hur mycket har du sänkt din fram o bak?

vw typ-1 1967

909

Nice.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

910

Tackar!

Vet ärligt talat inte hur mkt det är sänkt varken fram eller bak.. fram är det iaf bara sänksatser. Har tänkt snickra ihop en 3" kortad framvagn med sänkspindlar så småningom.

Bak stod den olika så jag fick börja om från början.. skulle gissa att det är lite mer än ett yttre hack Men inte så mkt som två.

911

Har inte hänt så överdrivet mkt det senaste.. kört en del och labbat med bestyckningen. Har en kännbar flatspot vid ca 2500rpm (inte så ovanligt med ida:er), testat mindre luftmunstycke på lågfart (100 och 110) etc.. funderar på att låta Johannes borra ett 3:e progressionshål. Annars går den riktigt bra, ligger stabilt på 12,5-12,7 vid fullgas.. river loss lite när man skickar i 2an.

Har förresten påbörjat bygge av 3" kortad framvagn. Kapade bort gavlarna, sen fick jag låna kallsåg på XL bygg för att göra kapningen rak och bra.

Svetsat ihop i jigg av L-profiler och tvingar.

http://www1.garaget.org/archive/142/141742/308300/308300-3576070.jpg

Får förhoppningsvis paket idag med sänkspindlar, bromsbackar och lite smågrejer. Har nos hjulcylindrar, länkleder och spindelbultsatser.. Så det blir nog fint att sätta ihop med nya grejer. Tanken är att det ska vara färdigt till fanfest iaf.

912

Foto från årets fanfest, tack alla inblandade för en mkt trevlig träff! Tack SMH Borås för fotot :-) Själv var jag dålig på att fotografera.

Post's attachments

FB_IMG_1432672565790.jpg, 168.78 kb, 1434 x 960
FB_IMG_1432672565790.jpg 168.78 kb, 200 downloads since 2015-05-26