1

Hej jag har köpt en Buggy som varit avställd i 30år. Det mesta i el var sönder pga "råttor" men det är snart löst. Det är värre med motorn den går men misständer och ger förgasar smällar. Så nu söker jag en annan motor det sitter en H 1500 i bilen nu. Jag är bara intresserad av en fungerande motor men inga fantasi priser.

2

mattes64 skrev:

Hej jag har köpt en Buggy som varit avställd i 30år. Det mesta i el var sönder pga "råttor" men det är snart löst. Det är värre med motorn den går men misständer och ger förgasar smällar. Så nu söker jag en annan motor det sitter en H 1500 i bilen nu. Jag är bara intresserad av en fungerande motor men inga fantasi priser.

För att spara pengar så kan du ju behålla din "fungerande" motor, även om den fungerar dåligt. Bra motorer kostar pengar idag!  ICQ/ad

3

Skaffa en komplett 1600 som bas. Renovera seriöst med det allra nödvändigaste. Du lägger minst 10´ på delar.
Vad krävs för verktyg? Hur mkt tid tar det?

Köp en komplett färdig motor. Vad är ett fantasipris?

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

4

En ny begagnad motor för ett rimligt pris kommer antagligen bete sig som den du ha. Så lägg lite tid och pengar på tänddelar, ställa ventiler, tvätta förgasare och en bra service. Även dom nyaste begagnade motorerna är gammalt skit.

5

niklasg skrev:

En ny begagnad motor för ett rimligt pris kommer antagligen bete sig som den du ha. Så lägg lite tid och pengar på tänddelar, ställa ventiler, tvätta förgasare och en bra service. Även dom nyaste begagnade motorerna är gammalt skit.

x 2

Dvs; troligen fungerar din motor - om fördelaren och förgasaren blir OK

6

Hade samma problem när jag en gång i tiden hämtade min dotters det visade sig vara en  för hög rotor som
låg och lyfte fördelarlocket och som du beskriver det så är det säkerligen en tändningsfråga ev.förgasare men
i.om. tillgången till detta forum så har du ju inte bara möjligheten att fråga eftersom problemen uppstår utan
även möjligheten att köpa ev. delar billigt och snabbt.

7

Jag tackar för alla bra råd. Jag testar de förslag jag har fått av er så får vi se vad som händer.

8

Har 1600 industri enkelport  med12v genrator med lilla diam.å magnet tening tlf.004790647757 norge Terje

9

Vad vill du ha för den motorn Terje?

10

Kan du ringa meg i morgn. mvh Terje

11

har en 1200 industri.. med 5 gångtimmar.
nyskick..kpl och med magnet!!
kolla annons på boxer    0707921971  kjell

stella