Fick lov att kolla hur det blir med nya hjulen. Mycket nöjd.

------------------------------------------------------------------
1961 soltaksbubbla , 1977 taklucksbay, 1951 Ford Anglia, 1966 Volvo soltaks Duett, 1966 MKP IV
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 1977 soltaksbay & 61- ragtop
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara

Och så fick den komma ut, för vändning och fortsatt arbete på andra sidan bussen.

Handlade lite ljud idag.

Och här har vi anledningen till att det tog stopp.. fasadmålning.

Fiffigt sätt att öka takten på det projektet.
Fan har missat den här tråden helt jag, du har kommit en bra bit ändå, ska bli kul å se den klar.
Mvh Tjockisen som va med Jonas när du hämta bilen hos han 
Fan har missat den här tråden helt jag, du har kommit en bra bit ändå, ska bli kul å se den klar.
Mvh Tjockisen som va med Jonas när du hämta bilen hos han
Aha , "slamma den!-tjockisen"
Ja bara huset blir klart så ska det nog inte dröja med bussen, men låg blir den inte.
Det fiffiga med att "höja" en buss är att man bara behöver låta bli att sänka den, så är det klart.
![]()
Så ska de se ut, fan va snyggt!!

Det fiffiga med att "höja" en buss är att man bara behöver låta bli att sänka den, så är det klart.
Ha ha ha, Helt rätt! 
Nu är huset ommålat så jag kan börja arbeta med bussen igen. Målet var, och är, att ha den ute på vägarna till midsommar.
På de sista bilderna För en månad sedan ser den i princip klar ut, men baksidan och förarsidan är inte riktigt lika färdiga. Jag fick ju inte plats att komma åt baksidan i mitt lilla 60tals-garage. Nu är bussen vänd så jag kan jobba vidare.
Bråttom börjar det bli också.

Det grejar du med sådant tempo du håller när du kommer igång!
Blir otroligt bra det här, bra jobbat! Kul att se en till bay som går emot strömmen. 
Tackar för glada tillrop,
Deadlinen känns mer nåbar nu, lack på förarsidan lagd.

Ser bra ut! På med rejäla stänklappar sen så inte bilen bakom får makadam i vindrutan...
eller, skit i det. Dom behöver inte ligga så nära
Tre tummar upp!
//DT
Och bakänden.

Besiktningstid bokad till på Tisdag.
Har fått dit blinkers och fixat all belysning som bilprovningen vill testköra, bara backljuset kvar då jag fick slut på lampor. Monterat stolarna fram och nya tre punkts rullbälten.
Nya bromsok och klossar samt slutligen ett par rallystänklappar som fyndades på ICA´s köksavdelning för en tia styck. Vi får se om däcken gör processen kort med dem eller om det kommer att funka

Nästa steg
- Lufta bromsarna
- Kränga på det återstående däcken på fälg
- Se över några tvivelaktiga kablage
- Slita in bromsarna inför besiktningen
Provkörning i kväll är realistiskt!
Jag har lyckats tappat bort lucklåset till motorluckan, hittar jag det inte få jag improvisera med något och hoppas på det bästa.
Jäkla snyggt bygge, gillar innertaket och inredningen. 

Klart. 
Lycka till på besiktningen!
Testkörde idag. Växellänkaget behöver verkligen en översyn men annars verkar den fungera som det är tänkt.
Så blev det med stolarna monterade:

Och så med alla fyra grovdäcken monterade:

Upptäckte i fredags att vindrutespolningen var ur funktion, igensatta munstycken. Lyckades inte rensa dem så nya är på väg och reservplanen är aktiverad om de inte hinner komma i tid.

Fan vad fin den blev! Bra jobbat.
Fan vad fin den blev! Bra jobbat.
Tackar! Den har fortfarande lite områden som kan förbättras, tex ska taket lackas . Stuket blev precis som jag hoppades det skulle bli.
noterade att däcken sjunger rätt tydligt i vissa hastigheter, lite som att åka valp eller terrängbil.

Bara att sjunga med,eller dra på lite mer på stereon...inget problem..
Hursomhelst det blir bra det här..
Cool den blev.. skulle också kunna tänka mig en bay som är höjd och med feta swampers 

Nu väntar vi på bilder i grusgropar, på ängar och fjälltoppar oavsett vad besiktningen säjer ! Schysst bygge 
Nu väntar vi på bilder i grusgropar, på ängar och fjälltoppar oavsett vad besiktningen säjer ! Schysst bygge

Du läser mina tankar
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 1977 soltaksbay & 61- ragtop
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.