26

Hmm karossen ligger ju på andra ställen med(på tunneln fram/bak) men dom är rätt viktiga för att få till det men du hade ju golvet kvar så kapa bort dom från dom gamla och svetsa fast dom igen så har du något att utgå ifrån, man kan nog se exakt hur dom satt Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

27

Spetsarna är tyvärr så sargade att de inte går att få tillbaka, om det var de du menade? Var glad när jag satte igång, men nu ser jag bara mörker ICQ/ac .

28 Senaste redigerad av michaelth (2015-04-06 09:16:01)

allt löser sig... om det inte går på ett sätt så går det på ett annat... lyft tillbaka karossen och fäst där den kan fästas.. sedan lyft upp golvhalvorna så dom ligger mot kaross resterna. och svetsa fast dom i plattan..  lyft bort karossen och gör plattan färdig.. ICQ/ag
Montera stag i dörrhålen i karossen. och tvärs. i a stolpar och b. gärna med vantskruvar för justerbarheten.. och dörrarna måste gå att montera/stänga.. kapa bort värmekanalerna från karossen.. ta lite för lite.. skruva fast kanalerna på plattan. sänk ner karossen steg för steg och passa ihop karossen mot kanalerna till den passar på värmekanalerna.
punkta.. testa dörrarna glipor.. justera till det blir bra.  svetsa fast kanaler.. .. lyft upp karossen, tag bort stag och andra hjälpmedel.. lackera. och montera ihop det hela.. och så har du en helfrisk kaross!! ICQ/ag
allt går ge inte upp!!!!!!!

ALLT GÅR !!! och vi hejar på!!

edit sätt stagen ganska så långt ner på stolparna, men så du får plats att kapa/passa in och svetsa..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

29

Tack så jättemycket för stöttningen...känns genast bättre. Var ute och la halvorna på plats igen...helt plötsligt verkar vänstra halvan passa bättre idag Default/hmm. Kretsarna ser ut att hamna bra med...ser ju var de gammalt satt. Men hur vilar plåten ute på kanterna bak? Ska jag sätta fast en plåtremsa på "klorna" eller ska golvplåten bara fästas där? Jag säger klorna för jag vet inte vad de heter, men hoppas ni fattar. Tack för tipsen om värmekanalerna, men ska försöka få måtten att stämma så bra det går på nya golvet och få klart det innan jag påbörjar karossjobbet. Kommer bli massa justeringar oavsett hur noga jag är. Ska hålla på ute när det blir varmare med kaross...lågt i tak i garaget, så svårt att hissa där.

30

Spetsarna inte kretsarna hamnar bra ska det stå ICQ/ab

31

Hallå igen!
Köpte mina golvplåtar/värmekanaler av Tomas på Folkabiten...hur vet jag om de är från Klockarholmen som jag har läst mycket negativt om? De kom iallafall från Tyskland enl han. Hur pass på mm är det att få samma mått som tidigare eftersom jag ändå ska byta kanalerna? Det som blir mest känsligt måste ju dock vara dörrspringorna. Verkar vara ordentligt tilltagna hål på golvplåtarna iallafall.

32

Klokkerholm heter det kanske förresten