1

Letar ny låda till bubblan och har sett en annons men numren stämmer inte helt mot den gamla!Det första numret är lika 113 301 103 ,sen finns ett till som inte är lika! mitt nr AT 2008 3,den andra lådan AT 0309 4.Vet någon vad det skiljer?Jag söker en enkelgavlad 3.88 låda!Mvh Johnny

2

AT talar om vad det är för låda. Det första numret är partnumret på huset och det andra serienumret som talar om när den är tillverkad.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Ok ICQ/ab samma låda alltså!Tack för svar.Johnny

4

113301103 är detaljnumret på huset.
AT talar om att det är en IRS, med R/P 3,875. Siffrorna efter talar om när vxl. är tillverkad.
Min uppfattning är att de 2-gavlade AT-vxl. försvinner mars(april?) -73.
Detaljerna inne i vxl. skiljer inte nämnvärt(AT vxl. ändringar skedde i huvudsak hösten -72. 4st ändringar aug.-dec. AT-vxl. producerade aug. -72 har inte tillverkningsdatum(bara löpnummer), och har  R/P 3,875 och men inte den grova main shaften(#1 3,78) t.ex.)
Utvändigt ändrades april -74 kopplingsarmens längd(liksom vajerhöljets längd), då man insåg att man inte behövde trampa ur solfjäderkopplingen så långt för att frikoppla. Pedalkraften blev mindre liksom slaget.
AT 0309 4 (3 sept -74) är ju nyare, men behöver inte innebära att den är bättre. Båda vxl. är ju över 40 år gamla och lär vara i behov av renovering.