426

Franke du har aldrig funderat på att satsa fullt ut på tillverkningen av sänk delar?

Köpte ju själv 17,8cm sänkgavlar och ställbara svärd bak till min early bay och passformen osv är perfekt och att sedan delarna ser bra ut är ju inte fel

Jag menar vi behöver ju växellådsfästen för uppflyttat motorpaket för bay, framvagnar/bakvagnar färdiga för luftfjädring ,sänksvärd för typ1/typ3  osv och vem annan än du kan bygga dessa åt oss  ICQ/ab

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

427

Jag tror vi är många som kan tänka oss att handla i framtiden,men förstår att du tar en paus..vi får hoppas lusten och underleverantörerna återkommer.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

428

Låter lovande  ICQ/ab  och du får gratulera sin fru, provade själv att ta upp studierna igen men insåg att jag inte har något läshuvud

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

429

Det tär på att driva egen rörelse fullt ut..insåg det efter ett års försök,men passade mig inte att jobba ensam..sedan drev jag min firma utöver min heltidsanställning,vilket också tär på och kräver att den anda hälften inte jobbar heltid om livspuzzlet ska fungera..idag har jag lagt av helt av den enkla anledningen att jag varken orkar eller vill pga mycket krångel och pappersarbete..å andra sidan vill jag inte ha det ogjort,ger en viss frihet och glädje när man märker att kunder uppskattar vad man gör,men 25 års dubbeljobb räcker.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

430

Gratulationer till din fru, som ingenjör finns det bara möjligheter (ja som ingenjör är jag är lite färgad)!

Om du vill/orkar så tror jag att du kommer göra dig ett bra livsverk som konstruktör och fabrikatör.

En bubbla som heter Ove (-66 med oval)

Empiriska försök visar att bara för att en nysvetsad metallbit har slutat glöda så är den fortfarande varm, väldigt varm!

431

man blir glad i själen av att ha rejäla verktyg, hoppas den funkar fint för dig.

// Morgan
------------------------------------------------------------------
1961 soltaksbubbla , 1977 taklucksbay, 1951 Ford Anglia, 1966 Volvo soltaks Duett, 1966 MKP IV

432

Vilket as ! vad väger en sån feting ?

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

433

Du är inte blyg över att handla maskiner. Vilket as  ICQ/ag

434

Manlig pjäs..blir kanon! ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

435 Senaste redigerad av Adde Bergström (2015-03-30 21:55:51)

Sweet lord vilken svarv  ICQ/ag

Jag har en liten hobbydito ala urmakare. 3,5kg och kan nog ta stycken upp till säkert 5 cm i diameter!

Empiriska försök visar att bara för att en nysvetsad metallbit har slutat glöda så är den fortfarande varm, väldigt varm!

436

Om inte annat så kan du svarva kanoner.....

Den där slängdes väl bara upp på pickisen va ? Slammat och klart liksom  Default/yikes

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

437

Yeeeses vilken pjäs...du får väl kapa av några meter.. ICQ/ae behövs ju inte så mycket för att kunna svarva fälgar... ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

438

När du ändå är i handlings läge, vore inte en cnc gasskärmaskin något Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

439

Hej
Jag behöver ett par gavlar till min splitbusframvagn (67a) är det någon som har något liggandes?
//Fredrik

T3 Syncro 90a
Söker Westfalia inredning

440

Ok tack ändå

T3 Syncro 90a
Söker Westfalia inredning

441

Ingick det ett elverk i affären?? ICQ/ad  eller hur skall du driva den...64amp?? ICQ/an nackdelen med dylika industri maskiner e ju att dom skall ha lite mos... min "lilla" Miller tig, skall helst ha 32 amp ICQ/ad suck..

Hur fanken gör ni med avlastningen???

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

442

Den udda grejen ser ut som en extra kylfläkt, om motorn går på lågt varv så klarar inte motorns axelfläkt av att kyla.

443

Strömförsörjningen är nog inget problem i.o.m att det är två motorer !
Man lägger dom bara på varsin trefas-grupp  ICQ/ab 
5,5 kw är  inget problem när det är y/d start.

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

444

Härligt Franke  ICQ/ab . Såg när ni började lasta av den, rejäl är bara förnamnet.. ICQ/ag .
Det blir nog bra när den står på plats, hör av dig om du behöver hjälp.

Ström tror jag löser sig, det finns ju många gamla uttag i Romme som är på 25 amp och uppåt. Pallar med cirka 20kw/st.

Typ 3 gånger så bra ICQ/ab

445

Grejen längst ut på motorn är nog en kylfläkt, det kan behövas ibland om man kör länge och långsamt.
Jag har för mig att det finns färdiga D/Y skåp att köpa, annars skulle en bra frekvensomformare kunna lösa problemet också.

Lycka till!

446 Senaste redigerad av Macke (2015-04-04 17:01:03)

Jag har en hel del kullager av samma dimension som man kanske kan använda som hjul till vagnar...

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

447

Om de inte är en kylfläkt så kan jag tänka mig att de är en broms. Svårt att säga med bara bilder ICQ/ab

448

Rekorderlig pjäs!! Ska du snygga till den med ny färg?

449

Som alla tjatar om "hoppas denna stannar i Sverige och behåll patinan"   Default/lol  Default/lol

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

450

Franke skrev:
Phileas Fogg skrev:

Som alla tjatar om "hoppas denna stannar i Sverige och behåll patinan"   Default/lol  Default/lol

Default/lol  Default/lol  Default/lol  säljaren sa faktiskt att den var på väg att exporteras till Irak (om jag minns rätt) men att den blev kvar pga något strul ICQ/ab
Så om den funkar som den ska kommer den inte att flytta hem till Tjeckien eller något annat land på många år Default/lol

Har en släkting som jobbar endel med att serva och renovera såna här maskiner och dom säljer iväg ganska mycket till mellanöstern som jag förstått det. Så det är nog inte alls omöjligt med iraq. Dom hade visst hämtat någon svarv för ett tag sedan som vägde strax över 8 ton...  Default/yikes Hoppas att du får igång den så du kan fortsätta och bygga fina saker. Lycka till...

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975