26

http://i743.photobucket.com/albums/xx71/zZackEe/Chev%20-57/1_zpsa4b94eb2.jpeg

Så här såg det ut när jag drog hem detta projekt får två år sen.
okänd- på väg till skroten??
jag- nää ja har just köpt den *stolt som f-n*
okänd- vaa?? det där?? den kan inte varit dyr!!
jag- njaa 65bagis så inte såå dyrt med tanke på vad det är för nått och den ser lite värre ut än vad den är.
okänd man går där ifrån skakandes på huvudet.

men å andra sidan så är man väll lite oförstående själv i andra sammanhang.
sålde en gammal radiobil som var komplett men funkade inte. satte ut den för 500:- på blocket och en kille ringde och ville köpa den. han prutade till 400 och drog iväg med radiobilen.
Det var en Kyosho turbo Optima 4WD 1:10 som inte värderas till 400 iaf
Tyckte han skakade av nervositet då han höll i den, han visste nog värdet ICQ/ag

27

Jag var på gummiverkstan och skodde om bubblan. En pjuklarv på drygt 20 gjorde jobbet. En som jobbar på gummiverkstad borde ju va hyfsat bilintresserad tänkte jag och vi snackade om ditt och datt om gamla å nya bilar. När han var klar och skulle sänka ner bilen sa han med oerhört förvånad röst:
Har den här bilen motorn bak???
Default/lol  ICQ/ad

VW typ 3 1600 TLE 1971

28 Senaste redigerad av Patrik B. (2015-04-02 18:46:48)

Kul inlägg ICQ/ae
Någon Sundsvallsbo borde berätta om polisen som stoppade bubblan Default/lol
Bland det bästa jag hört!

29

"En sådan här VW hade vi... osv" -Nästan varje gång man tankar på macken ;-I

Men det får man väl bjuda på, och det är ju inte ofta okända människor inleder samtal bara "sådär" ? -)

30

I början på 80-talet körde vi ett veteranbilsrally med vår 56:a. Våra medtävlare var idel amerikanska bilar från 30- till 50-talet. Den bil som tilldrog sig mest intresse hos publiken vid start/mål var vår, alla hade en relation till en folkvagn, de minndes frånvaro av värmen, de kommer ihåg hur barnet låg bak i "skuffen" etc. Bara roligt tycker jag.

Gubbjävel; dvs originalfantast

31 Senaste redigerad av ozeo (2015-04-02 21:05:06)

Patrik B. skrev:

Kul inlägg ICQ/ae

va ju nickes Square för 3 år sen typ.
cruzing i stan med våra trevliga poliser. noot, surare jäklar får man leta eft,
körde en flygande (rat,ig och lååg) och krävde att han skulle öppna huvven där framme. öppnar och ser dom ser lite sur ut varvid han ställer frågan, ska ´jag öppna därbak också?

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

32

ozeo skrev:
Patrik B. skrev:

Kul inlägg ICQ/ae

va ju nickes Square för 3 år sen typ.
cruzing i stan med våra trevliga poliser. noot, surare jäklar får man leta eft,
körde en flygande (rat,ig och lååg) och krävde att han skulle öppna huvven där framme. öppnar och ser dom ser lite sur ut varvid han ställer frågan, ska ´jag öppna därbak också?

Default/lol

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

33

Det hände ju även mig när jag skulle besikta notchen. Den unga besiktningskillen envisades med att jag skulle öppna bagageluckan och ser väldigt förvånad ut när han sticker in huvudet....
Jag frågar om han vill att jag ska öppna motorluckan, då surnade han till och sa att det inte behövdes.

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

34

En äldre herre stod och tittade på min soltakare utanför Konsum när jag kom ut efter ha handlat.
Jag hälsade när jag ställde in matkassen och då säger gubben: du har myyycket jobb kvar på den du Default/lol  Annars är väl vanligaste kommentaren: en sån hade XXXXX när jag var liten och då brukade vi få sitta i utrymmet bakom baksätet.

35

Fillmore skrev:

Det hände ju även mig när jag skulle besikta notchen. Den unga besiktningskillen envisades med att jag skulle öppna bagageluckan och ser väldigt förvånad ut när han sticker in huvudet....
Jag frågar om han vill att jag ska öppna motorluckan, då surnade han till och sa att det inte behövdes.

ja just de, hade jag glömt  Default/lol

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

36

Satt på en fest en gång, pratade lite bilar och började snacka om när jag var på jakt efter en bubbla, pratade om några olika jag tittade på och när jag berättade om den jag tittade på sist (och köpte) så sa alla efter en lätt beskrivning av skicket "den köpte du väl ändå inte?!"
  "Jo det är väl klart som fan att jag köpte den!!"
Blev en skvätt idiotförklarad...meeeeeen har man sett dem värsta objekten förstår man att min var ganska bra haha

37

För en del år sedan hade jag och bandet jag då tidvis medverkade i, lovat att stå för musiken runt midsommarstången, ni vet "räven överaskar grisen", "björnen sover", "kära, kära havre" etc, alltså inga direkt avancerade musiklaiska pretantioner.
Vi hade bestämt träff på ICA Maxis parkering för att samåka, och till min glädje hade basisten lånat sin fars typ 3 varre.
Omlastning av passagerare och deras instrument skedde, och visst fick vi minst en kommentar då vi lastade såväl dragspel som altsaxofon under "motorhuven". En ståbas lades där bak och dess hals kom i konflikt med sångerskans nacke, hon satt i mitten... Batteristen satt också i baksätet, på höger sida, det tyckte vi pasade bra! Det fanns ett takräcke på den bilen också, tur var väl det...
Spelningen gick bra, liksom ilastningen vid hemresan, då vi fick förklara att denna bilen behövde ha en deformatioszon där fram i form av ett dragspel... För att inte trampa i klaveret hade vi vägkartan snyggt ihopvikt i handskfacket  ICQ/ad .

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

38

Göteborg - ordvitsarnas Mekka...  ICQ/af  Default/lol

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

39

Vi blev engagerade året därpå också, men då åkte vi inte VW, utan Citroën DS Break, och jag måste väl medge att det var en mer lustfyllt resa, och jag var inte alls orolig att instrumenten skulla bli förstörda. Men den bilen läckte kylvätska, det felet hade ju aldrig en gammal folkvagn drabbats av!
Om man som jag bor i Härlanda, sitter man inne med en del cellsamma ordvitsar, men det är en belastning, särskilt de dagar synapserna jobbar långsamt och man inte kan leverera något vitsigt.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

40

Det roligaste jag hört var två tanter som kom fram och pratade, det visade sig at bådas familjer haft varsin när dom var mindre och när dom pratat minnen ett bra tag säger den ena.

-Men jag kommer inte ihåg att dom var så här låga (samtidigt som hon försökte få under tån under fotbrädan) men det var dom nog.

-Jo det var dom.

-Nej det var dom inte, jag har sänkt den minst 20cm ICQ/ad

-Jaså kan man det.

-Mmmm

Default/lol

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

41

hmmmm . . .

det här måste varit 1986 kanske . . .  Åkte 1302 (utan "S" men konverterad till skivbromsar o med 1835 cc, dubbla dells, kränghämmare, empi 8´s, svart, u get it) som bruksbil o var med fru o halvårsbebis på ikea västerås för att shoppa loss.
Det blev en hel del Ivar lagerhylla, köksgrejer, ett bord, lite andra grejer o en full-size (nåja) ISBJÖRN av teddytyp. En stadigt lastad kundvagn med isbjörnen överst o barnvagnen bredvid, ett rejält lass liksom. Vi gick ut o jag gick för att hämta bilen medan frun står kvar vid grejerna. Ett äldre par sitter o äter korv o tittar på när jag kommer med den lilla bilen.
Jag fyller bilen med hyllplan o gavlar, hänger barnvagnsunderedet på min original vag barnvagnshållare, på motorluckan, ställer barnvagnskorgen i baksätet o stoppar runt med kuddar o lakan, ni anar, fullt . . .
Det är först då jag noterar åskådarna som glömt sina korvar o sitter med hakorna vid knäna o kollar hur jag packar. Frun hoppar in, jag packar lite till som måste in efter henne o avslutar sen med att trycka in björnen ovanpå allt annat i baksätet  för att sen glida iväg . . . i maklig fart utan buller o så men lägre än nånsin kanske.
Dom kunde inte sluta glo, jag kunde inte sluta le!  ICQ/af

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

42

Junte skrev:

hmmmm . . .

det här måste varit 1986 kanske . . .  Åkte 1302 (utan "S" men konverterad till skivbromsar o med 1835 cc, dubbla dells, kränghämmare, empi 8´s, svart, u get it) som bruksbil o var med fru o halvårsbebis på ikea västerås för att shoppa loss.
Det blev en hel del Ivar lagerhylla, köksgrejer, ett bord, lite andra grejer o en full-size (nåja) ISBJÖRN av teddytyp. En stadigt lastad kundvagn med isbjörnen överst o barnvagnen bredvid, ett rejält lass liksom. Vi gick ut o jag gick för att hämta bilen medan frun står kvar vid grejerna. Ett äldre par sitter o äter korv o tittar på när jag kommer med den lilla bilen.
Jag fyller bilen med hyllplan o gavlar, hänger barnvagnsunderedet på min original vag barnvagnshållare, på motorluckan, ställer barnvagnskorgen i baksätet o stoppar runt med kuddar o lakan, ni anar, fullt . . .
Det är först då jag noterar åskådarna som glömt sina korvar o sitter med hakorna vid knäna o kollar hur jag packar. Frun hoppar in, jag packar lite till som måste in efter henne o avslutar sen med att trycka in björnen ovanpå allt annat i baksätet  för att sen glida iväg . . . i maklig fart utan buller o så men lägre än nånsin kanske.

Du borde definitivt få hederspris! ICQ/ag

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

43

Hellberg skrev:
Junte skrev:

hmmmm . . .

Du borde definitivt få hederspris! ICQ/ag

Minst!