Jag är intresserad av en.
Är intresserad av en! 
Då gör jag ett gäng lite senare i vår. Hör av mig när jag gjort det och kollar om ni fortfarande vill ha.
154 2015-04-01 13:58:22 Senaste redigerad av Frederik (2015-04-01 13:58:40)
Är det någon som har bråttom förresten?
Måste fråga: Det där bygelstiftet som sitter i locket bryter det radiodelen
eller bara radioljudet om man lyfter bort det?
Mycket bra kabel! 
Jag tar en när de finns tillgängliga.
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot
Tar en jag också
du har PM
Jag traven med brytare tack..... Du har PM
Vw Golf Cross country "Crome Edition" 1992
Vw T2 Westfalia 1972
Vw T3 Kombi Syncro 16" 1992
Börjat så smått bygga dessa, måste dock få tid att åka och köpa lite delar som saknas. Tänkte höra mig för lite om alla har DIN-kontakten med plastlock? De lite tidigare spelarna hade utan plastlock och då är kontakten lite annorlunda kopplad. Jag kan göra en adapter med brytare till dessa också, men man måste då göra en väldigt lätt modifikation av radion (klippa en kabel) och jag visar gärna hur. Detta var även vad blaupunkt förevisade att man skulle göra om man anslöt en skivspelare till dessa. Vill någon ha en sådan adapter så kan jag även skicka med en plugg med samma funktion som plastlocket, som man ansluter om man vill plocka bort adaptern. (+15kr i materialkostnoad).
Min är med plastlock.
Vw Golf Cross country "Crome Edition" 1992
Vw T2 Westfalia 1972
Vw T3 Kombi Syncro 16" 1992
Då är jag redo att ta upp beställningar. Då jag har lite dåligt med tid under våren och gör detta för att det är kul, så tror jag att jag kommer bygga dem efter hand en beställning kommer in i mån av tid. De som visat intresse har förtur.
Tycker det är roligt att utveckla/ prova lite nya idéer, så jag har gjort en "2015" modell också.
modell 2015
Funktionen är samma som min klassiska modell, men jag har tänkt att utformningen skall ge lite mer valmöjligheter till montering och sporra till roliga lösningar. Det nya är att både brytaren och 3,5mm uttaget går att montera genom hål. Det går att montera brytare och 3,5mm bredvid varandra, men också montera brytaren på ett ställe och 3,5mm uttaget på ett annat. Idé exempel: montera brytaren i handskfacket, under instrumentpanelen eller dolt någon annanstans och ha 3,5mm uttaget i askkoppen, synligt i instrumentbrädan, i radioplåten? etc.. eller sätt bägge brevid varandra under instumentpanelen, i handskfacket, i en egen panel etc..
Pris: 235kr (inkl frakt/ brevporto) För att ge en liten "morot" följer det då med en snygg "retro" tygomspunnen 3,5mm kabel till de 10 första som eventuellt beställer denna (förtur till de som visat intresse i tråden). Sätter man 3,5mm uttaget synligt kan det ju vara kul att ha en snygg kabel
Kabeln är ca 1m lång och finns i färgerna enligt bilden lite längre ner. Tyvärr har jag bara några enstaka av varje färg så först till kvarn får välja, därefter blir det av de färger som finns kvar.
Sen har vi modell klassisk
Det är den som finns beskriven tidigare i tråden. Brytare att växla mellan radio-AUX/mp3. 3,5mm uttag på adaptern. Man monterar brytaren genom ett hål och drar en 3,5mm kabel (ingår inte) till valfri plats. Eller så har man adaptern löst. Mer info finns i första inlägget i denna tråd och framåt 
Pris: 205kr (inkl frakt/ brevporto)
Då skulle jag vilja ha en modell 2015 med den härligt röda kabeln
Hälsningar
Christer
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
Skulle gärna också ha 2015 med grön kabel. 
Ponta
165 2015-04-17 17:10:29 Senaste redigerad av Frederik (2015-04-21 23:59:51)
Reserverar en grön och en röd 3,5mm kabel och 2st 2015 till er 
Jag tar gärna en 2015 modell med grön kabel om du har kvar, annars kvittar det vilken färg 
Vw T3 Buss -89 Coach
Jag tar gärna en 2015:s modell med grön kabel, om de är slut så önskas en svart.
Hej jag vill beställa en modell 2015 med röd kabel.
jag skulle vilja beställa en modell 2015 med röd kabel eller svart kabel 
Dubbelhytt -59 http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 597#p54597
Husqvarna tråden http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 75#p136275
Mossboda Pickupen http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=18021
Scaben http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=21839
170 2015-04-19 15:43:35 Senaste redigerad av Frederik (2015-04-20 09:35:45)
Hej, PMat till alla som beställt och gjort färdigt adapter åt er.
Finns nu bara svart och blå 3,5mm kabel kvar.
Mvh Frederik
Sender du til Norge, og kan du ta betaling på PayPal?
173 2015-04-21 23:44:41 Senaste redigerad av Frederik (2015-04-22 15:01:28)
Ja visst kan jag skicka till Norge/ övriga Europa.
PayPal går bra det också, priset är då 29€ inkl. frakt/porto inom Europa. (Modell "2015")
Jag har tidigare tagit betalt via överföring till bankkonto då jag trott det varit det billigaste alternativet. Nu kanske det inte är så från Norge, men överför jag via internet i min bank till EU/EES land i euro/SEK kostar det 0kr, samma sak att ta emot betalning i euro/SEK. Självklart kan jag ta betalt i euro för de som detta är bättre för. Priset vid överföring till bankkonto är 27€ / 250 SEK inkl. frakt/ porto inom Europa.
Med vänlig hälsning, Frederik
Har 1 st "2015" modell kvar (om inte arildbjo hugger den), 3st "Klassisk" och 5st "panelmontage".
Har även byggt 1st av en tidigare modell, där växlingsfunktionen sitter i 3,5mm kontakten. Fördelen är att det är minimalistiskt och går att montera snyggt. Att tänka på är dock att man måste sätta i/ dra ur 3,5mm pluggen för att växla mellan radio/aux. En stor nackdel är då att sätter man uttaget dolt, tex i handskfacket är det hopplöst att hitta och pilla in pluggen när man kör. Sedan är det en pain in the ASS att tillverka dessa. Inte för att delarna är dyra, eller kopplingen är svår, men jag tycker att enda fördelen är att dessa skall kunna gå att montera i en panel och då kan man inte montera uttaget i en plastbox eftersom gängorna på växlande uttag inte räcker till. Så därför gjuter jag adaptern i plast. När jag ändå gör det vill jag att adaptern skall vara så liten som möjligt vilket också gör lödningen till ett riktigt pillerjobb.. Men vill någon ha en så har jag nu en
Jag kan också göra en adapter med växlande uttag monterat i plastbox (som "klassisk" adaptern, fast utan brytare) men detta tycker jag personligen är en rätt värdelös konstruktion användarmässigt, om än billigare och enkel att tillverka.
http://youtu.be/8rCSzI3Wync
hur va det nu, gick det att använda första utgåvan av adaptern på 6v stereos?