1

http://i45.photobucket.com/albums/f77/mhjelte81/Mobile%20Uploads/20150331_181612_zpsmgznrqsu.jpg
Varför är hålen olika, fattas det nåt i den med stort hål? Har kört med den med stort hål och tyckt att motorn haft lite svårt att gå från släppt gas till litet gaspådrag mjukt och smidigt, liksom vart orolig i övergången. Tror fasen att det i stort försvann efter byte till den andra fördelaren.

2

Bägge ser ut som de skall. Den med lilla hålet (vänstra) satt på motorer runt 64-65 och den andra (gissningsvis) senare. Bägge fördelarna är enbart vakumstyrda men har olika tändkurvor och hör ihop med olika förgasare/motorer.. Vad har du för motor, förgasare och vad heter fördelarna? Vilken som är rätt är svårt att säga utan den infon.

3

Inte bara gissningsvis... Fördelare till AD och AS motorerna (1600) och kanske andra senare motorer, har en fördelare med det stora hålet, utan förträngning.
Jag ställer mig gärna i kören och förstärker budskapet om att fördelare och förgasare hör i hop!

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

4 Senaste redigerad av Frederik (2015-04-01 14:23:15)

Den högra är inte till 1600 AS/AD, dessa skall ha SVDA (vakuum- och centrifugalstyrd) fördelare. Den högra är endast vakumstyrds och har annan dosa. Gissar som sagt 66-70 något, 1200-1600ep, bubbla eller buss. Fast har inte järnkoll om någon annan årsmodell hade liknande dosa. Ett litet fördelarnummer och man slipper gissa  ICQ/ag

5

Skall läsa av numret på den. Motorn är en 1200 och förgasaren en 28 pict.

6

http://i45.photobucket.com/albums/f77/mhjelte81/Mobile%20Uploads/20150403_163437_zpssu2uk6fa.jpg
Vad säger detta numret?

7

Kolla längre ner på denna sida
http://www.oldvolkshome.com/ovhignbo.htm

8 Senaste redigerad av Mange (2015-04-03 18:02:18)

Verkar ju som den är rätt till min bil även om det står beetle -65  ICQ/ab Tackar!