Tänkte kolla om det finns något intresse för att köpa universal elsystem till framförallt bubbla, men även andra old vw?
I så fall tar jag fram ett elsystem med kablage, säkringsbox och manual. Även support.
Vore tacksam för respons av er 

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Intresse koll universal elsystem till vw
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tänkte kolla om det finns något intresse för att köpa universal elsystem till framförallt bubbla, men även andra old vw?
I så fall tar jag fram ett elsystem med kablage, säkringsbox och manual. Även support.
Vore tacksam för respons av er 

Hej Jesper!
Jag bygger alltid mina elsystem själv, vid behov, men med tanke på de frågeställningar som florerar här så har du nog en god affärsidé att sälja. Många vill ju ha samma färgkoder på kablarna som i original, jag har exempelvis aldrig hittat den där grön/svart/vita kablen som går från säkringsdosan över blinkreläet till blinkersspaken....
Tills nyligen har det ju också varit svårt att få tag på nya 6voltsrelän, samt lampor.
Tror också att det finns en efterfrågan efter välgjorda elsystem och system som extrautrustast efter kunden önskemål.. 
Intressant
Priset är nog en faktor också... men med rätt färger och korrekta rullpressade kabelsko,r är det ju en säkerhet för framtiden då det ju i många bilar härjat kabelskomarodörer..med bristande kunnande+ kablar som blivit skadade under åren..
så rätt gjorda till ett vettigt pris.. då finns det säkerligen kunder både här och runtomkring.. 
I första hand tänker jag mig ett universalsystem med rätt funktioner, som även kan byggas ut efter behov. Sen om det finns intresse så kan jag ju bygga original system med men det blir dyrare än universalsystemet då de inte är helt lätt att få tag på rätt färger osv....

Till vad har du tänkt... bubbla ,buss Kg?
eller en universal med långa kabellängder, som man trimmar/kontakterar vid förbrukarna?
skiljer ju en hel del mellan kabeldragningen/längder mellan dom olika vw modellerna.. liksom behovet för tex olika inkopplade bakljus blinkers... varnings blinkers.
vill inte vara negativ.. men det finns ju en heeel del olika parametrar....
på mitt jobb lägger vi kilometervis med kabel i vissa bilar (specialbyggen)..och vi försöker gör standard stammar av olika mod.. men oftast måste dom ändå justeras i slutet, med extra kablar... det finns någonstans ett elschema för en willys jeep.. det är riktigt enkelt.. basic.. 
Jag har mekat med såväl Willys som med Valp/Laplander, tja visst enkelt, som på en tidig typ 1.
Med viss skräckblandad förtjusning så har jag också bedrivit koppleriverksamhet i en och annan brittisk bil med Lukas plusjordade system... Dessa äventyr brukar sluta i att hela skiten åker ur och ersätts med något VW/Volvo/Bosch liknande elsystem, inte alls ens originallikt, men det funkar!
Nåväl, Jesper, jag vet inte om du har ideella skäl eller om du har en komersiell tanke bakom?
Om du inte skall gå med förlust tror jag du nog skall erbjuda även andra än vw-ägare elsystem och dess komponenter. Elsystem i de flesta fastlandseuropeiska bilar är ganska snarlika, och delar från Bosch finner man ju nästan överallt.
Jag behöver nytt elsystem haha..
Jag behöver nytt elsystem haha..
Inga problem, de löser vi 

Jag har mekat med såväl Willys som med Valp/Laplander, tja visst enkelt, som på en tidig typ 1.
Med viss skräckblandad förtjusning så har jag också bedrivit koppleriverksamhet i en och annan brittisk bil med Lukas plusjordade system... Dessa äventyr brukar sluta i att hela skiten åker ur och ersätts med något VW/Volvo/Bosch liknande elsystem, inte alls ens originallikt, men det funkar!![]()
Nåväl, Jesper, jag vet inte om du har ideella skäl eller om du har en komersiell tanke bakom?
Om du inte skall gå med förlust tror jag du nog skall erbjuda även andra än vw-ägare elsystem och dess komponenter. Elsystem i de flesta fastlandseuropeiska bilar är ganska snarlika, och delar från Bosch finner man ju nästan överallt.
Givetvis är min tanke att erbjuda fler vw ägare elsystem, men endast äldre vw!

Björn J. skrev:Jag har mekat med såväl Willys som med Valp/Laplander, tja visst enkelt, som på en tidig typ 1.
Med viss skräckblandad förtjusning så har jag också bedrivit koppleriverksamhet i en och annan brittisk bil med Lukas plusjordade system... Dessa äventyr brukar sluta i att hela skiten åker ur och ersätts med något VW/Volvo/Bosch liknande elsystem, inte alls ens originallikt, men det funkar!![]()
Om du inte skall gå med förlust tror jag du nog skall erbjuda även andra än vw-ägare elsystem och dess komponenter. Elsystem i de flesta fastlandseuropeiska bilar är ganska snarlika, och delar från Bosch finner man ju nästan överallt.Givetvis är min tanke att erbjuda fler vw ägare elsystem, men endast äldre vw!
Lycka till!
Jag har ett fåtal adresser till internetfirmor där man kan köpa vettiga bil-elprylar, hör av dig med PM så delar jag med mig.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Intresse koll universal elsystem till vw
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.