Det är sommartid som gäller nu, även här på Boxerville antar jag....... 
1 2015-03-29 20:00:43 Senaste redigerad av Phileas Fogg (2015-03-29 20:02:20)
Det är sommartid som gäller nu, även här på Boxerville antar jag.......
Ja, du får gå in på Profil > Inställningar och där markera sommartid.
DKW F89 Schnellaster -53
Ja, och mystiskt är det. Det verkar vara en konflikt mellan "forumets" inställning och serverns... hoppas ni har överseende med det. Nu har forumet fått en vårhimmel iaf 
Jag ser fortfarande snökristaller... Om det inte redan är gjort, så är det kanske dags att ta bort banner-annonsen för BugRun 2014(!) 
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
5 2015-10-24 19:12:06 Senaste redigerad av vwato (2015-10-25 22:51:26)
I natt 03.00, den sista söndagen i oktober, är det dags igen sommartid blir normaltid. Detta rabalder med klockan två gånger om året har pågått sedan 1980 men tydligen hade vi sommartid 1916 under första världskriget. En enkel regel är att man ställer fram utemöblerna på våren och tillbaka på hösten, likaså klockorna. Om 154 dagar, 02.00 söndagen den 27 mars 2016 är det dags att vrida fram klockorna igen.
Vad klockan är just nu http://www.klockan.info
När det gäller gamla banners så har det kanske sin förklaring i bristande reklamintäkter, vem vet..
Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.
6 2015-10-24 20:39:10 Senaste redigerad av Stefan F (2015-10-24 20:40:31)
Du, det var mer än ett halvår sen jag påpekade föråldrade banner-annonser... Fast jag ser nu att reklamen för BugRun Classic fortfarande dyker upp, flera månader EFTER träffen...
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
7 2016-03-27 22:22:29 Senaste redigerad av vwato (2016-03-28 10:37:52)
Så var det dags att kryssa i sommartid igen..
Gå in på profil, sen inställningar, kryssa i sommartid och till sist uppdatera profilen, sen är man med i matchen igen
Om man inte är inloggad sladdar tiden på forumet, är väl något med servern, likadant varje gång klockan ställs om..

Tvekar du ifall man ställer fram utemöblerna på våren och tillbaka på hösten så kommer här en lösning..
http://www.tidszon.se/sommartid-2017.php

Man behöver aldrig tveka! Alla vet ju att man ställer tillbaka skotern i förrådet om två månader, och att man sen ställer fram den i typ september igen, så det är nog den enklaste minnesregeln för oss folkaåkare.... Skit i utemöbler, vem bryr sig om utemöblerna!?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Själv har jag en skittunna så behöver inte skita i utemöblerna..
Förmodar att du med din regel kommer två timmar försent till nästa möte. 
Jag käkar inte klockor, men dricker gärna ur.