1 Senaste redigerad av dib (2015-03-28 01:31:13)

Köpte den för sju år sen, har haft den stående hos pappa, dessförinnan hade den stått i en carport i 11 år, men nu är den hemhämtad och denna amatör ska ge sig på en renovering! Batteriet är dött och pyspunka på ett framdäck, finns säkert mer, men vad vet jag? Gick genom besiktning för fem år sen. Kan INGENTING, men vad fan! Varnar för att jag kommer att vara väldigt aktiv och fråga mycket som kommer att verka dumt! Helt orginal -57:a vad jag vet! Två ägare. Wish me luck! ICQ/ab

Post's attachments

1506510_10152816075991139_1093399851792852707_n.jpg, 117.84 kb, 960 x 543
1506510_10152816075991139_1093399851792852707_n.jpg 117.84 kb, 137 downloads since 2015-03-28 

2

Kul
Klart trevlig vagn.

"ljushuvud"

3

Good luck..välkommen! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

4

Trevligt  ICQ/ab

5

Trevlig vagn..Välkommen hit!
Bara ös på med frågor, den samlade kunskapsbanken här bland boxerville folket är enorm!! ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

6

Kul. Lycka till.:-)

7

Kul! Lovar att komma med glada tillrop!

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

8 Senaste redigerad av umekille (2015-03-28 09:32:09)

Välkommen!! Fin bil du har(avis) ICQ/ag
Hoppas du kör originalstuket då det blir färre för varje dag
som inte har pimpats om och tappat sitt ursprung.

9

Alltså, jag vill ju hålla den så orginal som det går, men när jag går igenom alla trådar och har ju gluttat runt i flera år på detta så verkar det vara så svårt. I och med att jag inte kan något så kommer jag att satsa på att få den så pass så att jag kan ha den som en bruksbil. Sen så kanske jag lägger manken till och fixar till den sådär snajdigt som ni karlar gör. Genom åren som den har stått så har jag trillat över lite delar här och där. Det första rådet jag tog till mig var att fixa bromsar, så allt som har med det att göra köpte jag skickade till en snäll pappa som fixade det, dock så är det ju ett x antal år sen. När jag hämtade bubblan igår så mumlade männen om låsta bromsar vilket fick mig att få ångest, men som släppte sedan de därpå mumlade om att de inte var låsta! Ser det som ett bra tecken...

10

Härligt ICQ/ab

Slangarna, huvudbromscylindern och bromscylindrarna är viktigast att dom är i bra skick då dom har enkretsbromssystem Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

11

Tack alla för peppning, idag kom det lite grejor på posten timm bubblan, så snart bär det av till garaget, det som ska hända idag är batteribyte, ta av det främre däcket med pyspunka och slita ut tak samt mattor. Blir en sväng för att kolla efter ljuddämpningsmattablabla något...

Tack än en ggn!:)